Gå til innhold
Hundesonen.no

barnevakt lønn


Linda=D

Recommended Posts

i helgen var det 8 timer i går, også blir det 8 timer i mårra + en hund fra en anna familie i tilleg til min egen (sa egentlig nei til å være barnevakt i mårra men den diskusjonen endte med at jeg tapte) 4 timer tirsdag. så ja temmelig ofte og lenge

tirsdager og evt. andre dager i uken er det fra sånn ca 17.30 til 22.00 + -.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dersom du ikke har mulighet til å si nei så betyr vel det at de betaler det de gidder å betale?

Jeg ville nok regne en ca 100 kroner timen jeg da - ser det som normalt og vet at de på jobben betaler det når de må ha barnevakt til sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt mye barnevakt selv da jeg var rundt din alder.. og erfaringen min var at jeg fikk altfor lite betalt.. Det å sitte våken til langt på natt til foreldrene kommer hjem for så og få en hundrelapp i neven er ikke akkurat så gøy (jeg trengte visstnok ikke mer fordi jeg hadde jo fått lov til å steike meg en grandis når ungene var i seng.. yay liksom). Så.. jeg sluttet å si ja til å passe på ungene til de som betalte så lite..

Enig med Belgerpia i at du burde få bortimot 100 i timen... Det er jo et ansvar å passe på et barn, mye arbeid kan det også være, men det kommer jo an på ungen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomskolen satt jeg for 30 kr i timen, venninnene mine fikk 100 og sa at jeg burde kreve mer, så neste gang spurte jeg om jeg kunne få 50. Etter det fikk de noen andre til å sitte som godtok 30 :whistle:

Men tror ikke det er helt vanlig med så lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100kr timen.?

Finnes mange yrker med folk i fast arbeid med fast arbeidsavtale som tjener mindre en det på sin netto lønn... :whistle:

men må ses mot hvor godt du kjenner dem, hvor lenge, hvor ofte osv...

Å om det er for at de skal ut på byen å bruke 2000kr på mat å drikkevarer en lørdag så bør de virkelig også budsjettere med 800kr for barnevakt i 8timer... Vertfall om man ikke kjenner de godt...

Men om de jobber ugunstige timer å sliter med økonomien å du kjenner de godt, så er 800kr litt mye igjen da, synes nå jeg da... Litt fornuft innad i familien...

Men at du ikke kan si nei er noe du må rette på, si nei på trass en gang,

så ser de hvor mye dine tjenester betyr for dem... :wub:

Å lag en avtale på hvor mye du skal ha for å passe ungen... Gjerne skriftlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-75,- fikk jeg når jeg var mindre. Det synes jeg er rimelig familie eller ikke. Da blir det plutselig ikke "nesten 1000,-" for passet i 8 timer, men allikevel noe sånn at du kan få en kul bukse, en utstilling er jo godt betalt da for eks (ja jeg vet du har blandingshund,.. men eksempel :wub: ) Og hvis du allikevel ender opp med å passe ungen ofte blir det penger ut av det uansett :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får bare lusne 30 kr. timen å de sier det er vanlig:O

grunnen til at jeg passer ho så mye er pga. pappa og onkel (pappaen hennes) jobber utenom og får inn masse penger og mammaen er på jobb...

sa nei i går men det funker jo ikke. vips så har vi familiekrangel dilux...

syns det var fryktelig teit at de måtte jobbe akkuratt i dag pga. jeg får en hund til i hus og den skal være her akkuratt like lenge som søskebarnet mitt.

så da sitter jeg her da med to hunder og ei på 5 år.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får bare lusne 30 kr. timen å de sier det er vanlig:O

grunnen til at jeg passer ho så mye er pga. pappa og onkel (pappaen hennes) jobber utenom og får inn masse penger og mammaen er på jobb...

sa nei i går men det funker jo ikke. vips så har vi familiekrangel dilux...

syns det var fryktelig teit at de måtte jobbe akkuratt i dag pga. jeg får en hund til i hus og den skal være her akkuratt like lenge som søskebarnet mitt.

så da sitter jeg her da med to hunder og ei på 5 år...

Jeg er usikker på hva som er rimelig, men 30 kr. er URIMELIG for en så "fast" jobb som det er tale om. Familiekrangel eller ei, det er deres barn ikke ditt. Så du må bestemme deg for hva som er okey for deg og da tenker jeg både på timelønn OG hvor lenge før du trenger varsel fra dem om at de behøver hjelp. En annen ting er også at de kan ikke tvinge deg til å hjelpe dem. Igjen, det er deres barn- ikke ditt.

(nå kjenner jeg at jeg blir fryktelig rasende på disse "voksne" menneskene her).

EDIT: hvis de ikke utviser respekt for ditt liv, så har du ingenting å hente på å arbeide for dem. De får se om de kan finne seg en annen fornuftig jente som gidder å jobbe for 30 kr. timen. Og lykke til sier jeg da til dem *flire* Men ja, helt ærlig- disse menneskene må du nok stå opp mot, ellers kjører de over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tvungen jobb for deg, og jeg hadde i allefall krevd mer lønn, minst 80 kr timen, om ikke 100. Da hadde jeg i allefall tatt den "familiekrangelen" for ingen skal tvinges til å passe andres unger (og hunder?) om de ikke vil.

Kjenner nesten jeg blir provosert på dine vegne over en slik utnytting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er møkklei av å nærmest bli tvunget til å være barnevakt for så lite som 30 kr timen !

Men, om jeg skulle ha betalt opp mot 100 kr timen for barnevakt den gangen mine var små hadde jeg rett og slett ikke hatt råd til å jobbe. Synes 60-75 kr timen burde være en passende timelønn :whistle: Er vel tross alt skattefritt ?

Du kan ikke "lure" deg unna med å kanskje få en annen liten jobb da ? Slik at du faktisk ikke har mulighet til å passe barnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er onkel og pappa innom og jeg tok det atter en gang opp med dem, og sa lykketil med å finne ei anna ei som vil sitte for 30 kr timen. da sa han bare at de hadde ei oppi veien som gjerne ville. så hvorfor spør de ikke ho da? er helt greit for meg.

men vi ble enige om at pappa også skulle betale litt så da får vi se hvordan det går fremover:(

se for dere jente på snart 17 går med to hunder som aåvidt går overens og en unge på 5 år som sykler i full fart bortover vein. og følget er på vei til bestefar.

der har dere meg^^

passer jo noens andre hund men den holdt ikke... kunne jo ta .... forde om da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg betalt noen 100 kroner timen for pass av barnet mitt skulle jeg også kunnet trekke det fra som en reel utgift og derfor måtte den som skulle passe barnet betale skatt av inntekten.

Er enig med Bambi ang. lønna.

Hva så om det blir en familiekrangel "delux"? Du bestemmer selv om du skal passe barn eller ikke. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men barn har også rettigheter når det kommer til arbeide, det er vel et eget organ som tar seg av slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stå på frøken! Hvis de mener at de kan finne en annen som de kan stole like mye på OG gi drittbetaling til så dem om det.

Hvorfor i alle dager skal egentlig din far måtte betale deg for å passe noen andres barn? Skjønner ikke helt hvordan disse menneskene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror forresten de har råd til å betale meg litt mere. dama er sjef og gubben og pappa jobber jo døgnet rundt.

nå har hundene endelig roet seg ned men det har ikke søskenbarnet mitt så nå får vi gå å finne på noe :whistle:

(ps. har verdens beste søskenbarn men er så sliten å lei om dagen med innleveringer, eksamener, ++++ at akk. nå blir det bare FOR mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da var den dagen unnagjort og da er det pån igjen i mårra:(

Seriøst, jeg ville undersøkt muligheten for å finne arbeid et annet sted. Så får de hanskes med sitt ansvar utenom familien. Det virker jo som om de har null respekt for deg og ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mellom 50 og 80 kr da jeg satt barnevakt for to barn på kveldstid (ca 17-22?) en gang eller to i uken, da jeg gikk på ungdomsskolen for ti år siden. Si nei, og hvis de ikke hører, si nei en gang til. Deretter dukker du ikke opp, gå et annet sted, skru av mobilen/ikke ta den når de ringer; de må skjønne at nei betyr nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - de som jobber som dagmamma dvs de som sitter "barnevakt" ca 8 timer om dagen for ett barn eller fler som er mere vanlig. men uansett --- tar aldri mer enn 50kr timen. hvis de skal betale deg 800kr eller mer per gang du sitter barnevakt blir det jo alt for mye!

mitt tips - finn noe annet - du er snart 17 år som du sier . du finner noe bedre :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...