Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi får hund!


pippin

Recommended Posts

Ja.. jeg kan nesten ikke tro det selv.. :)

Neste uke skal vi hente ei Alaska Husky tispe på 8 mnd. Hun må desverre gies bort av den gamle eieren pga livvsituasjoner.

Vi har allerede hilst på henne. Jeg to ganger. Og hun var nydelig! Herlig gemytt på henne. Fine tegninger. Hun elsker barn og andre hunder og vil leke leke leke. Elsker visst og bade også. Elsker og kose og skal helst sitte i fang. Søkte kontakt med en gang og viste ikke frykt i det hele tatt.. ;)

Jeg har lyst til å prøve litt lydighet, spor og kanskje litt agility for morro skyld. Hun er lydig. Og så skal hun få bære kløv når hun kan det. :P

Jeg er så spent! Så neste uke skal jeg ordne klart til hun kommer ;)

Det blir først en prøveperiode slik at vi kan se hvordan hun reagerer og har det sammen med oss.

Og da kommer det selvfølgelog bilder av skjønnheten.. ;)

Wiiihii! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja håper hun er sånn når hun kommer hit å får vært seg selv etter en stund.. :P

Skal kanskje hente henne imorra :P Men må reise med tog og hun har med bur, utstyr pluss Tila, som vi skal kalle henne.. :( Jeg er ikke så stor av meg så det kan bli spennende å dra med alt det på toget tilbake.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra togtuern og har vært her noen timer. Hun er helt herlig.. Kjempeflink og lydig.

Togturen var litt slitsom.. Vi satt det første kvartere alene i en fireseter.. Så kom det maaaange jenter/damer som hadde vært på utdrikningslag. Og de måtte jo da sette seg ved oss. Så jeg og hun måtte dele bittelitt plass på gulvet og setet. De var heldigvis hyggelige de som kom å satt seg ved siden av oss.. Etter en liten stund ble hun litt stresset og ville helst flytte på seg. Så fikk hun et slags panikkanfall.. Hun ramlet bakover og lå på gulvet å sprellet et par sekunder.. Og jeg ble jo selvsagt livredd! :) Trodde det ble for mye for henne..

Heldigvis gikk det over og hun roet seg. La seg oppå meg og i vinduskarmen.. Og i setet bak ryggen min.. Det ble uansett to laange timer...

Men nå er alt bra og hun tusler rundt her.. leker med leker og greier.. Ser kjempebra ut :)

Bilder kommer etter hvert.. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hund, så bra at togturen gikk greit :-)

Ahhh, Alaska Husky er SÅ flotte. Elsker den hunden. Hvis det ikke var for alleri ville jeg hatt en Husky.

Gratulerer!

Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hva med AH er det du elsker? Siden den kommer i alle former og farger liksom, det samme gemyttet også.

Trist med allergi da, regner med du har testet deg masse sammen med Basenji siden du snart skal ha det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hva med AH er det du elsker? Siden den kommer i alle former og farger liksom, det samme gemyttet også.

Trist med allergi da, regner med du har testet deg masse sammen med Basenji siden du snart skal ha det :-)

Hva med de? Synes de er flotte hunder. Trenger jeg noe annen grunn? Jeg var ikke klar over at en måtte legge ut med detaljer over hvorfor du liker en viss rase.

Men jeg liker de som ligner litt på ulv, noe ala denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de? Synes de er flotte hunder. Trenger jeg noe annen grunn? Jeg var ikke klar over at en måtte legge ut med detaljer over hvorfor du liker en viss rase.

Men jeg liker de som ligner litt på ulv, noe ala denne.

Bare ren nysgjerrighet, med tanke på det spennet som disse blandingshundene har. Trenger ikke ta det som noen fornærmelse og gå i forsvar. Jeeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, beklager. Var seint, og hadde et par øl (eh mer enn et par egentlig), var slett ikke meiningen å virke kvass. :whistle: Da jeg skreiv det føltes det "normalt" ut, men jeg ser nå at det er lett å tolke det som alt annet enn snil.

En annen grunn til at jeg liker dem har litt med barndommen å gjøre. Da jeg var rundt 6-7år husker jeg da famlien besøkte noen som hadde 8-10 Alaskan Huskyer. De var så utrolig snille og kosete. Ahh, gode minner. De eide et SVÆRT område ute på landet, og brukte dem som trekk hunder om vinteren for å komme seg rundt på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, beklager. Var seint, og hadde et par øl (eh mer enn et par egentlig), var slett ikke meiningen å virke kvass. :whistle: Da jeg skreiv det føltes det "normalt" ut, men jeg ser nå at det er lett å tolke det som alt annet enn snil.

Aha. Du nøt sommerværet og utepilsen i går? :-) Husk å drikk masse vann i dag da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...