Gå til innhold
Hundesonen.no

Csupatüz Amazon "Amaz"


Pingo

Recommended Posts

Åh, utrolig vakker! :P

Helt enig, Soppen! Nydelig hund!

Fin hun er! :P

Kjempefin :P

Takk for det! :D

Flott hund! Mudi er en av rasene jeg er veldig nysgjerrig på :)

Utrolig vakker :) Må si som Anette, Mudi er en rase jeg er svært nysgjerrig på :P

Nysgjerrig er bra! Skjer nok mye i årene fremover :o:lol:

Nydelig, Nydelig! Mudi er helt klart en av mine favoritter! :o

Bare så syndt de er så små, vis de hadde vært noe større hadde Mudi stått øverst på listen min.

Små? Det vet de i allefall ikke selv :P

Men seriøst, du kan få dem ganske stor også, standarden sier maks 47cm, men mange blir større, opp til 50cm er ikke uvanlig. Kjekt, så kan man velge litt hva man vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hun må være en av de peneste mudiene jeg har sett :|

Ja, sånn helt upartisk sett er hun det :) He he, neida, men hun har utrolig mange fine kvaliteter. Og hun er veldig pen ja, det synes de fleste dommere også. Hun mangler en p2, så noen dommere trekker en premiegrad pga det, andre bryr seg ikke.

Mudier er så utrolig vakre, og Amaz er intet unntak! Hvor høy er han forresten?

Hun er ca 42 cm tror jeg, har ikke målt henne på en stund nå. Men ca rundt 41-42cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En haug med nye titler er oppnådd siden sist.

Hun ble NUCH i august

DK UCH og KBHV-09 i september.

Vi debuterte i NBF Bruks,D-spor med godkjent, i oktober

NV-09 i november

OG sist men ikke minst så fikk hun det siste certet og cacibet hun trengte,i Sverige nå i januar.

Og ble med dette dermed INT,NORD, og S UCH.

DSC_0031.JPG

DSC_0195.JPG

Amaz sporer2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

Hun var på MyDog altså? Aussie gikk jo etter Mudi på søndagen, så da satt jeg og så på dem, men jeg husker ikke hvem som var hvem akkurat nå. Ser ihvertfall veldig flott ut utifra bildene :)

Ja, gjorde det bra på lørdag,mens på søndag synes dommeren hun var for høy bak og hun gikk ut med 1,2, så ikke helt det store :whistle: . Tror hun var kjempe sliten etter lørdagen for hun var ikke helt lett å få til å stille seg fint heller. Men var så fornøyd med lørdagen at det gjorde ikke noe :hmm: Jeg glemte helt å bytte til ch.klassen også(Stillte i danmark sist og av en eller annen grunn trodde jeg at jeg ikke fikk bytte klasse her heller :) )

Tror jeg faktisk så deg, op(vi stod en stund og kikket på Kelpiene etterpå)pdaget det i ettertid, når jeg så bildet av deg og Tibra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...