Gå til innhold
Hundesonen.no

kennel peritos

montana

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg savnet informasjon og bilder under hver hund. Stamtavle er liksom bare en del av pakken.. Det var dagens korte tips..

Skrevet
:whistle: Tusen takk for tipse,mener du et hoved bilde av vær enkel hund under sin stamtavle.og personlig info om fødsels dato og d.i.v Har ikke tenkt på det så dette tipse skal jeg gjøre noe med.
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig med bilder av hver hund, og gjerne en beskrivelse av hver hund. Hvordan personlighet den har liksom. Dette gjelder spesielt avlsdyr.

Skrive litt om hvordan rasen er, typisk terrier?

Hva dere driver med, feks spor, AG, Lydighet eller utstiling.

Litt om hva de får når de kjøper en valp hos deg, feks registrering i NKK, valpepakke, teppebit hjemmefra osv.

Trenger en hårløs hund annet stell som fuktighetskrem?

Jeg ville sett litt på andre store oppdretteres hjemmesider og sett hvilket innhold de har på sidene sine. Mye gode sider ute og går.

Skriv gjerne hvilke kull du har planlagt, og litt om foreldrenes helsestatus, og hvorfor du velger den hannen til tispa o.l.

Skrevet

Garp skriver greit hva som kunne vært med på å bedre hjemmesiden, så der er dt vel lite å kommentere :whistle:

Personlig synes jeg det er "harry" med ørna og flagget i logoen. Ikke bare det, men det virker noe "uprofft" også synes jeg, og jeg må innrøme at jeg sliter med å ta en oppdretter seriøst når det er masse bling-bling og glitteranimasjoner rundt på hjemmesiden, gode og klare bilder av hundene i ulike situasjoner uten dill og dall, og en klar og enkel hjemmeside.

Ellers lik størrelse/skrift på ting, f.eks er noe av linkene i caps og andre ikke.

Heter oppdrettet Periot eller Peritos?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
    • Ser helt legit ut. De har organisasjonsnummer, masse info. Familien ser ut til på drive et konsern av nettbutikker.  https://skotner.net/ 
    • Noen som vet om netzoo.no er trygg? Står norsk butikk i Sandefjord ? Aldri hørt om før.
    • Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...