Gå til innhold
Hundesonen.no

UKZ Brightly Firefox av Heliomar


Betty

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Åhhh, herlige tollerjenta!

Min prikkebaby er bare en liten uke eldre enn din ( født 24.feb ) og jeg kjenner igjen en del av det du skriver ja! Tenna i øret og bøllefrø her også!

Skrevet

Har vært ute i det utrolige været.... :getlost:

Elsker plassen vi bor når det er slikt vær.!

(å man får være hjemme å nyte det)

Vixen på fjøstrappa...

web_fjostrapp.jpg

Vixen utforsker rundt huset...

web_hvitveis_opp.jpg

Vixen i skråningen 10meter utenfor ytterdøra...

web_hvitveis_ned.jpg

Skrevet

Altså, dette er egentlig litt dårlig gjort, jeg blir jo grenseløst valpesjuk her jeg sitter *sukk* Hun er superskjønn, og jeg vil også kosemose på lille Vixen ;)

Skrevet

Takk! ;) Hun er fryktelig søt, sånn når hun ikke henger fast i føttene eller håret mitt med tennene. ;)

Altså, dette er egentlig litt dårlig gjort, jeg blir jo grenseløst valpesjuk her jeg sitter *sukk* Hun er superskjønn, og jeg vil også kosemose på lille Vixen :P

Er det nå jeg ganske diskret skal nevne at bestemoren skal pares iløpet av året? ;)

Skrevet
Er det nå jeg ganske diskret skal nevne at bestemoren skal pares iløpet av året? ;)

Nei. ;)Kan ikke ha valp nå kan ikke ha valp nå kan ikke ha valp nå

Men sånn totally OT; skal dere til utstillingen i Vefsn/Mosjøen mot slutten av august?

Skrevet
Nei. ;)Kan ikke ha valp nå kan ikke ha valp nå kan ikke ha valp nå

Men sånn totally OT; skal dere til utstillingen i Vefsn/Mosjøen mot slutten av august?

Nei, kanskje ikke NÅ - men om noen måneder? Fiine søte Mi, som i de to kullene hun har hatt til nå har gitt pene og brukende valper - som ikke minst er friske. Er jeg slem nå? ;)

Nei, tviler sterkt på det. Decoy har jo småcertene han trenger, og jeg syns det er langt å kjøre 25-30 mil for valpeshow. Mulig jeg burde ha stilt i lydighet, men det er nok stevner som er litt nærmere. Og så er det samme helgen som tollerlagkampen tror jeg, og hvis vi skal på noe så er det lagkampen i så fall. ;) Selv om det er tre ganger så langt å kjøre *flire*.

Skrevet

Hun er i alle fall kjempesøt når hun sover. ;)

Nei, jeg angrer ikke på at jeg meldte meg som forvert for denne tuppa altså (og ifølg oppdretterne så gjør ikke de det heller ;) ). Tror hun kan bli kanonmorsom å jobbe med. ;) Og ser ikke så halvgal ut eksteriørt heller, men det er litt vanskelig å si enda. Blir spennende å se hvordan hun utvikler seg.

  • 4 weeks later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder av tuppa kanskje? Hun er en travel pøbeldame, som ikke er barebare å ta bilder av, men idag fikk vi tatt noen nye. Hun blir 3 måneder på mandag, tiden flyr!

imgp0049-edit.jpg

imgp0047-edit.jpg

Trener kassemetoden:

imgp0041-edit.jpg

:)

imgp0018-edit.jpg

Catch me if u can!

imgp0017-edit.jpg

imgp0005-edit.jpg

Skrevet

Takk. :)

Idag er frøkna 3 måneder gammel. 1. mnd til hun er gammel nok til å dra på valpeshow, gleder meg til å få vist henne fram. Hun har utrolig gode bevegelser, og er jo den vakreste tollerfrøkna i verden. Så det så. :D

  • 1 month later...
Skrevet

1. juli ble frøkna 4 mnd gammel, og det ble tatt et par nye ståbilder av henne. :

vixensta.jpg

vixsta.jpg

Ellers så svever vi nå igjennom dagene i en valperus. Frøkna er kjempeherlig på alle mulige måter, og hun har klepet et godt tak rundt hjertet mitt. Jeg er litt veldig svak for henne, må jeg innrømme. :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...