Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinscher


Gry83

Recommended Posts

Anbefaler dere begge å titte innom forumet på http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net, de er veldig hyggelige og svarer gjerne på spørsmål om rasen. Dette såklart fra folk som liker rasen godt, men de fleste er også obs på at rasen ikke passer for alle, og ønsker at de som skaffer seg den skal være forberedt på hva slags hund de får i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med innkalling og vilt er nok en treningssak, men jeg ville ikke satse på at jeg får en pinscher som kommer på innkalling ved vilt nei...

Det er vel kanskje et fåtall av hunder som gjør, egentlig... Altså, de fleste hunder har den trangen til å løpe etter noe som løper. Men en langline fikser nok biffen, kom jeg plutselig på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lenge vurdert pinscher som hund nr.2! Utrolig flotte hunder :) Det jeg har lest av pinschereiere på forum er at rasen lærer kjapt, men er avhengig av en "godt oppbygd" forsterker. Altså noe hunden fra valp av er blitt vant til og som den vil gjøre alt for å få! F.eks en leke (som selvsagt ikke er tilgjengelig for hunden utenom treningene, da vil den jo miste sin interesse).

Det jeg er mest skeptisk til er vaktegenskapene. Jeg har en hund som har store tendenser til å bjeffe på det meste den hører og ser utenfor, og med en valp med naturlige vaktegenskaper i hus er jeg redd den undøvendige bjeffingen lett vil smitte over på valpen, og jeg får enda en gneldrebikkje...

Utenom dette, pluss det at den med sin tynne pels kan fryse om vinteren (er jo bare å hive på et dekken), og at den kan reagere kraftig på vaksiner så ser jeg bare positive ting ved rasen; lettstelt, meget allsidig, praktisk størrelse, vakker og noe reservert (ja, jeg ser på det som positivt i forhold til min flat som lett mister fokus på treningen fordi den vil hilse på alle menneskene...*sukk*).

Jeg står litt fast ang. valg av rase... Må nok treffe flere individer først og snakke med noen oppdrettere. Hvilke har du vært i kontakt med forresten?

Så morsomt at det er flere som vurderer Pinscher! :)

Jeg synes at rasen virker helt perfekt, hvertfall for meg.

Jeg har snakket med innehaveren på Lilla Enebys Kennel (i Sverige) og på Kennel Rattenjäger, og fikk et veldig godt inntrykk av begge disse oppdretterne. Dem virker å ha veldig mye kunnskap om alle sider av rasen, og forteller ikke bare om de positive tingene, men også om tingene man bør være obs på (som f.eks dette med vaksinereaksjonene, at dem knytter seg sterkt til flokken sin og dermed kan være problematiske å overlate til eventuell "hundevakt" om en skal bort, osv). Begge disse oppdretterne virker veldig engasjerte og virker ikke å ha noe imot å informere om rasen dersom man spør, så anbefaler deg gjerne å ta kontakt med disse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere begge å titte innom forumet på http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net, de er veldig hyggelige og svarer gjerne på spørsmål om rasen. Dette såklart fra folk som liker rasen godt, men de fleste er også obs på at rasen ikke passer for alle, og ønsker at de som skaffer seg den skal være forberedt på hva slags hund de får i hus.

Jeg har meldt meg inn på forumet, og kommer nok til å spørre å grave der i nermeste fremtid. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...