Gå til innhold
Hundesonen.no

Kursing i Oslo området


Mari

Recommended Posts

Tusen takkfor tilbakemeldinger, det setter jeg stor pris på. :)

Så langt står det mellom Jar og Familiehunden. Prisen er litt krass hos de begge mp jeg innrømme, men det er jo dyrt å ha hund.

Det eneste jeg synes er litt kjipt med Familiehunden er at det er to dager i uken. Jeg synes det kan bli litt mye.

Tar gjerne imot flere tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vil bare komme med en tilleggskommentar på Hundeakademiet. Nå har jeg nemlig skaffet meg førstehåndserfaring, og er knallfornøyd. De er gode, og fokuserer på positiv trening, og riktig motivasjon. "Nei" og korrigering er ikke et tema, her er målet å finne motivasjonen som skal til for å få godt samarbeid med hunden. Ulike hunder - ulike utfordringer - ulike motivasjonsmetoder og ulike, men kun forbedrede, resultater til slutt. Flinke folk!

Her skal vi på flere kurs når vi kommer hjem fra Utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med en tilleggskommentar på Hundeakademiet. Nå har jeg nemlig skaffet meg førstehåndserfaring, og er knallfornøyd. De er gode, og fokuserer på positiv trening, og riktig motivasjon. "Nei" og korrigering er ikke et tema, her er målet å finne motivasjonen som skal til for å få godt samarbeid med hunden. Ulike hunder - ulike utfordringer - ulike motivasjonsmetoder og ulike, men kun forbedrede, resultater til slutt. Flinke folk!

Her skal vi på flere kurs når vi kommer hjem fra Utlandet.

Jøss, når vi gikk vaplekurs der brukte de mye tid på å lære inn ordet "nei" for å stoppe uønsket adferd. :whistle: Alle fikk beskjed om å si "nei" med en gang hunden gjorde noe uønsket, så fortsette med "hit" og belønne når den kom.

Jeg tror ikke vi kommer til å bruke de igjen. Ikke helt fornøyd. De jobbet også kun med lokking, iallefall på valpekursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de bruker lokking vanligvis, det gjør jo de fleste som trener positivt. Men her var de også helt åpne for klikkertrening ihvertfall.

Innlæring av "nei" er etter min mening en helt fin ting, så lenge det ikke læres inn med rykk i båndet eller spark i siden. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Vi er også voldsomme når vi leker og det er utrolig mye fysisk kontakt mellom oss. Og de fleste klikkertrenere håndterer hunder akkurat på vanlig måte.

Haha, det kan jeg skrive under på :lol: Jeg har en pinglehund, men når jeg belønner henne er det full rull og snurr på bakken, rimelig hardhendt dunking og ja, jeg vet ikke hva :P

Jeg har veldig god erfaring med Knut P (familiehunden), og annbefaler det på det sterkeste :whistle: Liker også Canis godt. (men dette er jo da ren klikkertrening)

Ellers har jeg begynt å trene fast med OODK to ganger i uka. Nå er det fritrening en dag og en dag med "instruktør", altså ikke noe kurs, men veldig nyttig for å jobbe videre etter kurs :P Nå er jeg absolutt ikke helt fan av alle treningsmetodene som blir brukt der, men det spiller jo ingen rolle. Man får trent med mye forstyrelser og blir kjent med miljøet, for en billig penge.

Jeg har gått ett agility kurs med Din Beste Venn, og det er noe jeg aldri gjør igjen... Etter en helg var Ella livredd for tre hindere hun hadde gått uten problemer før kurset, jippi. Dette sliter vi enda med, over ett halvt år etter kurset. Men mulig lydighetskursene er anderledes. (og jeg vet om mange som har gått der som er veldig fornøyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...