Gå til innhold
Hundesonen.no

Da var vi her også :)


Whoopsis

Recommended Posts

Ja, da har også jeg og min bøllehund kommet oss inn hit :whistle: Jeg er en jente på 16 år som er den heldige eieren av Ella. Hun er en blanding av AH/Vorsteh/Pointer/Greyhound som jeg overtok når hun var 4 år gammel, fra en hundekjører (nå er hun 7). Vi har konkurrert noen år i hundekjøring (nordisk), men har i de siste årene begynt å interessere oss for hundetrening. Vi er for det meste selvlært (hva skal man med dyre kurs når man har bøker??), men har gått noen få kurs (hovedsaklig med Canis) og er frelst når det kommer til klikkertrening :ahappy: Nå har vi begynt å trene aktivt lydighet utenfor tomtens grenser, og har slengt oss med på treningene til OODK. Vi trener også litt agility, eller hovedsaklig hopp, utenom. Målene våre er å starte i LP1 og Hopp1 til høsten, og vi skal bli den første ekvipasjen som konkurrerer i hundekjøring, lydighet og hopp samtidig :wub: I hvert fall den første som jeg har hørt om..

Ella, eller Bolla som hun ofte går for, er en supersær hund. Hun er ikke den letteste hunden å trene, siden hun har null og absolutt null gjenstandsinteresse. Heldigvis synes hun mat er relativt godt, og så lenge jeg passer på å holde godbitkvaliteten nede når vi trener i enkle miljøer så fungerer det supert (ellers krever hun enda bedre godbiter når vi trener i vnskeligere miljøer, og da kan dere tenke dere at jeg etterhvert vil gå tom for nye alternativer..) Vi driver mye med "rulle rundt på bakken og tulle"-belønninger, og får derfor innimellom en del rare blikk. Men det klarer vi å leve med :lol: Bolla er en utrolig myk hund, og reagerer kjempemye på sinnsstemninger osv. Noe som gjør at jeg alltid må trene i godt humør. Jeg bruker så godt som ikke "nei" i det hele tatt(les. aldri), for her tilber vi PF/NS.

Så var det det å få inn noen bilder ja.. Hmm, det var visst ikke så lett som jeg hadde trodd :D

post-5538-1244393869_thumb.jpg

post-5538-1244393965_thumb.jpg

Det var da litt om oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har også jeg og min bøllehund kommet oss inn hit :whistle: Jeg er en jente på 16 år som er den heldige eieren av Ella. Hun er en blanding av AH/Vorsteh/Pointer/Greyhound som jeg overtok når hun var 4 år gammel, fra en hundekjører (nå er hun 7). Vi har konkurrert noen år i hundekjøring (nordisk), men har i de siste årene begynt å interessere oss for hundetrening. Vi er for det meste selvlært (hva skal man med dyre kurs når man har bøker??), men har gått noen få kurs (hovedsaklig med Canis) og er frelst når det kommer til klikkertrening :ahappy: Nå har vi begynt å trene aktivt lydighet utenfor tomtens grenser, og har slengt oss med på treningene til OODK. Vi trener også litt agility, eller hovedsaklig hopp, utenom. Målene våre er å starte i LP1 og Hopp1 til høsten, og vi skal bli den første ekvipasjen som konkurrerer i hundekjøring, lydighet og hopp samtidig :wub: I hvert fall den første som jeg har hørt om..

Ella, eller Bolla som hun ofte går for, er en supersær hund. Hun er ikke den letteste hunden å trene, siden hun har null og absolutt null gjenstandsinteresse. Heldigvis synes hun mat er relativt godt, og så lenge jeg passer på å holde godbitkvaliteten nede når vi trener i enkle miljøer så fungerer det supert (ellers krever hun enda bedre godbiter når vi trener i vnskeligere miljøer, og da kan dere tenke dere at jeg etterhvert vil gå tom for nye alternativer..) Vi driver mye med "rulle rundt på bakken og tulle"-belønninger, og får derfor innimellom en del rare blikk. Men det klarer vi å leve med :lol: Bolla er en utrolig myk hund, og reagerer kjempemye på sinnsstemninger osv. Noe som gjør at jeg alltid må trene i godt humør. Jeg bruker så godt som ikke "nei" i det hele tatt(les. aldri), for her tilber vi PF/NS.

Så var det det å få inn noen bilder ja.. Hmm, det var visst ikke så lett som jeg hadde trodd :D

*klipp*

Det var da litt om oss :D

Hva mener du med hundekjøring? (det er på ski ja, eller??)

Det eneste jeg vet om hundekjøring er hundespann, og da må du ha litt flere enn èn hund ;)

Har du noe link? Finnes det konk'er?

Ellers Velkommen! Hunden din var bare bedårende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ski ja :whistle: På vinteren så kjører man på ski, med enten en-to hunder foran i strikk (snørekjøring) eller med en pulk festet mellom deg og hunden(e) (Det som går under nordisk stil). Mest normalt å kjøre med en hund. Snørekjører man så er løpene ca 5 km, og i nordisk stil så er de fra 10-30 km (kommer an på alder og kjønn). Vi kjører også litt i sommerhalvåret, og da med sykkel eller vogn. Mye konkurranser gjennom vinteren, og finnes også noen få på høsten/våren. Det trenes ikke når det er over 15 grader, pga faren for overoppheting. Hundene som blir brukt er som oftest Vorstehre fra trekklinjer eller lignende, og hundene er ofte lettstressa, så stress+varme+hard mosjon er ikke den beste kombinasjonen..

Ligger en del bilder og noe fakta på www.norsktk.no :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ski ja :whistle: På vinteren så kjører man på ski, med enten en-to hunder foran i strikk (snørekjøring) eller med en pulk festet mellom deg og hunden(e) (Det som går under nordisk stil). Mest normalt å kjøre med en hund. Snørekjører man så er løpene ca 5 km, og i nordisk stil så er de fra 10-30 km (kommer an på alder og kjønn). Vi kjører også litt i sommerhalvåret, og da med sykkel eller vogn. Mye konkurranser gjennom vinteren, og finnes også noen få på høsten/våren. Det trenes ikke når det er over 15 grader, pga faren for overoppheting. Hundene som blir brukt er som oftest Vorstehre fra trekklinjer eller lignende, og hundene er ofte lettstressa, så stress+varme+hard mosjon er ikke den beste kombinasjonen..

Ligger en del bilder og noe fakta på www.norsktk.no :ahappy:

Superkult! Er det bare vorstere som brukes? Kan man delta med en annen rase?

Jeg har en Setter, og han er super på trekk av sykkel og ski!

Vet om du det arrangeres noe slikt i tr.heim i nærmeste framtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å stille opp med hvilke som helst rase :whistle: Men det er så godt som bare vorstehre som blir brukt (fra trekklinjer). Eller blandinger mellom Vorsteh og andre fuglehunder/mynder osv. Som Ella som man finner både Vorsteh, Pointer og Greyhound i (+ ahen). Men jeg merker at selv hun ikke har noen sjangs mot de diigre beistene av noen Vorstehre :wub: Eller, på en god dag så kanskje..

Det er lite på denne årstiden, men tro det eller ei, jeg fant jeg fant! 20. juni: Midt-Norsk barmarkscup 2. Løp, Trondheim TBK

Skal se m jeg finner invitasjonen.. Hmm... Man kan i hvert fall stille med sykkel, vogn eller sparkesykkel (jeg tipper du går for sykkel? :lol: ) Og løpet er på Jevskogen Skisenter eller Jervskogen? Finner ingen invitasjon, men løpet står oppført på terminlista.

Følg gjerne med her: http://www.sleddog.no/t2.asp?p=29020 for å se når den legges ut, og jeg tipper at det også vil stå på Norsktk sin side når den blir agt t på sleddog, men det er jeg ikke sikker på :ahappy:

Jeg tror dette løpet er veldig morsomt/useriøst, og ikke alt for langt. Det er i hvert fall sånn barmarksløpene pleier å være, for det er om vinteren det er "alvor". Og siden dette er en cup så har jeg inntrykk av at de pleier å være litt mindre (men gjerne med flere deltagere) enn de større mer alvorlige løpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! Morro! 20 juni i trondheim, sier du! Det har jeg lyst til og i det miste dra og se på, hvor er den hen? Jervskogen? *aldri hørt om før* :D

Hmm, jeg bor i Oslo så har veldig lite peiling på Trondheim :) På en skistadion i hvert fall, veibeskrivelse kommer på løpsinvitasjonen, så når den legges ut får du all infoen du trenger. Nå er jeg ganske sikker på at det heter Jevskogen.

Hei, og velkommen:)

Tror jeg har lest litt på bloggen din på hunden.no:)

Tusen takk :D Så hyggelig, er du også der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...