Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpefor som ikke inneholder fisk!


Escada

Recommended Posts

Valpen er allergisk mot fisk? Hvor gammel er den, og hvilken rase? :)

Er ikke valp men tispe som skal parres på, og hun er allergisk mot fisk.

Så trenger ett godt fôr uten fisk som passer for drektig tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor parrer man en tispe med allergi? :) Er det samme tispen som var syk så og si gjennom hele oppveksten? Har dere kommet til bunns i dette nå?

Jeg ville brukt vom og hundemat nr 33 og tilsatt selolje om hun tåler det. Og latt vær å parre tispa. Det er virkelig nok problemer med immunforsvar og hud på den rasen fra før av. Man bør avle på de som er friske synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert av at du velger å bruke en hund med allergi i avl! Jeg har selv en allergisk hund, og jeg vet hvor stressende det er å finne ut hva hunden reagerer på, og i mellomtiden måtte se på hunden som klør og klør, uten å kunne gjøre noe for å bedre situasjonen (nå skal det sies at hun er stabil, heldigvis)! Allergi er noe dritt, og man avler ikke på syke hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei,

Jeg hadde blitt kjempe takknemlig hvis det er noen som kan tipse meg om valpefor som ikke inneholder fiskeolje.

Etter hva jeg skjønner det det proteinene i fisk som man er allergisk for- hvertfall mennesker og vil tro det samme gjelder for hunder? Det er ikke proteiner i fiskeolje så da burde ikke det har noen betydning. Derimot er det forsket på at valper blir smartere når tispen spiser mer omega 3 under drektigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...