Gå til innhold
Hundesonen.no

Odin

nuffe0709

Recommended Posts

Skrevet

Odin, min nye gutt kommer fra Sverige. Harrystaff's Falcon Fighter er hans navn og han ble født den 27.desember 2008.

Han er en kjempe snill gutt som elsker å lære forskjellige ting, han er veldig glad i andre mennesker, mens andre hunder kan være litt skumle før han har fått snust på de. Men sosialisering pågår:) Ellers er Odin bare så utrolig god:) En stjerne hund:) Odin skal etterhvert begynne med agility, og litt lydighet kanskje, men får nesten se hvor stor min interesse er for det. Nå for tiden går vi på utstillingstrening og har lært å stå fint i noen sekund, jeg får lov til å flytte benene hans hvor jeg vil (det likte han ikke i begynnelsen) og jeg får sjekke tenner. Så skal vi begynne å trene på å la andre få sjekke tenner:) Vi skal kanskje stille i Haugesund den 30-31 mai. Vel her er bilder av min Odin:)

n869510385_6841519_7803688.jpg

n869510385_6841527_1276967.jpg

n869510385_6868242_3169326.jpg

n869510385_6868244_2135945.jpg

n869510385_6874570_8324902.jpg

n869510385_6874571_2146260.jpg

n869510385_6874579_2782896.jpg

Skrevet

Stilige tegninger, med hvit hals og hode, føtter og hale og brun resten :lol:

Flott gutt :P

Hihi litt morsomt at han er fra sverige, og fra harrystaff, har du fått kommentarer på harryhandel eller? :P

Skrevet
Stilige tegninger, med hvit hals og hode, føtter og hale og brun resten :lol:

Flott gutt :P

Hihi litt morsomt at han er fra sverige, og fra harrystaff, har du fått kommentarer på harryhandel eller? :P

Tusen takk, liker veldig godt fargene på han selv, litt annerledes:)

haha:) nei det har jeg faktisk ikke tenkt på selv en gang:)

Skrevet

Nå har vi vært på utstillingstrening der vi hadde "utstilling", Odin var kjempe flink og stod fint, men når vi skulle gå vår runde så viser det seg at jeg og Odin har for god kontakt! Er det mulig! Når vi går ser han opp på meg hele tiden, så han begynner å trippe. Så nå må jeg begynne å trene på at han ikke skal se på meg, hvordan skal jeg få til dette??

Skrevet

Rett meg om jeg er heeelt på jordet her, men jeg tror ikke for mye kontakt er noe du trenger å bekymre deg for egentlig, han er jo liten enda, og snart blir det tisper og mye annet spennende, og du skal være glad for at du har et så godt utgangspunkt for kontakt. Jeg tror det vil gå seg til etter hvert jeg.

Skrevet
Rett meg om jeg er heeelt på jordet her, men jeg tror ikke for mye kontakt er noe du trenger å bekymre deg for egentlig, han er jo liten enda, og snart blir det tisper og mye annet spennende, og du skal være glad for at du har et så godt utgangspunkt for kontakt. Jeg tror det vil gå seg til etter hvert jeg.

Selvfølgelig er jeg kjempe glad for at vi har så god kontakt, men i utstillingsringen er det jo ikke positivt. Bevegelsene hans blir jo helt feil, var det jeg tenkte på når jeg mente det var negativt:) Kontakt er faktisk den tingen jeg har trent ganske mye, med Molly og Odin, da Max har ikke så god kontakt for da jeg fikk han visste jeg ikke hvor viktigt det var. Men ja, jeg synes han er flink:)

Skrevet

hehe takk takk:)

Litt forskjellige kommentarer om han, noen sier han er stygg, andre sier han er spesiell og noen kan rett å slett ikke få nok av han:) hehe

Skrevet

hehe takk takk:) Første kommentaren til farmora mi var: ehhh, han var... ikkje så fin. hehe. Men nå syns hu han e kjempe fin, måtte bli vande me han:) Fleire og så har sagt det, at me første øyekast så va han spesiell stygg, men nå syns di han e kjempe fin. Og hei der skreiv me plutselig på dialekt og.

Skal ta flere bilder i morgen:) Har for det meste bare oppstillingsbilder, hihi:) Måtte jo se om han stod fint før vi skulle på utstilling:) hihi

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...