Gå til innhold
Hundesonen.no

Vingle-Petter

tm100001

Recommended Posts

Nå er jeg glad jeg har dere!

Skal jeg:

1. Sette meg til å rette 37 engelskprøver for å kunne levere dem tilbake i morgen og bruke timene da til å gå gjennom/rette (elevene)/kommentere disse (dette kommer til å ta en god del timer, mulig det blir MEGET sent i kveld og jeg har jobbet til 3 + hatt kurs fra 3-6 i kveld)?

eller

2. Planlegge noe annet i morgen, ingen peiling på hva, skulle egentlig gått gjennom britisk og amerikansk skole snart *gjesp*, men har ikke spesielt lyst til det og siden dette er ei sånn "superpcklasse" (vi har glemt hva papir og tavle og sånt er...) så vil det si at jeg må lage en presentasjon eller noe annet lurt om dette (noe som tar en god del tid).

Gaaargh... er skikkelig ikke in the mood til å være flink nå! Men... jah... hjælp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Hmm.. Siden du allerede har jobbet så mye i dag syns jeg du skal ta alternativ 2.

Lag en time der elevene selv skal gjette hva som er forskjellene på de engelske og de amerikanske skolene, eller noe slikt :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en superkort presentasjon av det britiske og amerikanske skolesystemet (å lage en sånn presentasjon tar uansett kortere tid enn å rette 37 prøver), før du gir dem i oppgave å gå inn på hjemmesidene til britiske og amerikanske skoler, utdanningsdepartement, whatever, for å finne mer informasjon om hvordan den praktiske skoledagen er i forhold til fag, timer, frihet og sånt. På slutten av timen må de legge et kort referat fra timen i en mappe på Fronter/It's learning (bare sånn at du veit at de faktisk gjør noe), og i mellomtiden sitter du og retter prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å begynne på årsstudium og utvide til bachelor senere? Jeg vet det er mulig på andre av NTNUs årsstudium i alle fall.

Det skal gå på de aller fleste bachelorprogram i Norge. De fleste Bachelorprogram har et visst antall studiepoeng som er frie studiepoeng, dvs du velger selv hva du vil fylle inn. Her kan du feks fylle inn et årsstudium..

Det gjorde jeg på min bachelorgrad her i Bergen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en superkort presentasjon av det britiske og amerikanske skolesystemet (å lage en sånn presentasjon tar uansett kortere tid enn å rette 37 prøver), før du gir dem i oppgave å gå inn på hjemmesidene til britiske og amerikanske skoler, utdanningsdepartement, whatever, for å finne mer informasjon om hvordan den praktiske skoledagen er i forhold til fag, timer, frihet og sånt. På slutten av timen må de legge et kort referat fra timen i en mappe på Fronter/It's learning (bare sånn at du veit at de faktisk gjør noe), og i mellomtiden sitter du og retter prøver.

Det var en smart løsning! :)

Nå ble det noe annet i dag da, men skal absolutt vurdere dette til neste uke! Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Fins det noe bedre i samme prisklasse? Jeg kan ikke mobilverdenen :)

Jeg så ikke på prisklassen, men jeg ønsker meg en sånn her: http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...cc=no&lc=no eller en sånn som jeg hadde før, men som ble stjelt: http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_w910i/44686 (bare rød). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Skal jeg se dyrepolitiet, spille en times spill på dataen, spille Need For Speed på PS2 eller lese litt mer i "Sirkusdirektørens datter" som jeg skal skrive bokanmeldelse om snart...? Eller flere ting..?

Skriv om bokanmeldelsen du. Da frigjør du masse tid senere :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv om bokanmeldelsen du. Da frigjør du masse tid senere :ahappy:

Doooh! Jaja, får bare lese litt i boka som jeg skal skrive om da :ahappy:

Skal jeg ta med meg ett styggt ekkelt(men nytt) service når jeg flytter mandag, eller bruke 800 på nytt :S?

Hvis det er ekkelt (ikke rent eller noe) så kjøper du nytt, hvis det bare er styggt tar du med det og bruker penger på noe annet :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...