Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening

Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

1. 1.

• Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

• Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6

Recommended Posts

Men om man har treningene på furuset på søndager (da er jo du, Monica stort sett på kurs, skrev du), og den andre på lillestrøm? Bare fabler jeg, har jo ikke stemmerett :rolleyes2: Synes bare det er moro å ta en tur ned i dag siden det er på furuset jeg :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 483
  • Created
  • Siste svar
Men om man har treningene på furuset på søndager (da er jo du, Monica stort sett på kurs, skrev du), og den andre på lillestrøm? Bare fabler jeg, har jo ikke stemmerett :rolleyes2: Synes bare det er moro å ta en tur ned i dag siden det er på furuset jeg :getlost:

Kristina som har kurs i helgene.

Ellers Monica... treningene foregår jo på søndager i lillestrøm det er jo bare fint det da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man har treningene på furuset på søndager (da er jo du, Monica stort sett på kurs, skrev du), og den andre på lillestrøm? Bare fabler jeg, har jo ikke stemmerett :) Synes bare det er moro å ta en tur ned i dag siden det er på furuset jeg :)

Vi kunne såklart gjort det sånn ja, hvis det passer bedre for majoriteten. Vil jo at flest mulig skal kunne komme, men dette ble visst litt komplisert gitt..

Det er som sagt større sjanse for at fotballbanen på Furuset er opptatt på søndagsformiddagen enn tirsdagskvelden. Det er plass til å trene rundt ja, men foretrekker helt klart banen siden det er kunstgress, større plass og ikke minst lys(!) - noe vi mangler i Lillestrøm..

For min del (Julie også tenker jeg) passer det best å ha det på Furuset på tirsdager.

Jeg kommer som regel rett fra skolen og får rimelig dårlig tid siden jeg må beregne rundt en time i reisetid (til og fra buss, ventetid osv). Jeg må betale rundt 50kr ekstra for Sico på tirsdager, mens han går gratis søndager (ja, 50kr i uken er mye for en som lever på minstestipend :) )

Men så har vi Monica og Silje også da.. Veldig dumt om dere ikke kan komme, dere har jo også være veldig aktive, og det er moro å ha dere med.

Vi kunne jo eventuelt tatt annenhver tirsdag i lillestrøm og annenhver uke på Furuset, men tror det hadde blitt litt rot? Eller så kunne jo jeg og Julie chippet inn på bensinpengene til Marie, som vi snakket om tidligere. Hun vil vel kanskje spare mer penger på at vi chipper inn til lillestrøm, enn å kjøre til Furuset? :rolleyes2:

Samtidig synes jeg dette med lys er ganske vesentlig, er ikke alltid så kult å trene i mørket liksom.

Nå bare tenker jeg høyt, dere får gjøre det samme. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne såklart gjort det sånn ja, hvis det passer bedre for majoriteten. Vil jo at flest mulig skal kunne komme, men dette ble visst litt komplisert gitt..

Det er som sagt større sjanse for at fotballbanen på Furuset er opptatt på søndagsformiddagen enn tirsdagskvelden. Det er plass til å trene rundt ja, men foretrekker helt klart banen siden det er kunstgress, større plass og ikke minst lys(!) - noe vi mangler i Lillestrøm..

For min del (Julie også tenker jeg) passer det best å ha det på Furuset på tirsdager.

Jeg kommer som regel rett fra skolen og får rimelig dårlig tid siden jeg må beregne rundt en time i reisetid (til og fra buss, ventetid osv). Jeg må betale rundt 50kr ekstra for Sico på tirsdager, mens han går gratis søndager (ja, 50kr i uken er mye for en som lever på minstestipend :getlost: )

Men så har vi Monica og Silje også da.. Veldig dumt om dere ikke kan komme, dere har jo også være veldig aktive, og det er moro å ha dere med.

Vi kunne jo eventuelt tatt annenhver tirsdag i lillestrøm og annenhver uke på Furuset, men tror det hadde blitt litt rot? Eller så kunne jo jeg og Julie chippet inn på bensinpengene til Marie, som vi snakket om tidligere. Hun vil vel kanskje spare mer penger på at vi chipper inn til lillestrøm, enn å kjøre til Furuset? :)

Samtidig synes jeg dette med lys er ganske vesentlig, er ikke alltid så kult å trene i mørket liksom.

Nå bare tenker jeg høyt, dere får gjøre det samme. :rolleyes2:

Syntes du sa mye bra her, håper vi finner en løsning som alle kan bli sånn passe fornøyd med iallefall :)

For meg passer det også best med Furuset på tirsdager og det er jo da det er mørkt og det er en fordel med lys.

Ang annenhver uke, så burde vi jo klare å holde styr på det, når vi har denne tråden. De fleste pleier jo å sjekke innom her unansett for å se hvor mange som kommer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til en ting på bussen idag om det hjelper noe i det hele tatt da...

Men på sørlie her er det en fotballbane, sjeldent brukt på hverdagene som er godt opplyst... vet ikke om det hjelper noe (411 stopper 30m unna.) det er ihvertfall 1 sone mindre om ikke anna... :rolleyes2: Men igjen så koster det for Monica så jeg veit ikke... det er om noe lett for Silje å komme hit i think...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, var ikke klar over at det ikke var lys i Lillestrøm, det er jo helt klart en fordel!

Men fortsatt har jeg virkelig ikke ork til å reise kollektivt 1 t 30 min for å trene på Furuset. Store hunder og små busser, er jeg ikke helt komfortabel med i grunn...

Nå har jeg antageligvis ikke mulighet på tirsdager uansett da jeg nok heller kommer til å slenge meg på innetreningene her ute nå i vinter :) Men hvis det dukker opp noen belyste steder i Lillestrøm andre dager i uka blir jeg gjerne med, så får jeg heller slenge meg på furuset-treningene når vi endelig får flytta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel strengt tatt ikke noe stemmerett, men veldig lyst å bli. Siden det er vanskeligere for meg å komme meg til Lillestrøm så mister jeg liksom litt motivasjon til å dra dit på en tirsdag etter jobb.. i tillegg hvis det ikke er lys der.

Mens til Furuset er det enkelt for meg å komme seg til. Så for meg hadde det passet best å ha det der på Tirsdager, og Lillestrøm på Søndager (for da har jeg litt mer tid til å dra så langt).

Dette er som sagt kun min mening, og det ville gjøre det mye lettere for meg å bli med på treningene noe jeg ikke har fått til/orket tidligere grunnet lang reisevei.

Idag fikk jeg dessverre ikke vært med grunnet gravlundsbesøk og bestemor bursdag som jeg hadde glemt at jeg skulle på! Men nå har vi ikke noe på planene på en stund, ihvertfall ikke på tirsdager. Vel, det vil si at jeg har mulighet til å trene med en gjeng jakthunder, og det blir jo litt lettere for meg å dra dit, enn Lillestrøm liksom. Men jeg vil jo mye heller trene med noen som driver med det samme som oss.

Men dere som er aktive og sånn får finne ut av hva som passer best for dere, og heller prioritere de som har vært/er med en del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte furuset på søndager jeg. Fordi det er på dagen, kaldere på kveldene og det passer dårlig med en hund som må tvinges ut når det er kaldt og/eller vått :)

Ellers trener jeg egentlig med instruktør på torsdager, men det blir vel heller ikke så ofte i vinter siden det er på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget, jeg.. Mulig jeg misforstår, men slik jeg leser det så er det kanskje ikke det store tapet for deg allikevel da?

Uansett, så har hverken jeg, Julie eller Marie mulighet til å reise til lillestrøm to ganger i uken, akkurat som noen ikke har mulighet til å reise til Furuset.. Nå har derimot vi brukt masse tid og penger på dette en god stund, og da synes jeg faktisk det er alt annet enn urettferdig å ta en dag i Lillestrøm og en dag på Furuset.

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut, men det var faktisk jeg (sammen med Kristina) som startet denne fellestreningen, og hvis det ikke passer for folk så er det jo ikke verre enn å starte noe eget. Sier ikke at jeg skal bestemme alt av den grunn, var en grunn til at jeg spurte moddisene etter den nye pollen, som forøvrig tydelig viser hva flertallet ønsker.

Når det er sagt så er jeg fortsatt for å ta søndagen i Lillestrøm, selv om det selvsagt hadde vært lettere for meg å ha det på Furuset da også.. En dag i uken var tross alt utgangspunktet, så da kan vi jo omtrent si det sånn at vi har flyttet Lillestrøm-treningen til søndager, og startet en ny fellestreningsgruppe på Furuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget, jeg.. Mulig jeg misforstår, men slik jeg leser det så er det kanskje ikke det store tapet for deg allikevel da?

Uansett, så har hverken jeg, Julie eller Marie mulighet til å reise til lillestrøm to ganger i uken, akkurat som noen ikke har mulighet til å reise til Furuset.. Nå har derimot vi brukt masse tid og penger på dette en god stund, og da synes jeg faktisk det er alt annet enn urettferdig å ta en dag i Lillestrøm og en dag på Furuset.

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut, men det var faktisk jeg (sammen med Kristina) som startet denne fellestreningen, og hvis det ikke passer for folk så er det jo ikke verre enn å starte noe eget. Sier ikke at jeg skal bestemme alt av den grunn, var en grunn til at jeg spurte moddisene etter den nye pollen, som forøvrig tydelig viser hva flertallet ønsker.

Når det er sagt så er jeg fortsatt for å ta søndagen i Lillestrøm, selv om det selvsagt hadde vært lettere for meg å ha det på Furuset da også.. En dag i uken var tross alt utgangspunktet, så da kan vi jo omtrent si det sånn at vi har flyttet Lillestrøm-treningen til søndager, og startet en ny fellestreningsgruppe på Furuset.

Ja jeg skjønner ikke for annet enn det skulle være bra nok? :)

edit:

Slik jeg nå forstår ting så fryktes det ved at det er treninger på furuset på tirsdager og lillestrøm på søndager så vil lillestrøm treningen etterhånden ikke stå ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde poenget med å ha treningene i Lillestrøm var at vi skulle finne et sted omtrent i midten, sånn at det omtrent ble lik reisevei for begge. At det nå har kommet endel som vil trene fra andre siden av Oslo, syns jeg igrunn ikke rettferdiggjør at treningen i Lillestrøm flyttes derifra til Furuset, rett utenfor stuedøra deres, i og med at det egentlig var vi som skulle trene sammen?

At andre slenger seg på er selvfølgelig veldig, veldig hyggelig :) Nå har jo jeg ikke hatt mulighet til å delta i det siste, men jeg uttaler meg alikevel ettersom jeg igrunn fortsatt har lyst til å trene med dere.

Er enig i at dere som vil trene på Furuset kan opprette egen treningsgruppe/tråd, det får dere gjøre som dere vil med, men syns denne tråden skal forsette handle om de som ønsker trene i Lillestrøm, slik det opprinnelig var tenkt.

Det med lyset er selvfølgelig et stort problem, men det bør ikke være noe problem å finne en alternativ treningsplass med lys ikke langt fra der som treningene er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde poenget med å ha treningene i Lillestrøm var at vi skulle finne et sted omtrent i midten, sånn at det omtrent ble lik reisevei for begge. At det nå har kommet endel som vil trene fra andre siden av Oslo, syns jeg igrunn ikke rettferdiggjør at treningen i Lillestrøm flyttes derifra til Furuset, rett utenfor stuedøra deres, i og med at det egentlig var vi som skulle trene sammen?

Egentlig, ja. Der har du stikkordet. Det er ikke lik vei for begge når jeg reiser 3-4 timer i uken, og du ikke dukker opp.. Hvorfor er det først nå vi hører noe fra deg i denne tråden? Greit nok at du ikke har hatt tid, ork eller lyst til å komme, men du har heller ikke sagt ifra her om at du ikke kommer, og da synes jeg rett og slett det blir for dumt at du skal føle deg utelatt nå. Når du i tillegg skriver at du ikke har tenkt å delta på tirsdagene framover heller, så skjønner jeg faktisk ikke hva du vil med dette? At vi skal betale 300kr/uken + bruke 2 timer i reise fordi du muligens, en gang i blant kan dukke opp?

At andre slenger seg på er selvfølgelig veldig, veldig hyggelig :twisted: Nå har jo jeg ikke hatt mulighet til å delta i det siste, men jeg uttaler meg alikevel ettersom jeg igrunn fortsatt har lyst til å trene med dere.

"Igrunn fortsatt har lyst" er dessverre ikke nok for meg til at jeg vil bruke 2/4 av månedsbudsjettet mitt på det.

Er enig i at dere som vil trene på Furuset kan opprette egen treningsgruppe/tråd, det får dere gjøre som dere vil med, men syns denne tråden skal forsette handle om de som ønsker trene i Lillestrøm, slik det opprinnelig var tenkt.

Ja det kan vi jo selvsagt gjøre, men poenget var at vi skulle ha en dag i Lillestrøm og en på Furuset, samme gjengen - samme tråden.. Men du kan jo lage en ny tråd, så kan jeg be en moddis redigere undertittelen for denne tråden.

Det med lyset er selvfølgelig et stort problem, men det bør ikke være noe problem å finne en alternativ treningsplass med lys ikke langt fra der som treningene er nå?

Fiks det du, så skal jeg heller vurdere det når økonomien er bedre.

Hvilke helgekurs er det du skal på i nærmeste framtid forresten, siden du ikke kan delta på søndagstreningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det først nå vi hører noe fra deg i denne tråden?

Fordi jeg ikke er aktiv på hundesonen, og har det vært trening så har jeg fått høre det/avtalt gjennom deg eller Silje.

Når du i tillegg skriver at du ikke har tenkt å delta på tirsdagene framover heller, så skjønner jeg faktisk ikke hva du vil med dette? At vi skal betale 300kr/uken + bruke 2 timer i reise fordi du muligens, en gang i blant kan dukke opp?

Hvilke helgekurs er det du skal på i nærmeste framtid forresten, siden du ikke kan delta på søndagstreningene?

Nei, jeg hadde ikke tenkt til å delta på tirsdagstrenigene om de ble på Furuset. Og innetreningene tok jeg feil av, de er ikke på tirsdager som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er aktiv på hundesonen, og har det vært trening så har jeg fått høre det/avtalt gjennom deg eller Silje.

Hva er da poenget med å sette opp ønsket hundetrening via sonen da? og uansett så har du jo ikke dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Opprett ny...