Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK " Trondheim "


AnitaK

Recommended Posts

Ja, det blir kjempegøy! :icon_redface: Skal du på Oppdal? Du vet ikke tilfeldigvis hvem sort/sølv jeg skal stille mot? Er 3 og 4 stk bare søn og lør. Gleder meeeeeeeeeeeeg. :wub:

Skal på Oppdal ja. Vet hvem 1 er, en hannhund fra Macmaster. Og så tipper jeg på en annen hann som bor i Kristiansund - dener i alle fall å stillt der hvert år de siste par årene. Hvor skal du bo på Oppdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Er det noen som har link til programmet (link ovenfor virket ikke?) for dagene og annen info? Skal nemlig oppover for å kikke og hadde vært flott å hatt litt oversikt. Vanskelig å finne noe på NKK sine sider..

edit : wooops og der fant jeg det. Sorry :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :)

Hva er det du pleier og ta bilder av? Mest utstilling eller tar du av adility og?

Meg? Jeg tar bilder av alt jeg kommer over :)

Det blir vel en del agility bilder på den søndagen kan jeg tenke meg, ellers går jeg rundt i alle ringene og tar bilder av de hundene jeg ser :P Kommer nok også til å ta med meg kameraet på lørdagen når jeg skal skrive og ta bilder (når jeg får tid) av de rasene som er i den ringen jeg skriver i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Om jeg ikke har skrevet det før, kommer jeg og ser. Men hvordan er det om du har med hund (uten at den stilles), må du ha med vaksinasjonskort? Bikkja har alle vaksinene, men jeg har ikke kortet på hånda akkurat nå..

Ja, det må være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg? Jeg tar bilder av alt jeg kommer over :)

Det blir vel en del agility bilder på den søndagen kan jeg tenke meg, ellers går jeg rundt i alle ringene og tar bilder av de hundene jeg ser :) Kommer nok også til å ta med meg kameraet på lørdagen når jeg skal skrive og ta bilder (når jeg får tid) av de rasene som er i den ringen jeg skriver i.

Får håpe du er det ca når jeg går da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag? Når? Hvilken ring? Så kan jeg sikker komme innom en tur (hvis jeg husker det :) )

Skal gå agility og hopp på søndag i ring nr 19. Agility begynner kl 9.00 og hopp kl 12.00. Vi skal debutere den helga skjønner du :P

Hvor er det du skal skrive på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå agility og hopp på søndag i ring nr 19. Agility begynner kl 9.00 og hopp kl 12.00. Vi skal debutere den helga skjønner du :)

Hvor er det du skal skrive på lørdag?

Da kommer jeg dit :P Lykke til med debuten!

Jeg aner ikke hvilken rase eller hvilken ring jeg skal skrive for, enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg dit :) Lykke til med debuten!

Jeg aner ikke hvilken rase eller hvilken ring jeg skal skrive for, enda :)

Da har jeg fått vite hvilken ring jeg skal skrive i på lørdag. Ring 9. Men jeg får ikke åpnet programmet, så jeg vet ikke hvilken rase det er...

*prøve en gang til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor jeg kommer med kamera og bikkje på lørdag - får se litt hvordan det blir med skyss, eller om jeg eventuelt har penger til tog. :)

Går det ikke noe buss eller noe slikt oppover? Jeg har ikke rukket og sett etter om det enda skjønner du.. Eller er tog den eneste muligheten? Søren også, jeg som ikke har noe skyss oppover, også regnet jeg med det gikk noe buss oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke noe buss eller noe slikt oppover? Jeg har ikke rukket og sett etter om det enda skjønner du.. Eller er tog den eneste muligheten? Søren også, jeg som ikke har noe skyss oppover, også regnet jeg med det gikk noe buss oppover..

Det går busser til stjørdal ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke noe buss eller noe slikt oppover? Jeg har ikke rukket og sett etter om det enda skjønner du.. Eller er tog den eneste muligheten? Søren også, jeg som ikke har noe skyss oppover, også regnet jeg med det gikk noe buss oppover..

Det går buss også, men for meg er det mer praktisk å ta tog, også slipper jeg å betale for bikkja om jeg kjøper billett på forhånd. (Også syns jeg det er mye hyggeligere. :)) Har ikke sjekket om togtidene passer, da.

TIMEkspressen kjører motorveien, mens den andre (Nettbuss?) kjører gammelveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går buss også, men for meg er det mer praktisk å ta tog, også slipper jeg å betale for bikkja om jeg kjøper billett på forhånd. (Også syns jeg det er mye hyggeligere. :)) Har ikke sjekket om togtidene passer, da.

TIMEkspressen kjører motorveien, mens den andre (Nettbuss?) kjører gammelveien.

Så bikkja går gratis om du bestiller bilett på forhånd? Vet du hva en bilett koster, og og toget stopper i nærheten av utstilingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg trooor jeg kommer med kamera og bikkje på lørdag - får se litt hvordan det blir med skyss, eller om jeg eventuelt har penger til tog. :icon_confused:

Du kan godt få sittepå med meg, men det må nok bli uten hund. Vegas & Vanilla tar opp hele bagasjerommet, og pappa har slått seg vrang på å ha hund i baksetet fordi da blir bilen skitten :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bikkja går gratis om du bestiller bilett på forhånd? Vet du hva en bilett koster, og og toget stopper i nærheten av utstilingen?

Nei, man må egentlig betale for hunden om den er over 40 cm, men jeg har aldri møtt en konduktør som krever betaling for hunden - i alle fall ikke når jeg har kjøpt billett på forhånd.

Det er vel et stykke å gå fra utstillinga, ikke så veldig langt tror jeg - ti minutter å gå kanskje? Nettbuss-bussen stopper nærmere (gå av ved Olavskvartalet i stedet for på togstasjonen).

Tider og priser finner du på nsb.no for tog og nettbuss.no for buss...

Du kan godt få sittepå med meg, men det må nok bli uten hund. Vegas & Vanilla tar opp hele bagasjerommet, og pappa har slått seg vrang på å ha hund i baksetet fordi da blir bilen skitten :rofl:

Jeg vil helst ha med meg bikkjedyret mitt da, men takk for tilbudet! :icon_confused: Må tenke et par dager på hvor mye penger jeg gidder å bruke (inngang er jo dyrt for en skranten lommebok det også), men hvis jeg lar hunden være igjen hjemme så sitter jeg gjerne på. Sender deg en mld. i så fall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt, jeg skal være skriver på lørdag. Håper jeg får en annen rase enn de jeg hadde sist. :icon_confused:

Også kommer jeg på søndag for å ta bilde og slikt. Gleder meg!

Da må du gjerne stikke innom ring 17 i sånn 11-ishtiden :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...