Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK " Trondheim "

AnitaK

Recommended Posts

carinasin skrev:
Ja, det blir kjempegøy! :icon_redface: Skal du på Oppdal? Du vet ikke tilfeldigvis hvem sort/sølv jeg skal stille mot? Er 3 og 4 stk bare søn og lør. Gleder meeeeeeeeeeeeg. :wub:

Skal på Oppdal ja. Vet hvem 1 er, en hannhund fra Macmaster. Og så tipper jeg på en annen hann som bor i Kristiansund - dener i alle fall å stillt der hvert år de siste par årene. Hvor skal du bo på Oppdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Er det noen som har link til programmet (link ovenfor virket ikke?) for dagene og annen info? Skal nemlig oppover for å kikke og hadde vært flott å hatt litt oversikt. Vanskelig å finne noe på NKK sine sider..

edit : wooops og der fant jeg det. Sorry :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elindm skrev:
Så bra da :)

Hva er det du pleier og ta bilder av? Mest utstilling eller tar du av adility og?

Meg? Jeg tar bilder av alt jeg kommer over :)

Det blir vel en del agility bilder på den søndagen kan jeg tenke meg, ellers går jeg rundt i alle ringene og tar bilder av de hundene jeg ser :P Kommer nok også til å ta med meg kameraet på lørdagen når jeg skal skrive og ta bilder (når jeg får tid) av de rasene som er i den ringen jeg skriver i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
  kristiin skrev:
Om jeg ikke har skrevet det før, kommer jeg og ser. Men hvordan er det om du har med hund (uten at den stilles), må du ha med vaksinasjonskort? Bikkja har alle vaksinene, men jeg har ikke kortet på hånda akkurat nå..

Ja, det må være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S skrev:
Meg? Jeg tar bilder av alt jeg kommer over :)

Det blir vel en del agility bilder på den søndagen kan jeg tenke meg, ellers går jeg rundt i alle ringene og tar bilder av de hundene jeg ser :) Kommer nok også til å ta med meg kameraet på lørdagen når jeg skal skrive og ta bilder (når jeg får tid) av de rasene som er i den ringen jeg skriver i.

Får håpe du er det ca når jeg går da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S skrev:
Søndag? Når? Hvilken ring? Så kan jeg sikker komme innom en tur (hvis jeg husker det :) )

Skal gå agility og hopp på søndag i ring nr 19. Agility begynner kl 9.00 og hopp kl 12.00. Vi skal debutere den helga skjønner du :P

Hvor er det du skal skrive på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elindm skrev:
Skal gå agility og hopp på søndag i ring nr 19. Agility begynner kl 9.00 og hopp kl 12.00. Vi skal debutere den helga skjønner du :)

Hvor er det du skal skrive på lørdag?

Da kommer jeg dit :P Lykke til med debuten!

Jeg aner ikke hvilken rase eller hvilken ring jeg skal skrive for, enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S skrev:
Da kommer jeg dit :) Lykke til med debuten!

Jeg aner ikke hvilken rase eller hvilken ring jeg skal skrive for, enda :)

Da har jeg fått vite hvilken ring jeg skal skrive i på lørdag. Ring 9. Men jeg får ikke åpnet programmet, så jeg vet ikke hvilken rase det er...

*prøve en gang til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ingvild- skrev:
Jeg trooor jeg kommer med kamera og bikkje på lørdag - får se litt hvordan det blir med skyss, eller om jeg eventuelt har penger til tog. :)

Går det ikke noe buss eller noe slikt oppover? Jeg har ikke rukket og sett etter om det enda skjønner du.. Eller er tog den eneste muligheten? Søren også, jeg som ikke har noe skyss oppover, også regnet jeg med det gikk noe buss oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristiin skrev:
Går det ikke noe buss eller noe slikt oppover? Jeg har ikke rukket og sett etter om det enda skjønner du.. Eller er tog den eneste muligheten? Søren også, jeg som ikke har noe skyss oppover, også regnet jeg med det gikk noe buss oppover..

Det går busser til stjørdal ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristiin skrev:

Det går buss også, men for meg er det mer praktisk å ta tog, også slipper jeg å betale for bikkja om jeg kjøper billett på forhånd. (Også syns jeg det er mye hyggeligere. :)) Har ikke sjekket om togtidene passer, da.

TIMEkspressen kjører motorveien, mens den andre (Nettbuss?) kjører gammelveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ingvild- skrev:
Det går buss også, men for meg er det mer praktisk å ta tog, også slipper jeg å betale for bikkja om jeg kjøper billett på forhånd. (Også syns jeg det er mye hyggeligere. :)) Har ikke sjekket om togtidene passer, da.

TIMEkspressen kjører motorveien, mens den andre (Nettbuss?) kjører gammelveien.

Så bikkja går gratis om du bestiller bilett på forhånd? Vet du hva en bilett koster, og og toget stopper i nærheten av utstilingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
  -Ingvild- skrev:
Jeg trooor jeg kommer med kamera og bikkje på lørdag - får se litt hvordan det blir med skyss, eller om jeg eventuelt har penger til tog. :icon_confused:

Du kan godt få sittepå med meg, men det må nok bli uten hund. Vegas & Vanilla tar opp hele bagasjerommet, og pappa har slått seg vrang på å ha hund i baksetet fordi da blir bilen skitten :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristiin skrev:
Så bikkja går gratis om du bestiller bilett på forhånd? Vet du hva en bilett koster, og og toget stopper i nærheten av utstilingen?

Nei, man må egentlig betale for hunden om den er over 40 cm, men jeg har aldri møtt en konduktør som krever betaling for hunden - i alle fall ikke når jeg har kjøpt billett på forhånd.

Det er vel et stykke å gå fra utstillinga, ikke så veldig langt tror jeg - ti minutter å gå kanskje? Nettbuss-bussen stopper nærmere (gå av ved Olavskvartalet i stedet for på togstasjonen).

Tider og priser finner du på nsb.no for tog og nettbuss.no for buss...

-Christine- skrev:
Du kan godt få sittepå med meg, men det må nok bli uten hund. Vegas & Vanilla tar opp hele bagasjerommet, og pappa har slått seg vrang på å ha hund i baksetet fordi da blir bilen skitten :rofl:

Jeg vil helst ha med meg bikkjedyret mitt da, men takk for tilbudet! :icon_confused: Må tenke et par dager på hvor mye penger jeg gidder å bruke (inngang er jo dyrt for en skranten lommebok det også), men hvis jeg lar hunden være igjen hjemme så sitter jeg gjerne på. Sender deg en mld. i så fall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S skrev:
Da er det bestemt, jeg skal være skriver på lørdag. Håper jeg får en annen rase enn de jeg hadde sist. :icon_confused:

Også kommer jeg på søndag for å ta bilde og slikt. Gleder meg!

Da må du gjerne stikke innom ring 17 i sånn 11-ishtiden :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...