Gå til innhold
Hundesonen.no

barnevakt lønn

Linda=D

Recommended Posts

Skrevet
Altså - de som jobber som dagmamma dvs de som sitter "barnevakt" ca 8 timer om dagen for ett barn eller fler som er mere vanlig. men uansett --- tar aldri mer enn 50kr timen. hvis de skal betale deg 800kr eller mer per gang du sitter barnevakt blir det jo alt for mye!

mitt tips - finn noe annet - du er snart 17 år som du sier . du finner noe bedre :whistle:

Men så har de ganske mange flere barn, de får fratrekk på skatten for slitasje i eget hjem, osv osv. Og ikke minst: de velger det selv!! :rolleyes2:

Skrevet

Jeg fikk litt over 30 kr timen da jeg var "dagmamma" for nevøene mine. Det var visst ikke vanlig å få mer, jeg satt hver eneste dag fra de reiste på jobb til de kom tilbake. Men så fikk jeg igjengjeld også kost og losji. Dette var for 4-5 år siden da. Men over 50 syns jeg du burde få, for barn er arbeid uansett hvordan du vrir og vender på det.

Skrevet

Jeg pleier å få 300 kroner for en kveld, men da er barna lagt og min jobb er å egentig bare sitte der. Jeg får også dekket det jeg vil ha av middag o.l. Hos en annen familie fikk jeg 800 kroner fra 1900 og jeg overnattet. Men da var barna så store at de greide seg selv.

Skrevet

Jeg hadde bare enkelt og greit gitt beskjed om at minstelønnen du sitter barnevakt for er 80,-. Det er mye arbeid, særlig nå i eksamenstiden. De er voksne mennesker, og det er faktisk de som har ansvaret for denne ungen! Det er jo forferdelig å høre at de utnytter deg på denne måten.

Skrevet
Skulle jeg betalt noen 100 kroner timen for pass av barnet mitt skulle jeg også kunnet trekke det fra som en reel utgift og derfor måtte den som skulle passe barnet betale skatt av inntekten.

Er enig med Bambi ang. lønna.

Hva så om det blir en familiekrangel "delux"? Du bestemmer selv om du skal passe barn eller ikke. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men barn har også rettigheter når det kommer til arbeide, det er vel et eget organ som tar seg av slike ting.

Hun skrev lengere opp at hun snart er 17.

Jeg pleier å få 300 kroner for en kveld, men da er barna lagt og min jobb er å egentig bare sitte der. Jeg får også dekket det jeg vil ha av middag o.l. Hos en annen familie fikk jeg 800 kroner fra 1900 og jeg overnattet. Men da var barna så store at de greide seg selv.

Det synes jeg var veldig sjenerøst. Sitte og se på tv mens du spiser middag en kveld for tre hundre, ja da er du heldig. Jeg ville tatt 200-300,- for og legge barna om kvelden, og sitte og passe på et par timer til foreldrene kommer hjem. (og jeg synes faktisk det er ganske høflig og legge igjen noe og spise, f.eks en grandis)

Og til deg Linda, jeg ville blitt enig om en pris på forhånd, kanskje en fast måneds/uke-lønn?

Jeg ville tatt fra 70-80,- i timen.

Og de må da ha forståelse for at du trenger litt frem og ro når du har lekser, skole og eksamen, det står jo om karakteren din!

Og til noen andre som har svart her om en annen jobb, det er faktisk ikke lett og finne seg en jobb når man er 16-17 år...

Skrevet
Og til noen andre som har svart her om en annen jobb, det er faktisk ikke lett og finne seg en jobb når man er 16-17 år...

Sant nok, men livet er for kort til å sløse det bort på å jobbe for mennesker som drar nytte av en. Det samme gjelder andre relasjoner.

• 1 month later...
Guest LeenaM
Skrevet

Jeg fikk 200,- for å ha passet fetteren min som begynner i 3. klasse til høsten. Det var egentlig ingen stor jobb, men jeg var der fra kl 10-16, og da var han og en yngre fetter hos oss, og overnattet. Men da var det mamma som passet mest på dem. Synes egentlig jeg fikk litt lite jeg også, men jeg passer dem nesten aldri. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...