Gå til innhold
Hundesonen.no

Se så nydelig!


monica_n

Recommended Posts

Skrevet

Hater ingen dyr eller insekter sånn generelt, men det der!

ÆSJ! Ikke bare er den stygg men kvalmende! Den og myggen kunne godt dødd ut for min del! :yawn:

Bra bilde forresten:)

Skrevet
Digg å finne slike på bikkjen og vite at du delte seng med den i natt

enda diggere når man klør bak kneet og kjenner en merkverdig klump der. "SVULST?! neida, bare en liten søtsak"

Skrevet

Et slikt bilde med en slik overskrift fortjener en advarsel fra admin :yawn: tenkt å ødelegge nattesøvnen til svakere sjeler. :);)

Skrevet
Fineste skapningen jeg har sett tror jeg!

090620090728e58a2cb5f91d465bb1.jpg

:ahappy:

Hehe... Fått noen visninger på overskriften ihvertfall eller? :icon_cry: . Hiver på noe informasjon om arten her jeg om det er greit. :rolleyes2:

Forskjellige norske navn: Skaubjønn, skaumann, skogbjørn, tege, hantikk, blodmidd, kinnflått, påte, sugar.

Utviklingstadier: Egg - larve - Nymfe - Voksen

Suger blod i ca 1 uke. Graver seg deretter ned i stølaget på bakken og legger mellom 2000-3000 egg.

En ukes tid senere klekkes eggene, og larvene klatrer opp og fester seg til smådyr. Der suger de blod i 2-4 dger før de slipper taket. Det kan ta flere måneder før den blir en nymfe. Nymfen overvinter oftest, og finner seg ett nytt vertsdyr. Deretter blir de voksne og overvintrer enda en gang.. Deretter er de voksne.

Det vil si at flåtten du tar i dag vil oftest være fra 2007.

Skrevet
Hehe... Fått noen visninger på overskriften ihvertfall. :icon_cry: . Hiver på noe informasjon om arten her jeg. :rolleyes2:

Forskjellige norske navn: Skaubjønn, skaumann, skogbjørn, tege, hantikk, blodmidd, kinnflått, påte, sugar.

Utviklingstadier: Egg - larve - Nymfe - Voksen

Suger blod i ca 1 uke. Graver seg deretter ned i stølaget på bakken og legger mellom 2000-3000 egg.

En ukes tid senere klekkes eggene, og larvene klatrer opp og fester seg til smådyr. Der suger de blod i 2-4 dger før de slipper taket. Det kan ta flere måneder før den blir en nymfe. Nymfen overvinter oftest, og finner seg ett nytt vertsdyr. Deretter blir de voksne og overvintrer enda en gang.. Deretter er de voksne.

Det vil si at flåtten du tar i dag vil oftest være fra 2007.

Her lærte jeg masse nytt, takk! Veldig bra bilde forresten!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...