Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Nå ser det jo ikke ut som den helgen vinner noen avstemming, men siden helgen til NKK Bjerke gikk ut pga utstillingen bør også 11-13 september gå ut, da er det NKK Stavanger.

Ellers høres dette supergøy ut, kanskje vi hiver oss med hvis det blir en passende helg. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar

Heihei folkens!

Jeg har vært nettløs en liten periode fra i går til i dag, men nå er jeg tilbake, og jeg skal ringe campingen litt seinere i dag. :whistle: Da skal jeg spørre om hvordan det blir med campingvognene som allerede er der, om vi kan ha med campingvogner for en helg, hvordan man gjør det med å holde av/bestille og betaling. Er det noe mer jeg må spørre om, som jeg har glemt da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens!

Jeg har vært nettløs en liten periode fra i går til i dag, men nå er jeg tilbake, og jeg skal ringe campingen litt seinere i dag. :whistle: Da skal jeg spørre om hvordan det blir med campingvognene som allerede er der, om vi kan ha med campingvogner for en helg, hvordan man gjør det med å holde av/bestille og betaling. Er det noe mer jeg må spørre om, som jeg har glemt da? :lol:

Nå oppdaterer jeg med det Camilla har funnet ut, siden hun er opptatt akkurat nå.

Hun spurte om vi kunne holde av alle hyttene for første helga i september, fram til 1. august, altså innen 1. august så må vi ha ALT klart, og vite hvor mange hytter vi skal ha, sånn at de evt kan leie ut resten til de andre. Mannen visste ikke om det gikk an, men han skulle snakke med de andre, og prøve å ordne det. (så dette får vi svar på i morgen.)

Campingvogn kan IKKE has med for kun en helg. Og alle campingvognene som var der nå, skal flyttes i løpet av august en gang. Så det blir stor og god plass, men man må overnatte i enten hytte eller telt, eller leie plass et annet sted og kjøre til/fra treffet.

Parkeringen er et stykke unna selve campingen, pga det er bilfritt der, så man kan nok ikke ha hundene i bilen om natta, det blir litt langt unna i tilfelle det skulle være noe.

Altså må det organiseres noe ifht hyttene, med plassering av folk, hunder o.l., men dette finner vi ut av, først må vi vite om vi kan holde av hyttene.

Om noen lurer på noe, så må dere bare spørre, altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har med bur til hundene og folk har med hunder som normalt oppfører seg fint tror jeg det skal gå bra. Min erfaring fra tilfeldigsammensetning på jaktprøver/ kurs er at hunder har en helt egen evne til å komme overens når de er på "treff" sammenlignet med i hverdagen.

BRA jobbet jenter, stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har med bur til hundene og folk har med hunder som normalt oppfører seg fint tror jeg det skal gå bra. Min erfaring fra tilfeldigsammensetning på jaktprøver/ kurs er at hunder har en helt egen evne til å komme overens når de er på "treff" sammenlignet med i hverdagen.

BRA jobbet jenter, stå på videre:)

Tusen takk! Bra med slike tilbakemeldinger, og vi regner med det stort sett går bra, så lenge man ikke plasserer hunder som tydelig hater hverandre i samme hytte. :lol:

Jeg forestiller meg at antall små og store hytter kanskje er en relevant opplysning? :lol:

Det kommer i morra! :whistle: Sammen med litt annen oppdatert info. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns dere er flinke jeg :lol: Dette kommer til å bli kjempebra :lol: Håper bare ikke det lander på den helga jeg skal på salgsmøte. Men det tror jeg er i August! Så da får jeg blitt med! :lol:

Og bare sånn til informasjon; Jeg har veldig lyst til å sove i hytte. Jeg er ikke redd for å sove sammen med fremmede og har med meg en snill hund (som til og med er allergivennlig :lol: ) som sover hele natta. Ingen av oss biter, men jeg skjærer tenner i søvne :whistle:

Jaja, det var dagens "reklame"! Bare sånn hvis det er noen som gjerne vil sove på hytte, men ikke har noen å dele den med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til enda en konkurranse: Sonens mest håndterlige - dvs at man skal demonstrere hva man kan gjøre med hunden, det kan være: at den godtar diverse behandling på stellebordet (snu den mens den ligger, generell håndtering), løfte den etter bare bakbeina eller bare frambeina (med to bein i bakken), kloklipp, ørerens, støvsuge pelsen dens, bruke føner, holde den opp ned, skrape tannstein, tømme analkjertler :lol: snurre den rundt som man gjør med små barn, osv osv. Kriterie at hunden godtar det (ellers er man ute), pluss i margen hvis hunden viser glede!

Wow, endelig noe for Bridie!! :lol:

Ellers, i forhold til overskuddet, så vil vi veldig gjerne heller ha et lite overskudd, enn et lite underskudd, da det jo er vi tre som må legge ut for ting, som f.eks rosettene. Vi vil helst unngå å gå med personlig tap på å arrangere dette for dere. :lol:

Om dere uansett skal legge ut for dette, så syns jeg heller dere skal sette en fast pris når alt er innkjøpt osv jeg. Så bare deler dere det ut igjen på antall som kommer. Så får dere dekket utgifter akkurat, og ingen trenger å sponse ting de ikke vil (sonen, dere (:lol:), dyrebskyttelsen eller whatever :lol: )

Men igjen så mener jeg jo da at i en sånn felles sum, så bør så lite som mulig innblandes. Men ja, rosetter er jeg absolutt for, og vil gjerne spleise på om det blir så vi kommer :lol:

Bare det at damen jeg vil ha med meg, suger i å avtale og planlegge ting, så jeg har et problem... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Altså, jeg skulle ikke si noe før i morgen, MEN vi tror det blir sånn at vi holder av alle hyttene fram til 1. august (eller lenger, om vi får lov til det). Da kan dere (med forbehold om at dere sier ifra til meg om alt) bestille hyttene selv. Det er fordi det er noe depositum og greier på hyttene (som jeg også skal forhøre om i morgen). Da kan for eksempel du sende pm til meg og si at "Jeg og Trollmor har nå bestilt en hytte. I hytta er det fire sengeplasser, og vi er oss to, pluss Bridie og Fido, som er veldig snille. Vi har med bur til hundene til inne i hytta, også har vi plass til to til med snille hunder. Helst ikke flere tisper." Det funker, det? For da får jeg oversikt over alle som kommer, hvem som bestiller hytter, hvem som sover sammen, og hvem som evt IKKE har muligheten til å bestille hytte selv, men som leter etter noen med en ekstra seng. Høres det bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skulle ikke si noe før i morgen, MEN vi tror det blir sånn at vi holder av alle hyttene fram til 1. august (eller lenger, om vi får lov til det). Da kan dere (med forbehold om at dere sier ifra til meg om alt) bestille hyttene selv. Det er fordi det er noe depositum og greier på hyttene (som jeg også skal forhøre om i morgen). Da kan for eksempel du sende pm til meg og si at "Jeg og Trollmor har nå bestilt en hytte. I hytta er det fire sengeplasser, og vi er oss to, pluss Bridie og Fido, som er veldig snille. Vi har med bur til hundene til inne i hytta, også har vi plass til to til med snille hunder. Helst ikke flere tisper." Det funker, det? For da får jeg oversikt over alle som kommer, hvem som bestiller hytter, hvem som sover sammen, og hvem som evt IKKE har muligheten til å bestille hytte selv, men som leter etter noen med en ekstra seng. Høres det bra ut?

Høres veldig bra ut!

Mulig noen har spurt om dette før (og ikke fått svar?), men er alle hyttene like store, og hvor stort er det i tilfelle? Eller finnes det to, tre og firemannshytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er det at jeg foreslo at man kunne ha det i trøndelag? Det er ikke kvelering det, det var et forslag. Og det er tross alt en del trøndere her inne på forumet også. JEG mener det hadde vært greie og ha det i midtnorge, da halvere det reisen til de som bor i nord? Tenker du ikke på noe slikt, du?

Ja, det har fått meg med at det skal være på østlandet enn plass, og ja siden jeg ikke er helt senil ser jeg at mange setter pris og gleder seg til et slik treff, og det er j et kjempebra arrangemang (hvordan skrives det?)!

Og vis du ser den smilyen etter innlegget mitt da så er den en "lol" og vis du ikke vet hva det betyr, "laughing out load". Og tror du ikke det hadde vært lettere for de i nord og det eks. ble arrangert i midtnorge en plass? Da blir det ikke slik at de må reise landet rundt for og bli med. Og iogmed at jeg ikke skreiv noe spørsmålstegn bak, tror du om du tenker deg om at det var et seriøst forslag?

Tenkt jeg litt om før vi poster noe.

(Mumler noe om at jeg blir kraftig irritert over folk som gidder og poste slike nedlatende innlegg :lol::whistle: )

Gjentar meg selv :lol: Det er ikke lettere å reise til trondheim for oss som må fly fra nord ihverfall. Det er mye dyrere. Norge er ett veeeldig langt land, jeg brukte ca 20 timer å kjøre fra Trondheim og hjem, så hadde treffet vært i Trondheim hadde jeg ihverfall ikke kjørt, og det er dyrere å fly til Trondheim enn til Oslo, og så vidt jeg vet er det ofte melkeruta som går til trondheim. Fra Tromsø til Nordkapp er det vell over 10 timer å kjøre og å fly derfra til Trondheim er det sikkert en enda lenger melkerute.

Men forklar meg gjerne hvordan det er lettere for meg at treffet er i Trondheim istede for Vestfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut!

Mulig noen har spurt om dette før (og ikke fått svar?), men er alle hyttene like store, og hvor stort er det i tilfelle? Eller finnes det to, tre og firemannshytter?

Jeg skal spørre om dette også i morgen, sånn at vi er 100% sikre, men jeg fikk beskjed om, første gang jeg ringte, at det er 10 stk med fire senger i hver. Men igjen, jeg spør i morgen for å være sikker. De er ikke store sånn uansett, btw. Jeg tror vi må belage oss på knallvær, masse uteaktiviteter, og bare bruke hyttene til å sove i. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte og "kvevulere" kvelervulere hva da?

Og det er det at jeg foreslo at man kunne ha det i trøndelag? Det er ikke kvelering det, det var et forslag. Og det er tross alt en del trøndere her inne på forumet også. JEG mener det hadde vært greie og ha det i midtnorge, da halvere det reisen til de som bor i nord? Tenker du ikke på noe slikt, du?

Ja, det har fått meg med at det skal være på østlandet enn plass, og ja siden jeg ikke er helt senil ser jeg at mange setter pris og gleder seg til et slik treff, og det er j et kjempebra arrangemang (hvordan skrives det?)!

Og vis du ser den smilyen etter innlegget mitt da så er den en "lol" og vis du ikke vet hva det betyr, "laughing out load". Og tror du ikke det hadde vært lettere for de i nord og det eks. ble arrangert i midtnorge en plass? Da blir det ikke slik at de må reise landet rundt for og bli med. Og iogmed at jeg ikke skreiv noe spørsmålstegn bak, tror du om du tenker deg om at det var et seriøst forslag?

Tenkt jeg litt om før vi poster noe.

(Mumler noe om at jeg blir kraftig irritert over folk som gidder og poste slike nedlatende innlegg :lol::whistle: )

Personlig tror jeg nok mange i nord tar fly uansett jeg da, da avstandene er større. Må innrømme jeg tviler på at de i Kirkenes tenker "oioi Tr.heim! Da slenger vi oss i bilen med en gang". Og når man først tar fly så er det vel ikke såå farlig om det er 1 eller 1 1/2 time? Dessuten ligger det 3 flyplasser i nærheten av dette treffet, slik at man har flere alternativer. Sist men ikke minst holder arrangørene til her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt press på pia jeg også :lol: Jeg har jo snakket litt med deg og du virket jo ikke så skummel akkurat, så kan være jeg dukker opp :lol:

Å det til tross for at jeg bare hang meg fast i hunden din og påstod vi var på samme forum :lol::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skulle ikke si noe før i morgen, MEN vi tror det blir sånn at vi holder av alle hyttene fram til 1. august (eller lenger, om vi får lov til det). Da kan dere (med forbehold om at dere sier ifra til meg om alt) bestille hyttene selv. Det er fordi det er noe depositum og greier på hyttene (som jeg også skal forhøre om i morgen). Da kan for eksempel du sende pm til meg og si at "Jeg og Trollmor har nå bestilt en hytte. I hytta er det fire sengeplasser, og vi er oss to, pluss Bridie og Fido, som er veldig snille. Vi har med bur til hundene til inne i hytta, også har vi plass til to til med snille hunder. Helst ikke flere tisper." Det funker, det? For da får jeg oversikt over alle som kommer, hvem som bestiller hytter, hvem som sover sammen, og hvem som evt IKKE har muligheten til å bestille hytte selv, men som leter etter noen med en ekstra seng. Høres det bra ut?

Synes jeg hørtes ut som en kjempefin ordning! og jeg regner med at de fleste andre her også er enig i det! *titter forsiktig på andre soniser*

Også synes jeg at dere gjør en kjempefin jobb, og jeg er overbevist om at det kommer til å bli en kjempehelg, og at folk og hunder kommer til å kose seg masse! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også synes jeg at dere gjør en kjempefin jobb, og jeg er overbevist om at det kommer til å bli en kjempehelg, og at folk og hunder kommer til å kose seg masse! :whistle:

Vi setter veldig pris på sånne tilbakemeldinger, og vi gjør virkelig så godt vi kan for å få det til å bli gøy! Det er bare til å begynne å bestille flott vær, akkurat den der dør jeg ikke om jeg ikke har kontroll over. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg nok mange i nord tar fly uansett jeg da, da avstandene er større. Må innrømme jeg tviler på at de i Kirkenes tenker "oioi Tr.heim! Da slenger vi oss i bilen med en gang". Og når man først tar fly så er det vel ikke såå farlig om det er 1 eller 1 1/2 time? Dessuten ligger det 3 flyplasser i nærheten av dette treffet, slik at man har flere alternativer. Sist men ikke minst holder arrangørene til her :whistle:

Og jeg tror det kan være billigere å fly fra langt-oppi-Nord til Rygge/Torp/Gardermoen enn det er å fly til Værnes i Trondheim. Så jeg stemmer også selvfølgelig for Oslo. Hadde jeg fortsatt bodd i Trondheim, hadde jeg fortsatt stemt på Oslo i stedet for Midt-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Slutte og "kvevulere" kvelervulere hva da?

Og det er det at jeg foreslo at man kunne ha det i trøndelag? Det er ikke kvelering det, det var et forslag. Og det er tross alt en del trøndere her inne på forumet også. JEG mener det hadde vært greie og ha det i midtnorge, da halvere det reisen til de som bor i nord? Tenker du ikke på noe slikt, du?

Ja, det har fått meg med at det skal være på østlandet enn plass, og ja siden jeg ikke er helt senil ser jeg at mange setter pris og gleder seg til et slik treff, og det er j et kjempebra arrangemang (hvordan skrives det?)!

Og vis du ser den smilyen etter innlegget mitt da så er den en "lol" og vis du ikke vet hva det betyr, "laughing out load". Og tror du ikke det hadde vært lettere for de i nord og det eks. ble arrangert i midtnorge en plass? Da blir det ikke slik at de må reise landet rundt for og bli med. Og iogmed at jeg ikke skreiv noe spørsmålstegn bak, tror du om du tenker deg om at det var et seriøst forslag?

Tenkt jeg litt om før vi poster noe.

(Mumler noe om at jeg blir kraftig irritert over folk som gidder og poste slike nedlatende innlegg :lol::whistle: )

Definisjonen på kverulering er "argumentere usaklig/klage", og slik jeg tolket innleggene dine så vil jeg si du kverulerte.

Jo, selvfølgelig tenker jeg på slikt, men jeg tror ikke, i likhet med flere her, at det gjør noe for de som kommer nordfra om de har en time ekstra i lufta eller ikke. Og når plass er avtalt, så hjelper det jo ikke om en person vil flytte det til midt-norge liksom.

Jeg vet meget godt hva "lol" betyr jeg, det er ikke det det står på. Tenk hvis alle skulle kommentert det da: "da blir det Bergen istedenfor da :lol:", da tror jeg arrangørene hadde blitt litt oppgitt, gitt.

Skrives forresten "arrangement" siden du spurte om det :lol:

OT over..

Jeg vet enda ikke om jeg kommer, får se det an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...