Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv


Recommended Posts

Noen som har en(et?) kløv å anbefale til en en et år gammel schäfer?

Har kikket litt på ruffwear kløvene. De ser jo greie ut.

Kapasiteten er ikke så viktig, det er nesten bedre at kløvet er litt kompakt. Planen er å begynne forsiktig med tilvenning, og la henne bære vannflasker og lignende på litt lengre turer.

Det som derimot er viktig er at det sitter godt og er vanntett,

da pelsdyret er usedvanlig glad i å hoppe og plaske rundt i små bekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ruffwear sine er veldig bra da jeg var ute etter en kløv som ikke var så enormt stor fordi jeg vil ha hunder som samtidig kan bevege seg, løpe og leve livet når de bærer. De bærer stort sett kun sin mat, matpakke, vann o.l på fjellturer.

Selen som er til ruffwear sine kløver sitter også veldig godt på mine hunder hvertfall.

Så er du ute etter en god turkløv som ikke er alt for stor så kan jeg anbefale å teste den. Lett å finne i dyrebuttikker også så en kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kløv (togo) fra seleverkstedet og er superfornøyde med den. Solid håndtverk og en stabil kløv som sitter godt på hunden. Det er en real turkløv som er bygget for at hunden skal kunne bære mye med seg på tur, for mindre turer med mindre oppakking trenger man kanskje ikke en så solid kløv men vi er iallefall svært fornøyde med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på, har ruffwear kløv i små str? Jeg kunne tenkt meg å prøve å bruke kløv på Maja hvis vi skal beholde henne. Hun er en stor fox tispe.

Ruffwear har små størrelser. Vet om folk som har kjøpt til sine små sheltietisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit&Dina, hvis du tenker å sette kløv på selen du har, troor jeg ikke det går, jeg mener at det er to forskjellige typer, at man må bestemme seg når man kjøper om man vil ha typen det går ann å ha kløv på eller ikke.

Okei, men kan jeg kjøpe en annen type kløv til Maja som funker bra med den selen evt bare med halsbånd og som har egen festeanordning? Jeg er virkelig helt grønn i kløvverden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vet jeg ikke du, er ganske grønn i kløvverdenen jeg og! :) vet ikke om det går ann å få kløv som passer til seler den ikke er lagd for jeg, kløvet henger jo som regel sammen liksom, i en egen seleannretning?

Nei kanskje noen andre vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på, har ruffwear kløv i små str? Jeg kunne tenkt meg å prøve å bruke kløv på Maja hvis vi skal beholde henne. Hun er en stor fox tispe.

Ruffwear har kløv helt ned i str xxs. Den har jeg til min dvergpinscherhanne. Han er 35cm høy, men av slank type.

Er kjempefornøyd med kløven, men kunne tenkt meg bittelitt større vesker på akkurat denne størrelsen. Men er 95% fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Ruffware kløven vi har til bruk på kortere turer. Det er ikke en kløv jeg ville brukt om vi skulle gått dagevis i fjellet, da den ikke rommer så mye. Men den er grei på dagsturer eller vanlige turer. Er god trening for hunden og den sitter godt på henne :) Vi er ikke kommet så veldig langt i kløv-tilvenningen ennå at hun kan bære med seg massevis, men vi trener oss oppover.

I min kløv er det en vanntank i hvert rom som rommer en liter vann.. Har brukt dette aktivt når vi trener med henne, i tillegg syns jeg det balanserer kløven godt. Dvs at det holder den stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettop kjøpt meg ruffwear kløv fordi den andre jeg hadde kjøpt lå ikke godt på bikkja. Ruffwear sitter som støpt på bikkja fordi selen er utviklet for bikkja og kløven etter på, desverre er det mange kløver som er veldig bra men passformen til bikkja er det dårligere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som ahr brukt ruffwear kløven på lengre turer, i vanskelig terreng og over lengre tid?

Jeg synes den virker litt ustabil og dårlig egnet for tung og stor oppakkning sammenlignet med en del andre typer kløver. Det at kløvsekkene kan taes av blant annet tenker jeg er en faktor for unødig slitasje og ustabilitet i kløven. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som ahr brukt ruffwear kløven på lengre turer, i vanskelig terreng og over lengre tid?

Jeg synes den virker litt ustabil og dårlig egnet for tung og stor oppakkning sammenlignet med en del andre typer kløver. Det at kløvsekkene kan taes av blant annet tenker jeg er en faktor for unødig slitasje og ustabilitet i kløven. Noen som har noen erfaringer?

Jeg har ikke brukt kløven så mye enda og lengre perioder. Har kun brukt den til tilvening foreløpig. Men den jeg har kan ikk "demonteres". Veskene er sydd fast i selene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordtro.no/?id=5827&cat=1373 Denne Laikakløven har jeg. Har hatt den i mange år og er veldig fornøyd.

Denne kløven har jeg fått anbefalt av flere bekjente og andre på ulike forum, og virker for meg som en veldig bra kløv. Og satser på at en slik kommer i hus når veslejenta nærmer seg "kløvealder" :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt den K9 selen, med kløv til :ahappy: har hørt mye bra om den og mange poilitihunde som benytter seg av denne selen :flowers: får vel begynne tilvenning snart vi også, men den er i største laget foreløbig :ahappy:

Bare lurte: Hvordan er kløven til k-9 ? vurderer å kjøpe selen, men syns kløven så ut som om den bare blir "slengt" over selen eller hvordan festes den finner ingen gode bilder liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha brukt mange forskjellige kløver på mange forskjellige hunder over forskjellig tid/lengde, så er det bare to kløver som jeg virkelig liker og det er Togo kløven til Seleverstedet og kløven til Hundekjørerverkstedet. De er laget utifra samme mal, med litt forskjellige smådetaljer på.

Nå brukes vår kløv på små dagsturer, men også å lengre sommerturer i til tider ganske tøft terreng. Togo'en (som er den aussien har) sitter som støpt på aussien, og han liker å gå med den. Den kan finjusteres ganske mye så den passer til hver enkelt hund, samt at den tåler en god del juling. Den rommer også en god del slik at man får plass til litt større ting også. Om ikke så lenge får sambo's ridgeback også kløv og hun får også seleverkstedets kløv.

Jeg styrer unna kløver med mye glidelåser på. Mest fordi jeg har hatt en kløv hvor glidelåsen raknet på langtur. Det var ganske kjipt å bære de 10kg ekstra som bikkja egentlig bærte. Særlig når min sekk allerede veide en god del...Også styrer jeg unna kløver med små vesker, fordi det gir så store begrensninger på hva man kan legge i veskene.

Og en liten ting; det finnes ingen kløver som er vantette, på samme måte som at ingen sekker er vanntette (så lenge det ikke er en stor vanntett pakkbag med sekkestropper på). Hverken dermizax eller goretex er vanntett heller.... De fleste kløver (og mange sekker) er derimot vannavvisene og tåler fint en regnskyll eller to :)

Edit: Med vanntette pakkbager i kløven så holder det du har oppi seg tørt uansett hvor mye hunden plasker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...