Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal, 20-21 juni

xxx12345

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi skal! Stiller Frost i juniorklasse, og Coda som valp (om det er valpeshow..?) begge dager regner jeg med. Bor hjemme siden det bare tar bare en drøy time å kjøre.

Skrevet

Vi skal. Stiller Symra og Selma begge dager. Skal bo i campingvogna, håper den kan stå ved utstillingsområdet, det har jeg ikke sjekka ennå.

Skrevet

Vi kommer -

Og gleder oss til Doggis-rødvin-grill-party! e030.gif

Det er forøvrig anledning til å campe i nærheten av utst. plassen, men da uten tilgang til Toalett & Strøm. Dermed tror jeg nok vi ender på Vekve Hyttetun. *Ringe og bestille*

Edit: Noen venner av oss skulle bo på -og anbefalte på det varmeste-smegarden camp. Dermed endte vi visst opp der.

Kanskje møte doggiser på utst. plassen?

Skrevet

Jeg skal stille Jubi på valpeshow, hennes første sådan! Drar sammen med ei venninne og hennes venninne. Tror vi setter opp Lavvoen og camper der vi finner det for godt. Hadde vært morsomt å havne på camping med flere doggiser!

Guest Dratini
Skrevet

Kommer og stiller Odin begge dagene. Om Senior jobber så blir det meg og ungene, samt Odin som drar. Blir nok kjøring tur/retur på oss, holder på å skal selge campingvogna vår :)

Skrevet

Jeg har meldt på Selma begge dager i dag. Så nå gleder jeg meg til utstillinga! :D

Skrevet

Vi har nå fått lov til å campe på plena til ei venninnes foreldre. Tre minutter å gå til området, og rett ved Vekve. Så om det blir noe sosialt samvær der på kvelden vil vi gjerne være med!

Vi er tre som reiser sammen, en dalmisvalp, en kooikervalp og en voksen DP :D

• 2 weeks later...
Skrevet
Det nærmer seg påmeldingsfrist (25. mai). Hvem skal, og hvor skal dere bo?

Dommerliste

Vi skal selvfølgelig, med C. Skal bo rimelig nære området, på Vekve hyttetun.

Ally ble meldt på i siste liten :)

Vi skal bo hjemme, jeg skal jobbe hele helga, men har tilrettelagt vaktene mine så det ikke kræsjer med utstillingen :)

Hvis jeg ikke skulle jobbet så var planen at vi skulle leie hytte på smegarden camp ilag meg mamma og stefar, men siden vi bor på Støren så er det ikke såå langt å kjøre ;)

Skrevet

Vi skal også dit og stiller en saluki og noene flere Whippeter...Gleder oss.

Jeg skal vist gå elev ene dagen som ringsekritær i hverfall.

Lykke til alle sammen i hvertfall

Skrevet
kan jeg spøre hvem dp'n er?

Svarer jeg siden Anita og Ita ikke gjorde det :) Dinho er det som er dp'en. Anita jobber på samme sted som Pia og meg ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hele 21 springere - det er faktisk ganske mange til her å være! :icon_cry: Til sammenligning var det 6 i Ålesund.

Men jeg vet om en utstilling hvor det kommer enda flere, faktisk hovedutstillings-mange! :rolleyes2:

Skrevet

Jeg kommer faktisk! Det viste seg at mamma og pappa skulle på hyttetur til Oppdal den helga, og da blir jeg selvfølgelig med. :icon_cry: Så labradoren og jeg blir nok tuslende rundt på utstillingsområdet begge dagene.

Og var det denne utstillinga det var planlagt litt sonen-fest? :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...