Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Det jeg reagerte mest på, var den delen med at overskuddet evnt skulle gå til å betale hyttene som ikke ble leid. Da er det tull å leie alle hyttene, OM de ikke blir brukt. Da blir det jo bare dyrere for folk som kommer ;)

Og, tror du ikke de fleste her inne klarer å avtale selv hvem de evnt vil dele hytte med? Jeg er iallefall såpass "redd" :P for fremmede, at jeg ikke hadde likt å bli stappet inn i en hytte med noen jeg ikke kjente og som jeg ikke engang hadde ant om bikkja gikk overens med :yawn:

Jeg støtter psycho i flere ting her: folk må klare å bestille hytter selv - men dere kan få lov å reservere alle hyttene på campingen for sonen-treff, og hvis folk ikke har bestilt innen da og da, går hyttene til andre, vanlige dødelige folk. Jeg vil også gjerne bestemme hvem jeg skal bo med, ikke bare bli plassert med noen - av nøyaktig de samme grunnene som Psycho skisserer. Det blir også krøll hvis noen kommer med vogn, og så har dere bestilt masse hytter som ikke blir leid ut, og de med vogn må være med å dekke det det kostet for å leie hytter ingen bor i - høres veldig rart ut! Eller hva med de som vil ligge i telt; eller skal dere reservere alle teltplassene også? Jeg synes det høres ut som FRYKTELIG mye jobb, og VELDIG lite valutta for pengene (jobben om du vil).

Ang overskudd, så tror jeg det er best om minst mulig penger er involvert. Sånn generelt faktisk! Om folk må betale 30 kr for å delta i konkurranser, so be it, men alle pengene bør gå til rosetter o.l. Når det gjelder lotteri, så kan folk ta med premier selv (noe som fungerer ypperlig i spanielklubben trøndelag, og jeg kan garantere at stemningen er aldri så høy som den er under lotterier!), alternativt kan man tigge. Og overskuddet.. tja.. helst bør det ikke være overskudd, alternativt syns jeg vi bør gi det til en forening type dyrebeskyttelsen eller noe sånt. Et kommersielt forum vil ikke jeg være med å støtte økonomisk, sorry sonen. :) Det er heller ikke ledelsen i forumet som har tatt initiativ til dette treffet, og derfor mener jeg også at det er fint lite som taler for at sonen skal få pengene. Det går til og med an å stemme over hvem som skal få pengene. :P

Jeg skjønner dere ikke er ferdige å tenke og planlegge, men vi kommer bare med tanker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Og, tror du ikke de fleste her inne klarer å avtale selv hvem de evnt vil dele hytte med? Jeg er iallefall såpass "redd" :yawn: for fremmede, at jeg ikke hadde likt å bli stappet inn i en hytte med noen jeg ikke kjente og som jeg ikke engang hadde ant om bikkja gikk overens med :)

Men blir det ikke fryktelig dumt om de som er "redde" er dritraskt ute med å bestille hytte, også plutselig sitter vi med ti stk på treff, fordi alle har bestilt seg en hytte aleine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir det ikke fryktelig dumt om de som er "redde" er dritraskt ute med å bestille hytte, også plutselig sitter vi med ti stk på treff, fordi alle har bestilt seg en hytte aleine?

Det er jo ikke meningen at folk skal bo alene, selv om de er redde. Men jeg vil heller havne på hytte med NICK A og C enn med NICK B og D, fordi jeg kjenner/har møtt A og C fra før, og kanskje har hundene hilst og jeg vet de går fint sammen. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Huldra her. I det meste. :)

Og jeg må vel si at hvis jeg MÅ bo med folk jeg kanskje ikke kjenner på ei hytte der, fordi jeg gjerne vil ha tak over hodet, så bor jeg heller hjemme under mitt eget tak den helga ;)

MEN, sjansen for at folk som kommer dit, OG leier hytte, blir sittende alene i hytta, er så utrolig liten, at jeg ikke tror dere trenger å bekymre dere.

OM jeg kommer, så har jeg nok avtalt med noen på forhånd for å fylle opp en hytte. Ellers kan det nok hende jeg blir hjemme bare :yawn: Noe som forøvrig er grunnen til at jeg ikke har stemt på noen helg heller. Det er altfor langt frem i tid for min del til å kunne avgjøre noe sånn enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo avhengig av at folk samarbeider og planlegger ORDENTLIG da, sånn at ikke "dere" ødelegger treffet "vårt" fordi dere vil være "vrange", liksom. (Ikke vondt ment i det hele tatt, men jeg finner ikke andre formuleringer, jeg er trøtt) :yawn:

Det var vel uansett aldri hensikt og stappe folk som ikke har snakka med hverandre før, og med hunder som ikke liker hverandre, inn i en hytte, vi måtte jo hatt åpen kommunikasjon om det uavhengig. Men jeg kan ta en prat med muskiterene seinere i dag, også finner vi ut av det og kommer tilbake til det. Jeg må jo ringe Ula igjen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo avhengig av at folk samarbeider og planlegger ORDENTLIG da, sånn at ikke "dere" ødelegger treffet "vårt" fordi dere vil være "vrange", liksom. (Ikke vondt ment i det hele tatt, men jeg finner ikke andre formuleringer, jeg er trøtt) :yawn:

Det var vel uansett aldri hensikt og stappe folk som ikke har snakka med hverandre før, og med hunder som ikke liker hverandre, inn i en hytte, vi måtte jo hatt åpen kommunikasjon om det uavhengig. Men jeg kan ta en prat med muskiterene seinere i dag, også finner vi ut av det og kommer tilbake til det. Jeg må jo ringe Ula igjen også. ;)

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det blir et problem. Jeg tror derimot det blir HIMLA mye jobb om DERE skulle funnet ut hvem som har snakket med hverandre før, og hvilke hunder som går overens, og plassert folk i hytter ut i fra det. Og for en HIMLA lang tråd det ville blitt dersom man skulle ordne sånt over nettet/forumet. Det ser jo også ut som om flere har tenkt å kjøre sammen til/fra treffet, og da er det også ganske naturlig om folk bestiller hytter sammen?

Eller hva med dette kompromisset: dere reserverer hytter, folk melder seg på til dere og dere tildeler hytter. Men folk melder seg ikke på "alene", de melder seg på i "grupper" som kunne tenke seg å bo sammen. Si jeg vil bo med NICK A og C, vi har snakket sammen om det (på PM eller i RL) og funnet ut at det er greit. Så melder jeg og A og C oss på og sier vi vil ha en hytte. Dere kan krysse av en hytte på listen og denne blir da bestilt til oss. På den måten får dere kontroll (virker som om dere vil ha litt kontroll :) ), og så får vi som melder oss på en følelse av kontroll. Kanskje dere kan si at folk ikke kan melde seg på/bestille hytteplass hos dere, før de kan fylle opp en hytte. Det, på sin side, krever at dere har full kontroll over hvor mange hytter som fins og hvor mange det er plass til i hver hytte, og hvis hyttene er av forskjellige størrelse, oppgir dette og sier ifra om hvilke som er ledige etter som folk begynner å bestille. Var det forståelig? ;)

I tillegg må det jo utvises pittelitt skjønn når det gjelder antall hunder: noen har jo tre hunder, andre kommer ikke med noen. Hvis tre personer med tre hunder hver skal bo i en hytte, kan det jo hende det blir fryktelig trangt (de var jo ikke så veldig store de hyttene), sånn at for noen er det kanskje nok med bare to personer i hytten (med tre hunder hver). Noe som vil tilsvare tre personer med to hunder hver.. Det er viktig at hundene går noenlunde overens, selv om de ikke skal være løse og herje inni der alle sammen samtidig liksom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til enda en konkurranse: Sonens mest håndterlige - dvs at man skal demonstrere hva man kan gjøre med hunden, det kan være: at den godtar diverse behandling på stellebordet (snu den mens den ligger, generell håndtering), løfte den etter bare bakbeina eller bare frambeina (med to bein i bakken), kloklipp, ørerens, støvsuge pelsen dens, bruke føner, holde den opp ned, skrape tannstein, tømme analkjertler :rolleyes2: snurre den rundt som man gjør med små barn, osv osv. Kriterie at hunden godtar det (ellers er man ute), pluss i margen hvis hunden viser glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som ikke kjenner noen vi vet vi vil bo med?

Kan ikke lederne av dette opplegget ha påmelding slik de har tenkt (da vet arrangørene hvor mange som blir, noe som sikkert kan være ganske greit). De som evt vil bo på hytte sammen kan skrive dette i påmelding (f. eks avtaler Huldra med B og E at de skal bo sammen og så sier de det når de melder seg på), så kan de som ikke kjenner noen få anledning til å bli kjent med noen på treffet, uten at de må kjenne noen på forhånd. Om alle skal bestille selv så frister jo det mindre for oss som ikke kjenner noen å bestille med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir i begynnelsen av september (eller september generelt) vil det jo være ok temperatur for at de fleste hundene kan sove i bilen - Om man ser på enkelte hunder sammen i hytta som et problem. Jeg er enig med både Shilamon og Huldra, selvfølgelig er det hyggelig å bo sammen med kjente, men de kjente treffes jo gjerne ellers òg, så viktig å få med de nye også, at ikke de lar være å melde seg på pga at folk bestiller hytte sammen og de ikke har noen å bestille med.

Ps; Soppen; hvordan er det med å bare komme på morgenen og dra igjen? Lager dere en egen pakkepris for oss, eller betaler vi bare på stedet for ting vi er med på? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte mest på, var den delen med at overskuddet evnt skulle gå til å betale hyttene som ikke ble leid. Da er det tull å leie alle hyttene, OM de ikke blir brukt. Da blir det jo bare dyrere for folk som kommer ;)

Og, tror du ikke de fleste her inne klarer å avtale selv hvem de evnt vil dele hytte med? Jeg er iallefall såpass "redd" :P for fremmede, at jeg ikke hadde likt å bli stappet inn i en hytte med noen jeg ikke kjente og som jeg ikke engang hadde ant om bikkja gikk overens med :P

Nej, vi har ikke tenkt til det, det vi mente var at om det var hytter som ikke ble fulle(det er jo 4 soveplasser i de fleste hyttene) så skulle folk slippe at noen betaler dobbelt så mye som andre! (hvis det er 2 personer i en hytte som spleiser, og 4 i den andre.) Vi kommer jo ikke til å leie alle hyttene, det er jo derfor vi vil vite hvor mange som kommer slik at vi kan reservere de hyttene som skal brukes! :icon_cry: Vi reserverer, vi, og så får folk melde seg på, og så ordner vi det derifra i samråd med hver enkelt og campingen. (vi har ikke heeelt klarhet i hva og hvordan og åssen ennå.)

Det er jo ikke alle som kjenner noen, som nevnt lenger ned her. Det er også derfor vi gjerne vil avtale med hvem som kommer og åssen bikkjer og slikt og sånn. :P Vi vil jo selvfølgelig ikke bare putte folk sammen med andre uten å vite om de to hannhundene kommer til å prøve å drepe hverandre på grunn av den tispa eller den matskålen osv, og uten å vite om folk tåler trynet på hverandre! :lol: Jeg tenkte noe a'la at dette kan ordnes enten på forhånd, at vi "kobler" folk som ikke kjenner hverandre FØR treffet, slik at de får funnet ut om de vil sove sammen, eller at vi tar dette på fredagen(evt lørdag om noen kommer da) når folk kommer, at vi har oversikt over hvem som kommer alene, lar dem hilse på hverandre, lar bikkjene hilse og ser hva som går eller ikke. Man får jo se an hva som funker best.

Selvfølgelig kan jo folk som kjenner hverandre fra før, og som vet at bikkjene går godt sammen, få sove i samme hytte, det er jo det beste av alt! :ahappy: Har ikke tenkt å stappe noen noe sted, vi! :D

Ang overskudd, så tror jeg det er best om minst mulig penger er involvert. Sånn generelt faktisk! Om folk må betale 30 kr for å delta i konkurranser, so be it, men alle pengene bør gå til rosetter o.l. Når det gjelder lotteri, så kan folk ta med premier selv (noe som fungerer ypperlig i spanielklubben trøndelag, og jeg kan garantere at stemningen er aldri så høy som den er under lotterier!), alternativt kan man tigge. Og overskuddet.. tja.. helst bør det ikke være overskudd, alternativt syns jeg vi bør gi det til en forening type dyrebeskyttelsen eller noe sånt. Et kommersielt forum vil ikke jeg være med å støtte økonomisk, sorry sonen. :rolleyes2: Det er heller ikke ledelsen i forumet som har tatt initiativ til dette treffet, og derfor mener jeg også at det er fint lite som taler for at sonen skal få pengene. Det går til og med an å stemme over hvem som skal få pengene. :D

Jeg skjønner dere ikke er ferdige å tenke og planlegge, men vi kommer bare med tanker. :P

Ang konkurranser/lotteri/premier generelt, så har vi tenkt å prøve å bli sponset, evt kan jo folk ta med ting om de vil, jo flere premier jo bedre, ikke sant? :D Jeg har enda ikke oversikt over hvor mye rosetter o.l. kommer til å koste.

Ellers, i forhold til overskuddet, så vil vi veldig gjerne heller ha et lite overskudd, enn et lite underskudd, da det jo er vi tre som må legge ut for ting, som f.eks rosettene. Vi vil helst unngå å gå med personlig tap på å arrangere dette for dere. :P

Ang det å støtte Sonen, så ville jo det være for å utvikle det til det bedre for oss, jeg vet ikke hvordan Sonen driver, hva de evt bruker penger på osv, jeg tenkte kanskje bare det var en idé. Ellers så ville vi jo selvsagt sette opp en avstemning over f.eks hvilken veldedig forening/organisasjon vi ville støtte. Eller, dersom folk vil ha Sonen-treff senere, så kunne det kanskje settes inn på en konto for å stå der til enten vi, eller noen andre, melder seg frivillig til å arrangere et treff til f.eks neste år? Jeg vet ikke hva som er lurt eller ikke lurt, jeg kommer også bare med tanker. Og det er flott at dere kommer med tanker og ideer.

Det er riktig at det ikke er ledelsen i Sonen som har tatt initiativ, det er jeg som tok initiativet, men den første jeg nevnte det for, var Espen, og han mente jeg burde lage en tråd om det for å se om folk var interessert. Jeg fikk da med meg Camilla og Synnøve for å diskutere det, og vi fant ut at vi kunne tenke oss å arrangere det(jeg overtalte dem vel egentlig), og at vi kunne legge ut en tråd, og da ble det til at det var Camilla som gjorde dette.

Oi, nå når jeg leste gjennom tråden igjen ser jeg at en må ha med en person over 20 år. Jeg kjenner ingen på sonen... Hvertfall ingen over 20 år. :)

Vi får se hva det blir til. Kanskje du kan klare å få noen fra Sonen til å ta ansvaret for deg, eller kanskje noen du kjenner hjemme vil bli med?

Da er vi jo avhengig av at folk samarbeider og planlegger ORDENTLIG da, sånn at ikke "dere" ødelegger treffet "vårt" fordi dere vil være "vrange", liksom. (Ikke vondt ment i det hele tatt, men jeg finner ikke andre formuleringer, jeg er trøtt) :P

Det var vel uansett aldri hensikt og stappe folk som ikke har snakka med hverandre før, og med hunder som ikke liker hverandre, inn i en hytte, vi måtte jo hatt åpen kommunikasjon om det uavhengig. Men jeg kan ta en prat med muskiterene seinere i dag, også finner vi ut av det og kommer tilbake til det. Jeg må jo ringe Ula igjen også. :P

Vi prates, kommer på msn nå. ;)

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det blir et problem. Jeg tror derimot det blir HIMLA mye jobb om DERE skulle funnet ut hvem som har snakket med hverandre før, og hvilke hunder som går overens, og plassert folk i hytter ut i fra det. Og for en HIMLA lang tråd det ville blitt dersom man skulle ordne sånt over nettet/forumet. Det ser jo også ut som om flere har tenkt å kjøre sammen til/fra treffet, og da er det også ganske naturlig om folk bestiller hytter sammen?

Eller hva med dette kompromisset: dere reserverer hytter, folk melder seg på til dere og dere tildeler hytter. Men folk melder seg ikke på "alene", de melder seg på i "grupper" som kunne tenke seg å bo sammen. Si jeg vil bo med NICK A og C, vi har snakket sammen om det (på PM eller i RL) og funnet ut at det er greit. Så melder jeg og A og C oss på og sier vi vil ha en hytte. Dere kan krysse av en hytte på listen og denne blir da bestilt til oss. På den måten får dere kontroll (virker som om dere vil ha litt kontroll :P ), og så får vi som melder oss på en følelse av kontroll. Kanskje dere kan si at folk ikke kan melde seg på/bestille hytteplass hos dere, før de kan fylle opp en hytte. Det, på sin side, krever at dere har full kontroll over hvor mange hytter som fins og hvor mange det er plass til i hver hytte, og hvis hyttene er av forskjellige størrelse, oppgir dette og sier ifra om hvilke som er ledige etter som folk begynner å bestille. Var det forståelig? :P

I tillegg må det jo utvises pittelitt skjønn når det gjelder antall hunder: noen har jo tre hunder, andre kommer ikke med noen. Hvis tre personer med tre hunder hver skal bo i en hytte, kan det jo hende det blir fryktelig trangt (de var jo ikke så veldig store de hyttene), sånn at for noen er det kanskje nok med bare to personer i hytten (med tre hunder hver). Noe som vil tilsvare tre personer med to hunder hver.. Det er viktig at hundene går noenlunde overens, selv om de ikke skal være løse og herje inni der alle sammen samtidig liksom! :P

Ang grupper, så hadde jo dette gått an. Hvem som vil bo sammen/bestille sammen/alt det der, kan man jo ta på msn/pm/lignende, dersom man skulle bo sammen med noen man kjente fra før? Ang påmelding o.l., så ville vi jo ta det på msn/pm/mail/telefon, er ikke verre enn det, slik at ikke tråden ble så himla lang. Trenger jo ikke ta alt over forumet!

Jeg tror det er rimelig lurt, det du sier, ang å melde seg på i gruppe. Da vet vi at A, C, og du vil bo sammen, og kan stryke en hytte fra listen. Vi får se an litt hvordan vi gjør det, vi skal prate sammen om dette.

Hunder ja. Vi ville jo selvsagt spurt om antall hunder, kjønn, rase, oppførsel mot andre o.l., før vi begynte å plassere folk i hytter sammen, dersom vi skulle gjøre dette. Igjen, vi skal se over åssen dette blir gjort. Men vi ville jo selvsagt ikke plassert 9 hunder i en hytte, dersom ikke eierne var innstilt på dette og hadde planlagt det selv! :D Det var jo også derfor jeg tenkte på å evt vente med å plassere folk fram til de hadde fått hilst på hverandre på fredagen, men det kunne jo bli nooget kaotisk.

*Shoot*....

Jeg har dessverre booket alle helgene i september... :P

Avbestill dem! :)

Hva med oss som ikke kjenner noen vi vet vi vil bo med?

Kan ikke lederne av dette opplegget ha påmelding slik de har tenkt (da vet arrangørene hvor mange som blir, noe som sikkert kan være ganske greit). De som evt vil bo på hytte sammen kan skrive dette i påmelding (f. eks avtaler Huldra med B og E at de skal bo sammen og så sier de det når de melder seg på), så kan de som ikke kjenner noen få anledning til å bli kjent med noen på treffet, uten at de må kjenne noen på forhånd. Om alle skal bestille selv så frister jo det mindre for oss som ikke kjenner noen å bestille med.

Ja, jeg synes det kan være noe greit å vite sånn ca hvor mange som kommer, også ifht disse salgsartiklene vi tenkte på. (dette tenkte vi skulle være en overraskelse, som vi er rimelig sikre på at blir en STOR suksess!) Og også i forhold til hvor mange som kommer til å melde seg på konkurransene, slik at vi kan planlegge noenlunde hvor lang tid vi bruker på det, i forhold til hvor mange som kommer, at vi vet hvor mange mennesker og hunder det skal holdes styr på (selv om vi selvfølgelig regner med at de aller fleste klarer å holde styr på både seg selv og hunder), at vi vet hvor mye salgsartikler vi burde bestille, dersom noen trenger henting/skyss til/fra togstasjon/flyplass så kunne vi muligens hjelpe til med å organisere det, and so on. Prøver å gjøre det lettere for dere, vet dere.

Og ja, det var slik vi tenkte, at for de som ikke kjenner noen, er det fint å "bli plassert" (selvsagt med hensyn til hunden(e), gemyttet, hva den(de) pleier å gå fint sammen med osv), slik at man kan bli kjent med noen.

Om det blir i begynnelsen av september (eller september generelt) vil det jo være ok temperatur for at de fleste hundene kan sove i bilen - Om man ser på enkelte hunder sammen i hytta som et problem. Jeg er enig med både Shilamon og Huldra, selvfølgelig er det hyggelig å bo sammen med kjente, men de kjente treffes jo gjerne ellers òg, så viktig å få med de nye også, at ikke de lar være å melde seg på pga at folk bestiller hytte sammen og de ikke har noen å bestille med.

Ps; Soppen; hvordan er det med å bare komme på morgenen og dra igjen? Lager dere en egen pakkepris for oss, eller betaler vi bare på stedet for ting vi er med på? :P

Smart. For noen vil nok det muligens være tilstrekkelig, iallefall om hunden uansett må ligge i bur(i forhold til de andre hundene i hytta), og trives i bilen, og det ikke er for kaldt om natten.

Om man kommer på treffet, uten å overnatte, trenger man jo ikke å betale noe ifht overnatting o.l., men veldig fint om dere sier at dere kommer, i forhold til hvor mange som blir med på konkurransene. Vi regner med at det er vi tre som blir "dommere". (da uten å kunne dømme sin egen hund dersom den skal være med i noe, selvsagt, og vi er fullstendig upartiske uansett hvem vi kjenner/ikke kjenner.) :) Og derfor er det greit å vite hvordan det skal organiseres, hvor lenge vi blir sittende osv. Konkurransene melder man seg på på stedet, tenkte vi, det er vel enklest slik?

Håper alle blir fornøyde etterhvert, og at vi får til dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg synes det virker veldig bra, og at dere gjør en strålende jobb! All ære til dere for at dere gidder, og jeg håper det blir knall-vellykket!! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nok for langt nord til at jeg kan.. :lol:

Det var synd! Kanskje noen kan arrangere noe lignende lenger nord f.eks. til neste år?

Jeg må bare si at jeg synes det virker veldig bra, og at dere gjør en strålende jobb! All ære til dere for at dere gidder, og jeg håper det blir knall-vellykket! :)

Tusen takk. :ahappy: Vi tar selvsagt alle tilbakemeldinger som nettopp det, tilbakemeldinger, og tenker over ting som kommer opp. :rolleyes2: Håper det blir kjempegøy, og at alle som eventuelt kommer, synes det er supermorro, og at det kanskje kan gjentas, dersom helgen forløper noenlunde smertefritt. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes gøy ut, men vet ikke om jeg tør å komme :rolleyes2: Noen andre fra bergen som skal? :icon_cry:

Jeg vet om iallefall en, kanskje to! Synnikken(Synnøve) som er med på å planlegge dette, skal jo komme. Og så tror jeg Vala mente at hun skulle klare det? Synnikken er iallefall fryktelig koselig, vet jeg. :lol:

Jeg er opprinnelig fra Bergen, så jeg teller vel nesten? :):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet en masse*

Jeg tror, at uansett menner eller ikke menner, så kommer vi til å ha det enormt morsomt! For du kommer, sant vel?? :rolleyes2:

OT: men altså, ikke menner... men MENN OT slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nejda! Går så fint at! Ta gjerne med mange single gutter, de trengs! *ler* :icon_cry: Du kan fint få passe på Kee mens jeg administrerer og slikt, for eksempel. :rolleyes2:

Hehe, takk :ahappy:

hm, lurer på om jeg ikke så deg og kee på oslo s i forrige uke eller så...

Hm, forslag, om det blir flere herfra uten hund, så kanskje man skulle hatt en mini konkurranse for dem og? bare så man ikke ska føle seg for hundeløs... Men har ingen ide om hva slags konkurranse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes gøy ut, men vet ikke om jeg tør å komme :rolleyes2: Noen andre fra bergen som skal? :icon_cry:

Jeg skal :ahappy: Jeg skal prøve å overtale Charpi og :)

Jeg vet om iallefall en, kanskje to! Synnikken(Synnøve) som er med på å planlegge dette, skal jo komme. Og så tror jeg Vala mente at hun skulle klare det? Synnikken er iallefall fryktelig koselig, vet jeg. :lol:

Jeg er opprinnelig fra Bergen, så jeg teller vel nesten? :) :)

Altså! Du teller.. for du snakker bare mer og mer bergensk etterhvert utover kvelden.. høhø! :D

forresten Astrid, du ekke så verst selv :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: men altså, ikke menner... men MENN OT slutt.

Joda, menner. en mann, mannen, flere menner, alle mennene. *flir* du må huske på at jeg har blandingsdialekt uten like og en rar mamma. :rolleyes2:

Ja synd. :icon_cry: Jeg tror ikke det blir å komme så mange nordover hvis det blir noe lignende her, desverre.

Jeg kommer iallefall! Også spørs det jo hvor langt nord man legger det, da. :ahappy:

Hehe, takk :)

hm, lurer på om jeg ikke så deg og kee på oslo s i forrige uke eller så...

Hm, forslag, om det blir flere herfra uten hund, så kanskje man skulle hatt en mini konkurranse for dem og? bare så man ikke ska føle seg for hundeløs... Men har ingen ide om hva slags konkurranse da.

Hm, det er nok mulig. Iallefall sånn ca! Vi var på basenjispesialen i Vestby 30/31. :lol:

Ja, det var en veldig god idé! Vi skal se hva vi får til! :)

Jeg skal :) Jeg skal prøve å overtale Charpi og :D

Altså! Du teller.. for du snakker bare mer og mer bergensk etterhvert utover kvelden.. høhø! ;)

forresten Astrid, du ekke så verst selv :D:D

Haha, joda, det er forsåvidt sant nok, hvis jeg snakker med bergensere. :D Takk, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
da er løsningen midtnorge :lol:

Kristin, kan du ikke slutte å 'kvervulere' slik? :whistle:

Nå er det 3 stk som har tatt et fantastisk intiativ her, og (jeg håper) du ser hvor mange det er som faktisk setter pris på dette. Treffet er godt planlagt, og det virker som om det er en del som kommer. Det er veldig mye som må planlegges med tanke på et slikt treff, og jeg skjønner godt at treffet er nærme(i avstand) de som arrangerer. Slik blir det lettere å undersøke muligheter for kollektivtransport, sjekke at campingplassen faktisk er okey og slike ting.

Hvis du absolutt vil ha treff i midt-norge så er det ikke værre enn at du selv tar intiativet til et annet treff, for dette treffet vil nemmelig være på østlandet, no matter what you say.

Og til dere som arrangerer: Stå på, dette blir knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...