Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening

Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

1. 1.

• Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

• Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6

Recommended Posts

• Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Jeg må si jeg synes det er litt tåpelig at ting som kan taes på lørdag skal gjøres på søndag når det liksom skal være fellestrening i lillestrøm. Jeg skjønner at folk blir negative til at ting flyttes og endres på når det virker til at dag og tid som er bestemt plutselig skal flyttes på hele tiden. Ikke er det lett for nye å bli med heller, når man hele tiden må inn å sjekke. og plutselig er ting flyttet også kan de ikke være med fordi treningen er flyttet. Jeg har ei venninne som blir med på søndag, hun kan da, hun har satt av dagen til det da. Lørdag skal hun jobbe og kan derfor ikke. Jeg synes det er litt kjedelig jeg altså :) Som sagt jeg er åpen til å trene hvilken som helst dag, men synes ikke det gjør noe om vi klarer å forholde oss til fast tid og fast dag. På den måten vil vi få flere som er med å trener fordi ting er mere sikkert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skyss inn til varemessen på lørdag, heller ingen og reise med og jeg er på ingen måte kjent i Lillestrøm (jeg vet kun hvordan jeg kommer meg fra busstoppen til treningssplassen :)), derfor må jeg trene i varemessen når jeg har noen jeg kan reise med.

Dere kan bare trene søndag, det var bare en tanke som ble luftet, men da kan nok ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skyss inn til varemessen på lørdag, heller ingen og reise med og jeg er på ingen måte kjent i Lillestrøm (jeg vet kun hvordan jeg kommer meg fra busstoppen til treningssplassen :lol:), derfor må jeg trene i varemessen når jeg har noen jeg kan reise med.

Dere kan bare trene søndag, det var bare en tanke som ble luftet, men da kan nok ikke jeg...

igjen.. hva er det som skjer på varemessa?

Jeg har funnet fram til noe, men hvis det er hva jeg tror så skal det jo liksom være fullt ut mulig å komme på fellestreninga en time for eks og reise dit etterpå...

skjønner godt dine geografiske kunnskaper hihi. Det har noe å si ja :) Men Varemessen er uansett utrolig enkel å finne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at dere har treninger i Lillestrøm, jeg slenger meg på etterhvert, må bare skaffe meg en hund først..en vesentlig del av hundetrening :)

MEEEEENN, tenkte jeg kunne si ifra om en ting, i helga er det en STOR messe på varemessa, så mest sansynligvis er det kaos av biler og folk der..men så vet ikke jeg HVOR ved messa dere trener. Bare en advarsel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen.. hva er det som skjer på varemessa?

Jeg kan ikke se at du har spurt tidligere :) Det er trening for Hundeskolen der, og vi er med i konkurransegruppen i lydighet, og Julie også i agility.

Jeg må si jeg synes det er litt tåpelig at ting som kan taes på lørdag skal gjøres på søndag når det liksom skal være fellestrening i lillestrøm.

Jeg ser problemet med at venninnen din bare kan søndag og har satt av dagen, men jeg ser ikke problemet med å spørre om det er mulig å ta det en annen dag. At det kan bli litt rot ser jeg ikke som det store problemet egentlig. Da jeg trente i treningsgruppe i Bergen, som ikke var klubb, var vi veldig fleksible på dette og det var aldri noe problem med at folk ikke fikk med seg hvilken dag man skulle trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at dere har treninger i Lillestrøm, jeg slenger meg på etterhvert, må bare skaffe meg en hund først..en vesentlig del av hundetrening :)

MEEEEENN, tenkte jeg kunne si ifra om en ting, i helga er det en STOR messe på varemessa, så mest sansynligvis er det kaos av biler og folk der..men så vet ikke jeg HVOR ved messa dere trener. Bare en advarsel :)

Vi skal inn på messa og trene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal inn på messa og trene :lol:

Så det er trening innendørs?? Trudde liksom alle hallene skulle brukes jeg! Jaja, count me inn på disse treningene når hunden er i hus :)

Deilig å ha innendørs trening på vintern!

forresten, kan kanskje spørre her når man først er inne på Lillestrøm distriktet. Hvor/hvilken klubb er mest egnet til å bruke som tilbyr gode treninger osv, og som man kan komme seg til med buss/tog(da jeg ikke har lappen og ikke vil være avhenge av samboer som kjører rundt). Ser Lørenskog hundeklubb har treninger i Losby, men det er jo pokern meg så langt. Flateby har innefor bussrekkevidde og innendørs om vintern, vet ikke om det fins noen flere??

Yndskyld for å gå Offtopic her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er trening innendørs?? Trudde liksom alle hallene skulle brukes jeg! Jaja, count me inn på disse treningene når hunden er i hus :)

Deilig å ha innendørs trening på vintern!

forresten, kan kanskje spørre her når man først er inne på Lillestrøm distriktet. Hvor/hvilken klubb er mest egnet til å bruke som tilbyr gode treninger osv, og som man kan komme seg til med buss/tog(da jeg ikke har lappen og ikke vil være avhenge av samboer som kjører rundt). Ser Lørenskog hundeklubb har treninger i Losby, men det er jo pokern meg så langt. Flateby har innefor bussrekkevidde og innendørs om vintern, vet ikke om det fins noen flere??

Yndskyld for å gå Offtopic her :)

Fellestreningene ellers er ikke ved varemessa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at du har spurt tidligere :) Det er trening for Hundeskolen der, og vi er med i konkurransegruppen i lydighet, og Julie også i agility.

Se nedenfor uthevet

Men er det noen som kommer på søndagstreningen?

Og for de som skal trene på varemessa, hva er det der? Og går det ikke ann å eventuellt trene litt på rådhuset også innimellom da?

Jeg ser problemet med at venninnen din bare kan søndag og har satt av dagen, men jeg ser ikke problemet med å spørre om det er mulig å ta det en annen dag. At det kan bli litt rot ser jeg ikke som det store problemet egentlig. Da jeg trente i treningsgruppe i Bergen, som ikke var klubb, var vi veldig fleksible på dette og det var aldri noe problem med at folk ikke fikk med seg hvilken dag man skulle trene.

Jeg er fleksibel Benedicte.. det utlyser jeg veldig høyt hele tiden synes jeg.

Men treningene er i startfasen til å bli noe fast synes jeg at det er viktig at ting holdes nogenlunde fast slik at folk får det med seg, ikke at det endres i "siste" liten. Men det er ikke alle som prøver å bli med som er medlem av sonen. Og rot er årsaken til at jeg ikke trener med lørenskog hundeklubb. Altså jeg prøver ikke å være negativ.. men det blir litt vanskelig for jeg forstår nå hvorfor det er flere som ble negative til at det skulle bli endringer i treningssituasjonen. Dessuten alle er ikke fleksible og alle har ikke muligheten til kun hund hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg blir ikke med med mindre det blir strukturerte treninger til fast tid, og synes ikke det er noe særlig med tilfleldige treninger hvor treningsdagene bestemmes løpende. Det blir mer uoversiktelig og mindre seriøst, mener jeg.

Kanskje en idé og sette opp en ny poll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke pollene har hatt noe for seg jeg altså... Det eneste som har blitt tatt til etterretning der er egentlig klokkeslettet. Jeg synes at det er bedre om vi bare sier at det er søndager kl. 13 jeg. Og kl 18 på furuset på tirsdager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fleksibel Benedicte.. det utlyser jeg veldig høyt hele tiden synes jeg.

Men treningene er i startfasen til å bli noe fast synes jeg at det er viktig at ting holdes nogenlunde fast slik at folk får det med seg, ikke at det endres i "siste" liten. Men det er ikke alle som prøver å bli med som er medlem av sonen. Og rot er årsaken til at jeg ikke trener med lørenskog hundeklubb. Altså jeg prøver ikke å være negativ.. men det blir litt vanskelig for jeg forstår nå hvorfor det er flere som ble negative til at det skulle bli endringer i treningssituasjonen. Dessuten alle er ikke fleksible og alle har ikke muligheten til kun hund hele tiden.

Det var vel strengt talt ikke derfor folk var negative til å flytte treningen til Furuset. :lol:

Men jeg ser resten av poenget ditt, og ja - jeg også synes at vi burde ha en fast dag. Men når det er sagt, så er vi ikke en veldig stor gruppe mennesker som trener i Lillestrøm disse søndagene, så at noen lufter en idé om å ta en lørdag i stedet for en søndag, det synes jeg blir feil å kalle tåpelig.

Det er en grunn til at det ble kalt fast fellestrening. I starten var alle enige om at de ønsket å ha fast dag, tid og sted. Dette endrer seg stadig vekk...

Vi har jo en fast dag? Hva er det som endrer seg stadig vekk? Tid har vi endret en gang, etter at det begynte å bli mørkt og kaldt - dette var alle enige om. Sted har vi byttet én gang fordi det var mer eller mindre nødvendig, dette var majoriteten enige om. Bortsett fra det har det da alltid vært tirsdager såvidt jeg kan huske hvert fall :) Og nå i det siste også søndager.

Vi er jo selvfølgelig interessert i at så mange som mulig kan komme på treningene, og da må det også være mulig for folk å foreslå en annen dag akkurat den uken det ikke passer for de(n) personen(e). Hver gang vi har flyttet treningene til en annen dag (for den uken) så har det blitt tatt opp i denne tråden, og alle har blitt enige om at det er greit. Ellers hadde det jo blitt den faste dagen. Har dette vært et problem? :)

Og det burde ikke vært så vanskelig om man virkelig ønsket å være med

Hva mener du med dette? Er det noen som gir inntrykk for å ikke virkelig ønske å være med? Det er som regel de som er aktive (ergo virkelig ønsker å være med) som foreslår andre dager de dagene det ikke passer, slik at man skal få vært med allikevel. Dette må da virkelig kalles ønske om å delta?

Så hva mener dere man skal gjøre de dagene det ikke passer av ulike grunner? La være å komme, skrive et innlegg med forslag om å bytte dag, eller rett å slett bortprioritere alt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel strengt talt ikke derfor folk var negative til å flytte treningen til Furuset. :)

Men jeg ser resten av poenget ditt, og ja - jeg også synes at vi burde ha en fast dag. Men når det er sagt, så er vi ikke en veldig stor gruppe mennesker som trener i Lillestrøm disse søndagene, så at noen lufter en idé om å ta en lørdag i stedet for en søndag, det synes jeg blir feil å kalle tåpelig.

Her tror jeg du har misforstått meg. Altså alt taler jo til at ting skal være på Furuset for meg.

1. pga bussen dit er lettere enn bussen til Lillestrøm

2. mindre tid dit og kortere vei (for den late :o )

3. jeg flytter 4 minutt unna.

Det er ikke at folk lufter en ide om det som er tåpelig.. er ikke det jeg sier.. det er det at ting ikke holdes fast og at det er kanskje, mulig, tro, vet ikke, usikker ofte til trening i Lillestrøm. :lol:

Vi har jo en fast dag? Hva er det som endrer seg stadig vekk? Tid har vi endret en gang, etter at det begynte å bli mørkt og kaldt - dette var alle enige om. Sted har vi byttet én gang fordi det var mer eller mindre nødvendig, dette var majoriteten enige om. Bortsett fra det har det da alltid vært tirsdager såvidt jeg kan huske hvert fall :) Og nå i det siste også søndager.

Tid i lillestrøm og flyttet pga lys er okey nok det. er ikke tirsdagstreningen jeg snakker om sånn egentlig.

Vi er jo selvfølgelig interessert i at så mange som mulig kan komme på treningene, og da må det også være mulig for folk å foreslå en annen dag akkurat den uken det ikke passer for de(n) personen(e). Hver gang vi har flyttet treningene til en annen dag (for den uken) så har det blitt tatt opp i denne tråden, og alle har blitt enige om at det er greit. Ellers hadde det jo blitt den faste dagen. Har dette vært et problem? ;)

Hva mener du med dette? Er det noen som gir inntrykk for å ikke virkelig ønske å være med? Det er som regel de som er aktive (ergo virkelig ønsker å være med) som foreslår andre dager de dagene det ikke passer, slik at man skal få vært med allikevel. Dette må da virkelig kalles ønske om å delta?

Så hva mener dere man skal gjøre de dagene det ikke passer av ulike grunner? La være å komme, skrive et innlegg med forslag om å bytte dag, eller rett å slett bortprioritere alt annet?

Det er greit at man forsøker å få mest mulig folk til å komme til. Men man har bestemt ved majoritet søndag kl. 13 og utifra hva jeg husker(av tidligere i tråden) vært spørsmål om å bytte til lørdag(eller annen dag) ihvertfall 50% av søndagstreningene. det er for mye i mine øyne..

Sier ikke at folk skal la være å komme.. men det jeg ikke kan forstå er hvorfor til mye annet klarer å ha faste dager, mens ting som skjer på frivillig basis nei da er det vanskelig? (nå snakker jeg generellt mennesker per idag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du har misforstått meg. Altså alt taler jo til at ting skal være på Furuset for meg.

1. pga bussen dit er lettere enn bussen til Lillestrøm

2. mindre tid dit og kortere vei (for den late :) )

3. jeg flytter 4 minutt unna.

Det er ikke at folk lufter en ide om det som er tåpelig.. er ikke det jeg sier.. det er det at ting ikke holdes fast og at det er kanskje, mulig, tro, vet ikke, usikker ofte til trening i Lillestrøm. :o

Tid i lillestrøm og flyttet pga lys er okey nok det. er ikke tirsdagstreningen jeg snakker om sånn egentlig.

Ja, jeg er klar over at du er veldig fleksibel, og for å flytte ene treningen til Furuset. :lol:

Det er greit at man forsøker å få mest mulig folk til å komme til. Men man har bestemt ved majoritet søndag kl. 13 og utifra hva jeg husker(av tidligere i tråden) vært spørsmål om å bytte til lørdag(eller annen dag) ihvertfall 50% av søndagstreningene. det er for mye i mine øyne..

Ja, 50% er i utgangspunktet for mye, men hvor mange søndagstreninger har det egentlig vært hittil (medregnet de gangene den har blitt flyttet)? Det er ikke mange, og da blir fort 50% ikke så mye allikevel. Og som sagt, hver gang det har blitt flyttet, så har det også blitt tatt opp her, og alle har vært enige (i hvert fall har ingen sagt seg uenige). Da må det jo være positivt?

Sier ikke at folk skal la være å komme.. men det jeg ikke kan forstå er hvorfor til mye annet klarer å ha faste dager, mens ting som skjer på frivillig basis nei da er det vanskelig? (nå snakker jeg generellt mennesker per idag.)

Det er sant, og man burde selvfølgelig gjøre sitt beste for å holde disse faste dagene, men om man av en eller annen grunn allikevel ikke har mulighet til å komme, så er det disse tre alternativene man har: La være å komme, spørre om å bytte dag eller bortprioritere de eventuelle andre tingene. Da foretrekker hvert fall jeg helt klart at folk spør om å bytte dag! Det er jo ikke verre enn å svare "nei, for meg passer det ikke å flytte denne dagen". At èn person svarer dette er nok, alle trenger ikke bli enige om å IKKE flytte. Skal treningen derimot flyttes, ja da må alle bli enige.

Edit: skrollet gjennom de siste sidene nå, fra vi bestemte at vi skulle ha en ekstra trening på søndager. Det har vært 4 søndager siden den gangen, og vi har faktisk ikke flyttet treningsdagen en eneste gang, men vi har derimot avlyst fordi folk ikke har hatt mulighet til å komme.

Er dette virkelig et reelt problem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er klar over at du er veldig fleksibel, og for å flytte ene treningen til Furuset. :)

hihi :)

Ja, 50% er i utgangspunktet for mye, men hvor mange søndagstreninger har det egentlig vært hittil (medregnet de gangene den har blitt flyttet)? Det er ikke mange, og da blir fort 50% ikke så mye allikevel. Og som sagt, hver gang det har blitt flyttet, så har det også blitt tatt opp her, og alle har vært enige (i hvert fall har ingen sagt seg uenige). Da må det jo være positivt?

Det er sant, og man burde selvfølgelig gjøre sitt beste for å holde disse faste dagene, men om man av en eller annen grunn allikevel ikke har mulighet til å komme, så er det disse tre alternativene man har: La være å komme, spørre om å bytte dag eller bortprioritere de eventuelle andre tingene. Da foretrekker hvert fall jeg helt klart at folk spør om å bytte dag! Det er jo ikke verre enn å svare "nei, for meg passer det ikke å flytte denne dagen". At èn person svarer dette er nok, alle trenger ikke bli enige om å IKKE flytte. Skal treningen derimot flyttes, ja da må alle bli enige.

Nei selvfølgelig har ikke søndagstreninge vart lenge, men det som er rart er at majoriteten har satt denne dagen og allikevel så kort tid etter er det 50% som er endret. :lol: Men selvfølgelig så er det jo positivt at folk er enige og spør her istedetfor å bortprioritere eller la være med å komme, selvfølgelig! Men det jeg ihvertfall reagerer på er at på de få treningen det allerede har vært at det har vært endringer.. og det synes jeg blir "feil", æsj jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det heller uten at ting høres feil ut, eller vil bli misforstått jeg altså...

edit: jeg har jo også for all del spurt om flytting av søndagstrening engang, men da stod det jo allerede på at det ikke ville blitt noen trening pga økonomi og for meg visninger og at Monica idet tilfelle ville blitt ståendes alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :)

Nei selvfølgelig har ikke søndagstreninge vart lenge, men det som er rart er at majoriteten har satt denne dagen og allikevel så kort tid etter er det 50% som er endret. :lol: Men selvfølgelig så er det jo positivt at folk er enige og spør her istedetfor å bortprioritere eller la være med å komme, selvfølgelig! Men det jeg ihvertfall reagerer på er at på de få treningen det allerede har vært at det har vært endringer.. og det synes jeg blir "feil", æsj jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det heller uten at ting høres feil ut, eller vil bli misforstått jeg altså...

Ganske sikker på at jeg skjønner deg, og isåfall er vi igrunn enige. :)

Det ideelle er selvfølgelig at vi har en fast dag og fast tid og at alle kan komme denne dagen hver gang. Men sånn er det nå en gang ikke, ting dukker opp, og da synes jeg det er supert at vi har denne tråden, og at folk kan benytte den slik at vi får så mange som mulig med på treningene.

Jeg la forresten til en edit i det forrige innlegget mitt:

skrollet gjennom de siste sidene nå, fra vi bestemte at vi skulle ha en ekstra trening på søndager. Det har vært 4 søndager siden den gangen, og vi har faktisk ikke flyttet treningsdagen en eneste gang, men vi har derimot avlyst fordi folk ikke har hatt mulighet til å komme. Er dette virkelig et reelt problem? :o

Det har vært snakk om å flytte ja, Benedicte lurte på om folk kunne trene lørdagen istedet. Noen av oss skrev at det var det samme for oss, mens noen skrev at lørdagen ikke passet - og dermed ble det søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...