Gå til innhold
Hundesonen.no

Springer til sykkel, fra Canis


Gry83

Recommended Posts

Når jeg får hund igjen en gang og den rekker å bli voksen, så tenker jeg at det hadde vert moro å hatt hunden med på sykkeltur. :)

Det jeg lurer på er, hvordan kan jeg vite at springeren passer min sykkel? Dvs denne: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT001 springeren til denne: http://www.dbs.no/sykler/mtb/262 sykkelen? Hvordan/hvor festes springeren? Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

du kan sikkert feste springeren på setestanga. Jeg kan ut og måle hvor lang festebrakettene er men gidder ikke før i morgen. Så glemmer jeg det send meg en pm. Det gjør jo ikke noe om stanga er tynnere fordi at det skal følge med foringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ta kontakt å hør da vettu :lol: si gjerne ifra for jeg har nesten lik sykkel som deg :D

Hmm, ja det går an å sende mail kanskje? Dersom jeg kommer så langt som å spørre, så skal jeg si ifra hva dem sa :)

Husket det til sist at jeg skulle måle braketten til å feste springeren på sykkelen. Jeg har en gammel springer og tror de nye braketten er mindre Høyden er i hvertfall 9 cm bygger ut ca 2 cm ,ot styret og ca 4 cm bygger den ut bakover på det meste. http://www.springer.no/links/bruksanvisning1.pdf bruksanvisningen til springer

Tusen takk for veldig bra info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springeren det linkes til er den originale som selges overalt, i dyrebutikker, osv...

På sykkelen din så er setestanga eneste alternativ ser det ut som, det var også det på min sykkel...

Ulempen med å ha springeren så høyt oppe er at det skal mindre til for å dra deg overende...

Men sikkert ikke noe problem om det ikke er snakk om hund over 30kg...

Buster er ~37kg å drar som et lokomotiv, men jeg har aldri veltet... Dog kjenner jeg det godt, å lener meg ganske mye til motsatt side... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
    • Synes frem til 6 mnd mtp de sylskarpe valpetennene. Valper blir også mye morsommere synes jeg når de er litt mer «brukbare» etter min mening. Men krevende er de lenge til. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...