Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør jeg nå?

Chira&Shandy

Recommended Posts

Jeg fikk kastet på meg sykdom i helga, og det ser ut til at det kan bli langvarig. Sist tok det vel 1,5 til 2 år før jeg endelig fikk operasjon. Etter det tok det ca 6 mnd til jeg klarte å gå alene.

Sånn det er nå kan jeg kanskje gå runden rundt garasjen.

Så, hva pokker gjør jeg med bikkja mi, Chira? Hun MÅ ha en del stimuli både fysisk og psykisk, ellers mistrives hun fort.

Omplasserer jeg henne? Søker etter noen som kan låne henne? Finnes det folk som gidder å trene med en hund som ikke er deres? Hvor søker man eventuelt etter noen som kan låne hund på ubestemt tid?

Shandy klarer seg, hun er fornøyd med de turene sambo kan gi henne, ligge ute og være med på det lille som skjer. Får hun godbiter for å ligge stille er hun like fornøyd som om hun må gjøre noe for dem, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du alene om hundene? Antar et siden du spør hva du skal gjøre. Jeg tror kanskje jeg ville omplassert hunden jeg, for å ha noen som skal gå med henne til støtt og stadighet, det tror jeg ikke er lett å få tak i. Men verd et forsøk da. Men synes ikke du skal omplassere henne bare for en stund og hente henne tilbake når du blir frisk for det kan være forvirrende for hunden synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alene, men om hundene så er jeg ganske alene. Det samboern min kan "gi" dem holder ikke for Chira. Hun er en terrier og må få brukt seg, og det har jeg liksom ingen som kan gjøre.

Kjedelig situasjon. Tror jeg hadde forsøkt omplassere jeg da, selv om det er tøft-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang kan jeg jo prøve meg på å trene litt da :rolleyes2: kanskje lære litt ag? :icon_cry: Om gubben din klarer å droppe hu av til HP eller her så kan jeg ta a med 1 gang i uka på ag trening ihvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om minimum to år (hvis man tar utgangspunkt i forrige gang), så er jo det ganske lenge å få sikker mosjon osv til hunden sin. Kan ikke samboer steppe opp litt ekstra også? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å finne noen som ønsker seg hund, men kanskje ikke har mulighet enda. Enten om noen har mulighet til å ta henne med på langtur/trening et par ganger i uken, om det holder, eller å sette henne bort på fôr så lenge det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi har en plan A :lol:

Jeg kan nok ringe oppdretter om nødvendig. De har hele tiden sagt at de tar henne gjerne tilbake om det skulle være noe. Men jeg digger bikkja mi, skal jo bli gammel sammen med henne :whistle:

post-5441-1244718612_thumb.jpg post-5441-1244719015_thumb.jpg

(Bildene er tatt av Bambi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en hannhund på ett år som bruker å legge beinet (altså margbein, nammis) sitt på fanget mitt når vi er i sofaen, og spiser oppå meg. Hva betyr det, er det for at han vil dele eller bare vil ha min nærhet?
    • Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...