Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord hundeklubb


borderen

Recommended Posts

Ja, men ville ikke starte å legge ut resultatet mitt først... :)

Men, men:

Lydigheten med Amira og utstillingen med Yippie krasjet skikkelig. Når jeg gikk fri ved fot ble Yippie ropt inn i ringen...! Men siden aussiene var siste rase i ringen, så ventet de faktisk på henne (uttrolig snilt!). Hadde ikke så lyst til at ei venninde skulle stille, fordi hun aldri har sett på utstilling en eneste gang før... Uansett ble jeg sinnsykt stressa der jeg så at alle ventet på meg!

Yippie debuterte i Åpen klasse. Det gikk rekord bra! Hun har mistet ganske mye pels og har hatt orm og blitt uendelig tynn, men med olje i maten, 2 pelsvaskinger og speng-fôring, så hun etterhvert ganske bra ut!

Kritikk: 50 cm, 26 mnd, corr.bite, g headlines, eleg. neck, g back, could have a bit more front angul(?), g feet, g tailset, very g movement with g power

Plassering: 1 kval, 2 konk, CK, 2BTK !! :)

Fikk løpe noen ekstra runder sammen med tispen som ble nr 3, for å avgjøre plasseringen mellom disse to. Fikk høre av dommeren etter bedømmelsen at Yippie hadde "veldig, veldig bra bevegelser", så det var veldig gøy å høre! Siden hun har vært så tynn, har hun mistet mye muskler og da blir også brystet dårligere, så er veldig enig i kritikken.

Hun likte faktisk ikke å bli målt denne gangen. Yippie pleier alltid å være veldig omgjenling og like ALT som fører til kropslig kontakt, så det litt rart. Hun slo seg ikke vrang altså, men hun viket litt unna isteden for å strekke seg mot målepinnen.

Amira var IKKE på nett idag... Hun var rask og arbeidsvillig på en måte, men samtidig hang hun og prøvde å gå ut av ringen og sånn... rett og slett ikke i modus i det hele tatt...! Allikevel ble vi nr 3, med 277 poeng. Jeg var VELDIG misfornøyd med hvordan Amira var å jobbe med OG hvordan jeg taklet det... Er nødt til å skjerpe meg...

Amira ble veldig forstyrret av at Yippie stod på andre siden av ringen + at hun merket stresset mitt frem mot Yippie, så hun prøvde liksom å komme seg ut dit... Uansett tok hun seg opp etterhvert i konkurransen og samarbeidet bra i alle apporteringene.

1. Felles sitt 2 minutter med skjult fører 9 (svensk dommer, skjønte ikke at hun sa gå i fra..!)

2. Fellesdekk 4 minutter med forstyrrelser og skjult fører 10

3. Fri ved foten 7 (henger, DK)

4. Stå, sitt og dekk under marsj 7,5 (dårlig fri ved fot)

5. Innkalling fra dekk med stå og dekk 8,5 (hoppet et hopp bakover på stå, Hurra, da har hun skjønt første del av ny innlæring på denne øvelsen!)

6. Fremadsending med dirigering, stå dekk og på plass 8,5 (var veldig oppgitt allerede, så ga ekstra kommado til hun var midt i ruta, selv om det ikke var nødvendig)

7. Apportering med dirigering 9,5

8. Apportering av metallgjenstand over hinder 10

9. Neseprøve 7,5 (er på vei ut av ringen til yippie+ går over pinnen)

10. Kontroll over hunden på avstand. 9 (litt fremdrift?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra med Yippie! Vet du hvem hun ble slått av?

Synd Amira så forstyrret i dag, men dere gjorde jo en god poengsum til tross! Sier jo bare litt om hvordan hun er ellers! Gratulerer så mye! :)

Takk :)

Vet egentlig ikke hvem tispen var... er ikke helt inne i alle aussie-navnene... :) Men det var en flott svart tricolor, og hun ble BIR. Stumpen ble BIM, begge med cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blå , fordi hun var uberlang i kroppen ifølge dommeren. Som synes at hun var så uberlang at det måtte gjentas flere ganger, hehe..

Og hun gikk i passgang denne gangen også, men mindre,og fikk særs gode bevegelser på kritikken..

PS: noen som er gode i tysk her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disk og disk :) I hoppen gikk hun veldig fint, god fart og alt, men tok med seg et hinder for mye gitt og syntes pølsa var ekkel. I agility var hun helt dau pga. varmen. Hun gikk veldig tregt utenfor ringen, og sikla noe forferdelig (hun det kun når hun er bilsjuk) så det var ikke noen overraskelse for meg at det gik tregt i ringen også. På slutten tok hun seg heldigvis opp :) Er ikke helt sikker på om det ble disk, men hun må værtfal ha fått endel tidsfeil :)

Men, hun ville gå (iværtfal på hoppen) og slalomen gikk supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk to røde slufser, kritikken og "takk for i dag" på liten Moses-gutt i går. Dustedommer, såklart - men sånn er det jo av og til, da.

Stilte en venninnes valp i gruppefinalen og ble nr. 2 med den - og DET var litt stas, da - nettopp fylt 4 mndr liten frøken.

Grattis til de som er fornøyde med helgen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disk og disk :) I hoppen gikk hun veldig fint, god fart og alt, men tok med seg et hinder for mye gitt og syntes pølsa var ekkel. I agility var hun helt dau pga. varmen. Hun gikk veldig tregt utenfor ringen, og sikla noe forferdelig (hun det kun når hun er bilsjuk) så det var ikke noen overraskelse for meg at det gik tregt i ringen også. På slutten tok hun seg heldigvis opp :) Er ikke helt sikker på om det ble disk, men hun må værtfal ha fått endel tidsfeil :)

Men, hun ville gå (iværtfal på hoppen) og slalomen gikk supert!

Gøy å se på dere i dag, men du disket dere jo i begge løp? I hoppen fortsatte du uten å ta pølsa, og i agilityen fortsatte du uten å ta røret på nytt?

Minnie vant agility 2 i dag, dog med 4,30 i tidsfeil, men ikke en dårlig redebut etter å ha hatt pause fra ringen i 3 år :)

Ace fikk 10 feil i agility 1 i går og fikk en 9.plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, endelig er Soppen og Baggis hjemme - gratulerer så veldig mye! Jeg blir helt rørt av slike prestasjoner fra gutter på den størrelsen i den alderen - nå blir vi sint om du skulker flere BIS-finaler!!

Gratulerer til alle andre som er fornøyd, bedre lykke neste gang til øvrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, endelig er Soppen og Baggis hjemme - gratulerer så veldig mye! Jeg blir helt rørt av slike prestasjoner fra gutter på den størrelsen i den alderen - nå blir vi sint om du skulker flere BIS-finaler!

Jeg tror nok ikke det skjer igjen, kan man si. :) Stine (som jeg fikk Nemi av) ble også rørt, til tårer, faktisk! Det var litt kult. :) Og oppdretteren til Baghera ble DRITglad! Ho har bursdag i dag, så ho syns dette var en kjempefin bursdaggave!

Gratulerer igjen! Kjempebra :)

Tusen takk igjen :)

Edit: Tusen takk til Siri også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...