Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi får hund!

pippin

Recommended Posts

Ja.. jeg kan nesten ikke tro det selv.. :)

Neste uke skal vi hente ei Alaska Husky tispe på 8 mnd. Hun må desverre gies bort av den gamle eieren pga livvsituasjoner.

Vi har allerede hilst på henne. Jeg to ganger. Og hun var nydelig! Herlig gemytt på henne. Fine tegninger. Hun elsker barn og andre hunder og vil leke leke leke. Elsker visst og bade også. Elsker og kose og skal helst sitte i fang. Søkte kontakt med en gang og viste ikke frykt i det hele tatt.. ;)

Jeg har lyst til å prøve litt lydighet, spor og kanskje litt agility for morro skyld. Hun er lydig. Og så skal hun få bære kløv når hun kan det. :P

Jeg er så spent! Så neste uke skal jeg ordne klart til hun kommer ;)

Det blir først en prøveperiode slik at vi kan se hvordan hun reagerer og har det sammen med oss.

Og da kommer det selvfølgelog bilder av skjønnheten.. ;)

Wiiihii! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja håper hun er sånn når hun kommer hit å får vært seg selv etter en stund.. :P

Skal kanskje hente henne imorra :P Men må reise med tog og hun har med bur, utstyr pluss Tila, som vi skal kalle henne.. :( Jeg er ikke så stor av meg så det kan bli spennende å dra med alt det på toget tilbake.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra togtuern og har vært her noen timer. Hun er helt herlig.. Kjempeflink og lydig.

Togturen var litt slitsom.. Vi satt det første kvartere alene i en fireseter.. Så kom det maaaange jenter/damer som hadde vært på utdrikningslag. Og de måtte jo da sette seg ved oss. Så jeg og hun måtte dele bittelitt plass på gulvet og setet. De var heldigvis hyggelige de som kom å satt seg ved siden av oss.. Etter en liten stund ble hun litt stresset og ville helst flytte på seg. Så fikk hun et slags panikkanfall.. Hun ramlet bakover og lå på gulvet å sprellet et par sekunder.. Og jeg ble jo selvsagt livredd! :) Trodde det ble for mye for henne..

Heldigvis gikk det over og hun roet seg. La seg oppå meg og i vinduskarmen.. Og i setet bak ryggen min.. Det ble uansett to laange timer...

Men nå er alt bra og hun tusler rundt her.. leker med leker og greier.. Ser kjempebra ut :)

Bilder kommer etter hvert.. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hund, så bra at togturen gikk greit :-)

Ahhh, Alaska Husky er SÅ flotte. Elsker den hunden. Hvis det ikke var for alleri ville jeg hatt en Husky.

Gratulerer!

Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hva med AH er det du elsker? Siden den kommer i alle former og farger liksom, det samme gemyttet også.

Trist med allergi da, regner med du har testet deg masse sammen med Basenji siden du snart skal ha det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hva med AH er det du elsker? Siden den kommer i alle former og farger liksom, det samme gemyttet også.

Trist med allergi da, regner med du har testet deg masse sammen med Basenji siden du snart skal ha det :-)

Hva med de? Synes de er flotte hunder. Trenger jeg noe annen grunn? Jeg var ikke klar over at en måtte legge ut med detaljer over hvorfor du liker en viss rase.

Men jeg liker de som ligner litt på ulv, noe ala denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de? Synes de er flotte hunder. Trenger jeg noe annen grunn? Jeg var ikke klar over at en måtte legge ut med detaljer over hvorfor du liker en viss rase.

Men jeg liker de som ligner litt på ulv, noe ala denne.

Bare ren nysgjerrighet, med tanke på det spennet som disse blandingshundene har. Trenger ikke ta det som noen fornærmelse og gå i forsvar. Jeeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, beklager. Var seint, og hadde et par øl (eh mer enn et par egentlig), var slett ikke meiningen å virke kvass. :whistle: Da jeg skreiv det føltes det "normalt" ut, men jeg ser nå at det er lett å tolke det som alt annet enn snil.

En annen grunn til at jeg liker dem har litt med barndommen å gjøre. Da jeg var rundt 6-7år husker jeg da famlien besøkte noen som hadde 8-10 Alaskan Huskyer. De var så utrolig snille og kosete. Ahh, gode minner. De eide et SVÆRT område ute på landet, og brukte dem som trekk hunder om vinteren for å komme seg rundt på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, beklager. Var seint, og hadde et par øl (eh mer enn et par egentlig), var slett ikke meiningen å virke kvass. :whistle: Da jeg skreiv det føltes det "normalt" ut, men jeg ser nå at det er lett å tolke det som alt annet enn snil.

Aha. Du nøt sommerværet og utepilsen i går? :-) Husk å drikk masse vann i dag da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...