Gå til innhold
Hundesonen.no

Portisvalp :D

carinasin

Recommended Posts

Takk takk, vi gleder oss veldig :o Har vært fascinert av rasen lenge, og nå endelig blir det. Tispevalp! Navn har vi ikke tenkt på ennå, får se hva som kommer når vi møter henne neste fredag. Bilder kommer senere! Såklart :icon_cry:

http://www.alveseter.com/index.html .. er en av de fire jentene nederst vi skal få :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, vi gleder oss veldig :ahappy: Har vært fascinert av rasen lenge, og nå endelig blir det. Tispevalp! Navn har vi ikke tenkt på ennå, får se hva som kommer når vi møter henne neste fredag. Bilder kommer senere! Såklart :baby:

http://www.alveseter.com/index.html .. er en av de fire jentene nederst vi skal få :D

Jeg synes tispen øverst til høyre var finest :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som har sett dem, vi skal avgårde på fredag! Kan tenke meg de er helt nyyydelige :wub: Syns de sorte med hvitt er finest jeg og, men uansett hvem vi får av dem blir det helt knall. Skal ut i utstillingsringen og det blir stas :icon_redface: Var på valpetreff med hunder og eiere fra det forrige og dette kullet igår, kjempekoselig - og SÅ koselig oppdretter :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye med at dere har valgt en virkelig herlig rase!

Jeg nærmest bor hos denne familien, og er med disse valpene hver dag (hjelper til med stellet av dem, og har stilt en del for oppdretteren) så jeg kjenner valpen din godt, uansett hvilken det blir, hihi! Klippet valpene her om dagen i ansiktet og noen bak, og gosj for noen tisper! Utrolig bra hele gjengen!

Dette er et Divino/Divina kull, men vet ikke om dere har bestemt hva som skal bli stammtavlenavnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye med at dere har valgt en virkelig herlig rase!

Jeg nærmest bor hos denne familien, og er med disse valpene hver dag (hjelper til med stellet av dem, og har stilt en del for oppdretteren) så jeg kjenner valpen din godt, uansett hvilken det blir, hihi! Klippet valpene her om dagen i ansiktet og noen bak, og gosj for noen tisper! Utrolig bra hele gjengen!

Dette er et Divino/Divina kull, men vet ikke om dere har bestemt hva som skal bli stammtavlenavnet? :icon_confused:

Det var kanskje deg vi hilste på når vi satt inne hos valpene da vi var der på fredag? Moren din som også skal ha tispevalp fra kullet? :wub: Hyggelig!

Nei, så langt jeg vet så har vi vel ikke bestemt oss for noe navn ennå - men nå har jeg reist til Trondheim og vekk fra resten av familien som er med på å bestemme, så det kan vel hende de har tenkt litt uten meg :lol: Ja, så det er "Divino-kullet", men hva betyr det? Det er at valpene får navn på D? Hege har ikke bestemt seg for stamtavlenavn ennå eller? Tror vi venter og ser hva det blir, kanskje det passer godt til vesla :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, det var Camilla, kjæresten til sønnen til Hege:)

Jepp, Divino kull og Divina på jentene.. hmm, hun har sagt det til meg hva det betyr, men tror du jeg husker det nå? :icon_confused: Nei, tror ikke hun har bestemt navn, eieren får være med å bestemme tror jeg...

Jepp, D kull:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris!

Veldig søte de med hvitt. :P Liker de best svarte med litt hvitt. Ikke det at farge skal ha noe å si ved valg av valp. :P

Utrolig flott rase du har valgt. Blir mest sannsynlig portis på meg neste gang. Får bare håpe at populariteten tar av (etter at Obama fikk en portis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige valper! Kjempefin rase som jeg godt kunne tenke meg å ha en gang. (Men inntil videre får jeg nøye meg med "mini-portisen" min :P )

Divino/Divnia betyr guddommelig :P Da får kanskje valpene navn som f.eks "Divino Fido" eller "Divina Fia"? ("Fido" og "Fia" kan selvfølgelig være hvilke som helst andre navn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...