monica_n Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Fineste skapningen jeg har sett tror jeg!
Catrine&Ronja Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Hater ingen dyr eller insekter sånn generelt, men det der! ÆSJ! Ikke bare er den stygg men kvalmende! Den og myggen kunne godt dødd ut for min del! Bra bilde forresten:)
monica_n Skrevet 9. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 de er griseekle! Og det kryr av de her!
monica_n Skrevet 9. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Åh, jeg får lyst til å kosemose den. Bare å si ifra så kan jeg sende 30-40 av de til deg en gang. No problemo
Benedicte Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Digg å finne slike på bikkjen og vite at du delte seng med den i natt
monica_n Skrevet 9. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Digg å finne slike på bikkjen og vite at du delte seng med den i natt enda diggere når man klør bak kneet og kjenner en merkverdig klump der. "SVULST?! neida, bare en liten søtsak"
Aina&Kaizer Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Bare å si ifra så kan jeg sende 30-40 av de til deg en gang. No problemo Wow, driver du oppdrett eller?
Ganzie Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Et slikt bilde med en slik overskrift fortjener en advarsel fra admin tenkt å ødelegge nattesøvnen til svakere sjeler.
ToneS Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Sikkelig ekkel.! Hater slike, men det er ikke så mye å gjøre med det..
Peers Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Æsj og fysj, de eklingene der og veps er virkelig noe jeg gruer meg til hver eneste sommer
Benedicte Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Æsj og fysj, de eklingene der og veps er virkelig noe jeg gruer meg til hver eneste sommer Mygg er 10 ganger værre enn flått og veps til sammen
Tyfonia Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Burde skaffe meg et hærskar av insektspisende småfugler når jeg er ute om dagen, og flaggermus om natten :S
Marianne&Java Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Åååh den var skikkelig nusselig altså! Nesten til å spise opp!
Tapper Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Å, så det er sånn flått ser ut.. var ikke veldig FLÅTT akkurat..
Chira&Shandy Skrevet 9. Juni 2009 Rapporter Skrevet 9. Juni 2009 Digg å finne slike på bikkjen og vite at du delte seng med den i natt Ikke noe bedre å finne en sånn liggende å sprelle i senga
Fo2Vidar Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Skrevet 10. Juni 2009 Fineste skapningen jeg har sett tror jeg! Hehe... Fått noen visninger på overskriften ihvertfall eller? . Hiver på noe informasjon om arten her jeg om det er greit. :rolleyes2: Forskjellige norske navn: Skaubjønn, skaumann, skogbjørn, tege, hantikk, blodmidd, kinnflått, påte, sugar. Utviklingstadier: Egg - larve - Nymfe - Voksen Suger blod i ca 1 uke. Graver seg deretter ned i stølaget på bakken og legger mellom 2000-3000 egg. En ukes tid senere klekkes eggene, og larvene klatrer opp og fester seg til smådyr. Der suger de blod i 2-4 dger før de slipper taket. Det kan ta flere måneder før den blir en nymfe. Nymfen overvinter oftest, og finner seg ett nytt vertsdyr. Deretter blir de voksne og overvintrer enda en gang.. Deretter er de voksne. Det vil si at flåtten du tar i dag vil oftest være fra 2007.
netteliten Skrevet 10. Juni 2009 Rapporter Skrevet 10. Juni 2009 Hehe... Fått noen visninger på overskriften ihvertfall. . Hiver på noe informasjon om arten her jeg. :rolleyes2: Forskjellige norske navn: Skaubjønn, skaumann, skogbjørn, tege, hantikk, blodmidd, kinnflått, påte, sugar. Utviklingstadier: Egg - larve - Nymfe - Voksen Suger blod i ca 1 uke. Graver seg deretter ned i stølaget på bakken og legger mellom 2000-3000 egg. En ukes tid senere klekkes eggene, og larvene klatrer opp og fester seg til smådyr. Der suger de blod i 2-4 dger før de slipper taket. Det kan ta flere måneder før den blir en nymfe. Nymfen overvinter oftest, og finner seg ett nytt vertsdyr. Deretter blir de voksne og overvintrer enda en gang.. Deretter er de voksne. Det vil si at flåtten du tar i dag vil oftest være fra 2007. Her lærte jeg masse nytt, takk! Veldig bra bilde forresten!
Heidihj Skrevet 11. Juni 2009 Rapporter Skrevet 11. Juni 2009 Herlige små venser det der ja! Gleder meg hvert år til å finne de i pelsen på bikkja.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar