Jump to content
Hundesonen.no

Lettere å få date med hund...

TonjeRA

Recommended Posts

Jeg har stikk motsatt erfaring ;)

Jeg og :whistle:

Det er fordi dere er jenter. Det er menn som har enklere for å komme i kontakt med kvinner.

Ei venninne av meg traff eksen sin fordi han var i parken med valpen sin. Det var planlagt fra eksen sin side.

Ikke merket noe til det jeg heller, men tror det går andre veien. Samboeren min snakket ofte med folk når han var ute alene med Bea i valpetiden. Jenter/damer stoppet opp for å kose på valpen og ble riktig så sjarmert.

Nå er hun jo 2 år og voksen og INGEN stopper for å hilse på lengre. Hun er jo så "skummel" at... :wub:

Tja, dette med at det er et sjekketriks har vel samboeren min merket, er stadig vekk jenter som må bort og hilse. Men sånn generelt merker jeg at folk har veldig lett for å snakke med folk som går med hund. Nesten som hunden fjerner den sosiale avstanden nordmenn flest foretrekker. Har lest artikler om dette tidligere, at folk som er deprimerte eller har sosiale problemer etc, anbefales å ha kontakt med dyr. Først og fremt fordi dyret har god terapeutisk virkning, men også fordi man nettopp blir nesten automatisk mer sosiale.

Guest Belgerpia

Overskriften er: Hunden fikser Dame til deg!!??

Jeg blir litt beroliget av at det ikke har funket for flesteparten av dere jeg da. Ikke noe galt med å ville ha dame altså - men jeg tror ikke det er det dere drømmer om?

Tja, dette med at det er et sjekketriks har vel samboeren min merket, er stadig vekk jenter som må bort og hilse. Men sånn generelt merker jeg at folk har veldig lett for å snakke med folk som går med hund. Nesten som hunden fjerner den sosiale avstanden nordmenn flest foretrekker. Har lest artikler om dette tidligere, at folk som er deprimerte eller har sosiale problemer etc, anbefales å ha kontakt med dyr. Først og fremt fordi dyret har god terapeutisk virkning, men også fordi man nettopp blir nesten automatisk mer sosiale.

Skriver under på den. :wub: Jeg sliter en del med sosial angst, og før jeg fikk hundene var jeg som værst. Etter de kom har jeg sakte men sikkert blitt mye, mye bedre :wub:

Overskriften er: Hunden fikser Dame til deg!??

Jeg blir litt beroliget av at det ikke har funket for flesteparten av dere jeg da. Ikke noe galt med å ville ha dame altså - men jeg tror ikke det er det dere drømmer om?

Det kommer helt an på dama det, vel? :wub:

Jeg var så og si usynlig før, og etter at hund kom inn i livet, ble jeg plutselig lagt merke til. Har aldri før fått så mye kontakt med folk før. Til og med masse menn tar kontakt, og noen har jeg avtalt nye møter med (pga hundene). Noe jeg ikke har fått til uten hund (og edru :wub:)

Jeg syns det absolutt er lettere å komme i kontakt med folk, også menn. Men så hadde jeg jo kjærest da jeg fikk hund, så har ikke fått testa ut dating pga hund.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...