Gå til innhold
Hundesonen.no

Int N DK UCH FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10'11 Leading Angel's Cherish Thornapple "Tíbrá"

Recommended Posts

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tíbrá er straks 11 måneder, så vi tok 11-månedersbilder idag siden hun var badet og stelt fra gårsdagens utstilling (som resulterte i hennes 3. norske cert og BIM).

_MG_8105.jpg

_MG_8100.jpg

_MG_8089.jpg

_MG_8070.jpg

_MG_8111.jpg

_MG_8113.jpg

Fine glansbildet mitt :lol:

Skrevet

Hun er nydelig! Og jeg er helt forelsket i potene hennes ;) De søteste, små bamselabbene :lol:

Takk! Og ja, hun er finefine poter, spesielt når de er nyklipte :lol:

Hun er herlig, hun ser så Ja.. vet ikke :D fornøyd? ut :wub:

Gratulerer med hennes 3 cert.

Hihi, ja hun er alltid veldig fornøyd! Det var forøvrig cert nr. 5, men nr. 3 i Norge. De 2 andre fikk hun i Finland :)

Skrevet

Hun er nydelig! Og jeg er helt forelsket i potene hennes ;) De søteste, små bamselabbene :lol:

Tenkte det samme! Fineste potene ever. :wub: Fin hund også da. :D

Helt bedårende!

Bildene så så vakre og maleri-aktige ut, at jeg måtte bare prøve å redigere litt.. Legger ut her i tilfelle du vil ha noe av det. :D

;):lol::)

Er det rart jeg vil ha Anniken til å lage bannerene mine liksom. Jeg forstår ikke hvordan du klarer alt det der. Det ser jo ut som et ordentlig maleri liksom. :P

Skrevet

Helt bedårende!

Bildene så så vakre og maleri-aktige ut, at jeg måtte bare prøve å redigere litt.. Legger ut her i tilfelle du vil ha noe av det. :lol:

JA takk! Så nydelig :wub: Jeg får helt photoshopabstinenser av alt du lager jeg, jeg MÅ bare få meg ny PC snart så jeg slipper å låne.. Apropos banner ja, jeg trenger banner til bloggen min jeg ;)

Skrevet

Siden ryktene sier at jeg redigerer bildene mine så ikke Tíbrá ligner seg selv, så mååå jeg bare legge ut et før- og etterbilde (før og etter redigering altså). Jeg er svoren Photoshopfan, men har det desverre ikke selv for øyeblikket, så det blir labert med redigering gitt. Derimot legger jeg mye arbeid i grooming og handling, men det gjør jeg også på utstilling, så jeg tror ikke det utgjør den store forskjellen :)

Før:

_MG_8070-1.jpg

Etter:

_MG_8070.jpg

Også et fra utstilling i Finland:

BIR-BIM-Finland09.jpg

Skrevet

Hvor har du lært å handle? Tenkt på å holde handlerkurs? :)

Jeg har gått to kurs for Steinar Balken via gilabb.com og ett for Kristin Hoff da jeg bodde i Trondheim :) Ellers ligger det jo en god del egentrening bak, men selv har jeg fortsatt myyye å lære og kunne trengt et kurs snart selv kjenner jeg.. Kunne gjerne tenkt meg et kurs eller to for Hugo Quevedo.

Vi tenker på å arrangere rintrening i nærområdet her til våren (Vestfold), både for å trene egne hunder og for å trene meg selv, også som "dommer". Jeg er invitert til å dømme en uoffisiell utstilling til våren, så jeg ønsker meg trening i å kjenne og gjerne også diktere kritikker, men vi får se hva vi får til når det blir litt mildere i været, for jeg vet ikke om noe sted å ha det innendørs men jeg har stor hage om vi ikke finner noen annen plass.

Skrevet

Anniken&rotta, hvordan fikk du til det bildet? Hvilke redskaper brukte du/effekt? Dritkul!

Tibrà er utrolig vakker, må si det er en imponerende karriere hun har hatt til nå, hvor vil dette ende! :)

Skrevet

Siden ryktene sier at jeg redigerer bildene mine så ikke Tíbrá ligner seg selv

Alt jeg har tenkt er "dæven for et objektiv hun må ha!" pga skarpheten og de klare fargene ;)

Kan godt legge ut noen vaskeekte og uredigerte (man kan gjerne si at bilder fra meg kommer med garanti om latskap og null etterredigering :) ) bilder fra Tromsø, for å bevise at hun er "ekte" og faktisk ser ut som hun gjør. Her representert med fine tenner og normal hundeoppførsel! :)

4042536265_4aae170fb6.jpg

4043285980_3a521efba1.jpg

Skrevet

Alt jeg har tenkt er "dæven for et objektiv hun må ha!" pga skarpheten og de klare fargene :)

Kan godt legge ut noen vaskeekte og uredigerte (man kan gjerne si at bilder fra meg kommer med garanti om latskap og null etterredigering :) ) bilder fra Tromsø, for å bevise at hun er "ekte" og faktisk ser ut som hun gjør. Her representert med fine tenner og normal hundeoppførsel! ;)

4042536265_4aae170fb6.jpg

4043285980_3a521efba1.jpg

Hehe.. Jeg har ikke noe wow-objektiv altså, men jeg stiller inn manuelt og prøver å tilpasse meg det lyset jeg har og helst å ta bilder ute i best mulig lys ;) Jeg redigerer sikkert mer når jeg har photoshop, men de pleier å se omtrent like ut da altså, for alle bilder jeg har lagt ut inntil i sommer har vært redigert med PS. Akkurat nå bruker jeg photoscape og redigerer kun lys, litt kontrast og litt skarphet. Ikke for mye, for da ser det ikke bra ut. Hun har jo naturlig en utrolig fin farge og bra pels, så hvis dét er det store problemet så kan jeg ikke gjøre så mye med det :)

Skrevet

Tenkte det samme! Fineste potene ever. :P Fin hund også da. :P

;) ;) :P

Er det rart jeg vil ha Anniken til å lage bannerene mine liksom. Jeg forstår ikke hvordan du klarer alt det der. Det ser jo ut som et ordentlig maleri liksom. ;)

Ja hun har skikkelige kattepoter :P Tror eieren hennes er veldig flink med saksa også. Burde startet aussie-salong! :)

JA takk! Så nydelig :) Jeg får helt photoshopabstinenser av alt du lager jeg, jeg MÅ bare få meg ny PC snart så jeg slipper å låne.. Apropos banner ja, jeg trenger banner til bloggen min jeg :P

Bare å hyle ut. Fikk meldingen din på facebook, og sender bilder nå! ;)

Siden ryktene sier at jeg redigerer bildene mine så ikke Tíbrá ligner seg selv, så mååå jeg bare legge ut et før- og etterbilde (før og etter redigering altså). Jeg er svoren Photoshopfan, men har det desverre ikke selv for øyeblikket, så det blir labert med redigering gitt. Derimot legger jeg mye arbeid i grooming og handling, men det gjør jeg også på utstilling, så jeg tror ikke det utgjør den store forskjellen :P

*klippe bilder for å korte ned*

Herregud, må si jeg blir nysgjerrig på hvem som klarer å spekulere seg frem til noe slikt ;) Merkelig at ikke jeg har blitt beskylt for noe slikt.. Men det hadde jeg vel hvis jeg hadde vært like aktiv og fremgangsrik i utstillingsringen som du og Tibra. Det er nok absolutt noe i det der... Så fort man har noe andre kan se opp til på et eller annet vis, så kommer beskyldningene og spydighetene :P Det er jo nesten så man ikke får lyst til å gjøre noe med hundene sine iblant. For gjør man noe bra, så har man jo plutselig en stygg dritthund... Har ikke noe å si om hunden var hyggelig og søt å se på før den vant de siste LP-konkurransene eller utstillingene, for nå er den stygg og fæl tenk! :)

Anniken&rotta, hvordan fikk du til det bildet? Hvilke redskaper brukte du/effekt? Dritkul!

x antall layers i photoshop med forskjellige plugins (litt lucis art, litt topaz labs, litt topaz vivacity) + X antall layers med hard-pass filter. Også er det skarpet litt opp her og der, fikset på fargene osv. Vanskelig å huske akkurat hva jeg gjør *ler*

Skrevet

Ja hun har skikkelige kattepoter ;) Tror eieren hennes er veldig flink med saksa også. Burde startet aussie-salong! :)

Bare å hyle ut. Fikk meldingen din på facebook, og sender bilder nå! ;)

Herregud, må si jeg blir nysgjerrig på hvem som klarer å spekulere seg frem til noe slikt ;) Merkelig at ikke jeg har blitt beskylt for noe slikt.. Men det hadde jeg vel hvis jeg hadde vært like aktiv og fremgangsrik i utstillingsringen som du og Tibra. Det er nok absolutt noe i det der... Så fort man har noe andre kan se opp til på et eller annet vis, så kommer beskyldningene og spydighetene :P Det er jo nesten så man ikke får lyst til å gjøre noe med hundene sine iblant. For gjør man noe bra, så har man jo plutselig en stygg dritthund... Har ikke noe å si om hunden var hyggelig og søt å se på før den vant de siste LP-konkurransene eller utstillingene, for nå er den stygg og fæl tenk! :)

Vel, jeg legger hvertfall en del tid og mye energi i å trene på klipping av både det ene og det andre, så det er jo litt ålreit at det blir bra til slutt. Jeg har en liten drøm om å starte hundesalong en gang faktisk, men jeg trenger nok mer erfaring fra andre raser først :) Og takk for at du sendte bildet!

Ja, det ligger nok mye misunnelse bak slike rykter, det har jeg erfaring med fra sheltiemiljøet også desverre, så jeg er nok vant til det. Trist at det skal være sånn, for selv blir jeg bare imponert når jeg hører andre med tilsvarende resultater. Jeg har ventet 6 år på den "perfekte" aussie og er kjempeglad for at jeg endelig har funnet henne, så for min del får de bare være sure, jeg har ventet lenge på en hund som dette ;)

Skrevet

Vel, jeg legger hvertfall en del tid og mye energi i å trene på klipping av både det ene og det andre, så det er jo litt ålreit at det blir bra til slutt. Jeg har en liten drøm om å starte hundesalong en gang faktisk, men jeg trenger nok mer erfaring fra andre raser først :)

Du kan iallefall få øve deg på Cane når som helst, jeg blir alltid så imponert over den fine hunden du finner under alle tustene hans. :)