Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny valp i hus - huskeliste!

Victoria

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå er det rundt 4. uker igjen til jeg skal hente valp.

Nermer seg virkelig med stormskritt.

Så jeg lurer på, hvs synes dere er viktig å ha av utstyr, tilskudd, osv?

Skrevet

Hmm...

- Halsbånd

- Strikkbånd

- Vanlig kobbel

- Enkel sele

- Matskål

- Vannskål

- Hundemadrass/seng

- Leker

- Tyggebein

- Klikkere

- Klikkertrening for din hund

Og ferie :P

Edit: Hundemat! :)

Skrevet

Strikkebånd:P? Hva er det?

Hmm.. har alt dette bortsett fra de to nederste, men er ikke helt inn i det klikke greiene..

Ellers tror jeg jeg må ha to av et par ting..Takk ;)

Skrevet

^Oi, det der har jeg faktisk ike sett før..

Hva heter sånn ting som man kan ha to hunder på ett kobbel? sånn som deler liksom?

Skrevet
Hmm.. sikkert.. tror det ;)

Hva syns folk om den?

Så lenge hundene går mer eller mindre likt. Altså at det ikke er en som drar skikkelig og en som stritter imot. Er det en super måte å ha to hunder i et bånd. Du slipper altså to bånd som fletter seg sammen!

Og neste valpen er mops den også? Isåfall hadde ikke en hanefot vært dum.

Skrevet
Hmm...

- Halsbånd

- Strikkbånd

- Vanlig kobbel

- Enkel sele

- Matskål

- Vannskål

- Hundemadrass/seng

- Leker

- Tyggebein

- Klikkere

- Klikkertrening for din hund

- Hundemat! ;)

Her var det jo mye en kan trenge...men vil legge til:

- Børster

- Klosaks

- Bur til bilen

- Eventuelt bur inne

• 2 weeks later...
Skrevet
Så lenge hundene går mer eller mindre likt. Altså at det ikke er en som drar skikkelig og en som stritter imot. Er det en super måte å ha to hunder i et bånd. Du slipper altså to bånd som fletter seg sammen!

Og neste valpen er mops den også? Isåfall hadde ikke en hanefot vært dum.

Jepp det er den :ahappy: Den andre mopsen er familien sin.

Her var det jo mye en kan trenge...men vil legge til:

- Børster

- Klosaks

- Bur til bilen

- Eventuelt bur inne

Har ikke bil så det problemet slipper jeg :lol:

klosaks og har jeg, og furminator. bruker ikke bur inne, men har et reisebur da.

Hmm.. dette begyner å nerme seg :P Kommer sikkert på ting jeg trenger etter den er i hus og.

Gulla har forøvrig ødelagt reisebaggen som er flygodkjent, så må til innkjøp av ny sånn.

Skrevet

Tørkepapir og sånn fin gul klut man får kjøpt for en tier på Nille.

Godt vaskemiddel, gjerne iblandet litt eddik for å fjerne lukten skikkelig.

Tålmodighet.

Zalo eller noe annet som ikke smaker spesielt godt og som du kan gni inn diverse ledninger og møblement med slik at det slipper bli offer for små valpers ivrige tenner.

Kamera som er fulladet og klart for matatonknipsing av nye vidunderet.

Tid til å legge bilder inn her på Doggis sånn at vi får sett vidunderet.

:-)

Skrevet

De har en ufattelig smart "hanefot" på Krizoo på Sem.. Den har nemlig strikk i seg.. Stilige er de også :ahappy: jeg jobber på den dyrebutikken denne uken, og da får jeg 25% på alt av utstyr.. Jeg tror faktisk ikke de selger de så mange andre steder heller.. (mulig de bare selger det her..) Men kan legge ut et bilde senere i dag, jeg - så du kan se hvordan de ser ut :lol: Finnes i mange forskjellige farger :P

Skrevet
De har en ufattelig smart "hanefot" på Krizoo på Sem.. Den har nemlig strikk i seg.. Stilige er de også :ahappy: jeg jobber på den dyrebutikken denne uken, og da får jeg 25% på alt av utstyr.. Jeg tror faktisk ikke de selger de så mange andre steder heller.. (mulig de bare selger det her..) Men kan legge ut et bilde senere i dag, jeg - så du kan se hvordan de ser ut :P Finnes i mange forskjellige farger :lol:

Ja, hadde vært supert om du ville legge ut bilder av de :P

Skrevet

De hadde visst bare "Baby-rosa" igjen i dag.. Men har hatt i mange forskjellige farger før, bland annet gul, rød, blå, grønn osv.. Fikk tatt to ganske dårlige mobilbilder, men da ser du liksom "konseptet" :P

link, link :lol:

Kan rope ut når de får inn nye, jeg - om det fortsatt er interresant :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...