Gå til innhold
Hundesonen.no

Scarlet-Red's V-kull er født :-)

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Da er det valper her igjen :whistle: . Fikk drømmekull på 5 tisper :blink: . Har vært utrolig lite aktiv her inne, men skal prøve å være litt mer med dere nå.

Valpene er nå hele 4 uker gamle. Navn er allerede bestemt, men ikke hvilket navn på hvilken tispe. Velvet, Vision (ja, stjal det fra deg Sølvi), Violet, Vicky og Victory. Beholder nok 2 på for og de skal hete Velvet og Victory.

Her er bilder fra nyfødt til idag.

V-kull.jpg

Cocavalper1ulite.jpg

cocavalpene2u.jpg

Tispe13u.jpg

Tispe23u.jpg

Tispe33u.jpg

Tispe43u.jpg

Tispe53u.jpg

Tispe1front.jpg

Tispe2front.jpg

Tispe2hel.jpg

Tispe3front.jpg

Tispe3hel.jpg

Tispe4front.jpg

Tispe4hel.jpg

Tispe5front.jpg

Tispe5hel.jpg

Skrevet
Gratulerer! Sheltievalper er noe av det søteste som fins. :blink:

Takk skal du ha. Ja, de er både søte og myke å gode til å ta i :whistle:

Skrevet
Gratulerer så mye med valper :blink:

Gleder meg til å se flere bilder ;)

Det kommer flere etterhvert vett du.

Gratulerer så mye med kjempesøte valper! :x

Tusen takk for det.

Grattis med skjønne valper :P

Kjekt du liker dem.

Gratulerer med deilige småtroll :P

Tusen takk

Grattis med valper :x det hjalp virkelig ikke på valpesyken min da :)

Man skal jo bli valpesyk av valpebilder :P

Gratulerer med valper! :whistle:

Takk skal du ha.

Skrevet

For noen nusselige små ulldotter da!Masse masse gratulasjoner,og gode klemmer til alle små snille!

:whistle: Heldig med så mange tisper ja!hehe...Tipper det er liv i leiren nå da!

Skrevet
For noen nusselige små ulldotter da!Masse masse gratulasjoner,og gode klemmer til alle små snille!

:whistle: Heldig med så mange tisper ja!hehe...Tipper det er liv i leiren nå da!

Alle søte små takker for klemmer :blink: . De likte dem. Litt deilig å ha 5 tisper å velge mellom ja. Får bare håpe jeg velger rett da.

Når de er våkne er det skikkelig liv i leiren ja. De leker, knuffer og småbiter. hehe

Skrevet

Haha,de er så stilige når de skal bite hverandre i slow motion,og så snubler de istedet eller tipper helt over!

Du må nesten legge ut mer bilder?Sånn action i valpekassa!

Skrevet
Gratulerer så mye.... Søte små sheltiebamser :banana:

Ja det er de :banana: . Så begynner de så smått å bli litt herlig rampete også.

Haha,de er så stilige når de skal bite hverandre i slow motion,og så snubler de istedet eller tipper helt over!

Du må nesten legge ut mer bilder?Sånn action i valpekassa!

OK, har disse foreløpig. Skal se om jeg ikke får tatt noen flere i løpet av helgen.

Bestemorogvalpene.jpg

Tispe345ulite.jpg

Min datter Maiken og tispe 3

Tispe3ogMaiken45u.jpg

Tispe545lite2.jpg

Tispe545u.jpg

Valpenespiser2.jpg

Skrevet
Så herlig! Sikkelig nusselige, gleder meg til de blir større og enda penere :ahappy:

Vet ikke om de er blitt så mye penere, men sender allikevel noen bilder til her :) .

tispe5front45u.jpg

ute45u1.jpg

ute45u2.jpg

Sheltiepuppy.jpg

Skrevet

Gratulerer så mye med valpene - de er jo så skjønne at de nesten er til å spise opp :ahappy: Valpemager er forresten noe av det deiligste jeg vet å både ta på og lukte på hihi.

Skrevet
Gratulerer så mye med valpene - de er jo så skjønne at de nesten er til å spise opp :ahappy: Valpemager er forresten noe av det deiligste jeg vet å både ta på og lukte på hihi.

Da skal jeg friste deg med enda flere bilder her. Nå 5 ukersbilder av dem :flowers:

Tispe15u.jpg

Tispe25u1.jpg

Tispe35u2.jpg

Tispe45u4.jpg

Tispe55u4.jpg

Skrevet
Helledussen så søte! :)

Takk for det Synnøve :) .

Her er noen ståbilder. Tispe 1 stritter skikkelig imot når slike bilder skal taes hihi.

Tispe1hel5u.jpg

Tispe 2

Tispe2hel5u.jpg

Tispe 3

Tispe3hel5u2.jpg

Tispe 4

Tispe4hel5u2.jpg

Tispe 5

Tispe5hel5u2.jpg

Et kosebilde av tispe 5

Gladideg.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...