Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen nye bilder av en voksende fleeceball. Midt i pelsbytte og tannfelling...

Ailo fikk sitt siste cert på NKK Hordaland forrige helg, og er dermed Norsk Utstillingschampion. Dermed blir gutten pensjonert fra utstillingsringen, og vi satser mer mot lydighet i stedet for

Ailo bestod bronsemerket i går med 162 poeng. Flink gutt! Han fikk ti på tannvisning, dekk fra holdt, stå under marsj og enkeldekk. 7 på innkalling og lineføring, 9 i helhet.

Guest janson
Skrevet

Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! :aww: Han har virkelig blitt til en fin fyr!

Skrevet

Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! :aww: Han har virkelig blitt til en fin fyr!

Takker :P Han er ikkje helt ferdigrøyta rundt manken ennå, er spent på å se hvor mye av det lyse som blir igjen.

  • 3 months later...
Skrevet

En liten oppdatering :lol:

Gutten har rukket å bli nesten 17 mnd (en liten uke igjen), og har blitt stor og vakker :) (er vel lov å skryte litt av sin egen hund?)

Bilde fra Spesialen i august

ailo6.jpg

003.JPG

Vannskrekken han hadde som liten har blitt omgjort til dette:

Picture+041.jpg

Picture+031.jpg

Picture+145.jpg

Desverre viste HD-røntgen at han har D på venstre hofte med små forkalkninger. Håper han uansett kan ha ett langt og smertefritt liv.

  • 8 months later...
Skrevet

Ailo har rukket å bli to år (og litt til...) Endelig har unghundfaktene begynt å legge seg, og han er stort sett grei og fornuftig :) Utstillingsringen blir besøkt innimellom, og så langt har han 2 cert, 2 bim og cacib som beste. Mangler storcertet, kanskje han får det i løpet av året? Bilder er vel mer spennende enn tekst :)

Rindane+22.04.11+014.JPG

DSC_0006.JPG

070.JPG

048.JPG

  • 2 months later...
Skrevet

Skriver visst bare for meg selv i denne tråden? :)

Våren og sommeren har blitt brukt til mange turer i marka og på fjellet. Ikkje alltid like flink til å ta med kameraet, men...

DSC_0022.JPG

DSC_0017.JPG

Har kjøpt ny bil, med god plass til bur. Ailo var ikkje så fornøyd med det som eieren :lol:

001.JPG

Har vert på agilitystevne og hilst på søt schäferdame.

Nordn%25C3%25A6sdalen+18.06.11+204.JPG

Og kost oss mye i hagen på fine dager sammen med lille Enzo.

025.JPG

041.JPG

Og ikkje minst funnet ut at både shetlandsponnier og sauer er skumle dyr...

103.jpg

I tillegg til dette, har vi siden påske trent mot lydighet klasse 1, men tror neppe vi blir flinke nok til å kunne starte :lol: Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener :) Men, det er gøy å trene, og det sliter ut Ailo på en helt annen måte enn tur gjør.

Når det gjelder helse er dessverre HD-en begynt å gjøre seg gjeldende. Ailo har slitt litt med smerter gjennom våren/sommeren, vert stiv, og haltet litt. Det går dessverre ut over lille Enzo. Han får ofte litt bank, uten grunn. Nå gjelder det å holde musklene til Ailo ved like, og bli flinkere til å lese når han har dårlige dager, så eg ikkje presser han unødvendig.

Skrevet

En veldig facinerende rase! (selv om jeg egentlig ikke er så glad i pels-raser :whistle: )

men han er veldig fin!

Det er en rase med sterke egne meninger i vert fall :) Takk :)

Utrolig pen! Synd med D da ;( Men han virker jo ikke ut som å merke mye til det?

Takk, ja synd med hoftene. Om du leser siste avsnitt i mitt forrige innlegg så merker vi desverre mer og mer til HD-en.

Skrevet

Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener :)

Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! :lol:

Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! :wub:

Skrevet

Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! :lol:

Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! :wub:

Tror det er ganske typisk eurasier ja :lol:

Takk :D

  • 3 weeks later...
Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra Ål i Hallingdal, og årets eurasierspesial. Det gikk over all forventning, og Ailo endte opp med excellent, 2konk, ck, 4bhk og reserve cert :D Totalt 26 hannhunder påmeldt :)

Eurasierspesialen+2011+363.JPG

Eurasierspesialen+2011+368.JPG

Skrevet

Gratulerer med bra resultater. :ahappy:

Utrolig trist med HD D på ene hofta, får han noe smertestillende? Eller bare i perioder når han er dårlig?

Også helt blå tunge da. :wub:

Han er en flott gutt. :ahappy:

Skrevet

Taz: takk! Ingen smertestillende enda. Han klarer seg bra med tilskudd av fiskeolje. Bruker også bot-dekkene når det er kaldt.

Lola: takk! Ailo fikk ikkje storcertet siden han ble plassert som 2bhk, og hannen foran var kun 10 mnd. Dermed ble det "bare" cacib.

IA: takk!

  • 1 month later...
Skrevet

Soldag = kameraet er med på tur :)

Ailo har endelig lagt seg ut i bredden, stabilisert vekta på 31 (!) kg, nå venter vi bare på at pelsen skal bli noe lengre :)

20. oktober begynner vi på Bronsemerkekurs, skal bli spennende å se hvordan det går :P

051.JPG

035.JPG

060.JPG

062.JPG

Skrevet

Så nydelig! :wub: Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? :) Elsker store, godt pelsa spisshunder! :ahappy:

Skrevet

Så nydelig! :wub: Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? :) Elsker store, godt pelsa spisshunder! :ahappy:

Takk :) De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden :) Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den.

Herregud, så fin han er! Aldri sett en så stor og flott eurasier :wub:

Takk :) Og så mumler eg noe om at han er litt for stor i forhold til det som er ønsket... Men vakker er han uansett :)

Skrevet

Takk :) De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden :) Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den.

Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! :| *lese standarden*

Skrevet

Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! :| *lese standarden*

:whistle: Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå.

Skrevet

:whistle: Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå.

Interresant! :) Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak :D

Skrevet

Interresant! :) Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak :D

Det får du gjøre :) Men husk at de aller færreste er så store som Ailo er. Han er en smule for stor.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...