Gå til innhold
Hundesonen.no

speedy kaster opp:(

Recommended Posts

Skrevet

Hvor lenge har han kastet opp da?

Vet Aro hadde en kveld og natt han kastet opp, men ble bra dagen etter... Men det er veldig vanskelig å si :D

Kan du ringe å snakke med dyrlegen over tlf kanskje, å høre hva han/hun sier?

Skrevet

han har bare kastet opp to ganger.. men har virket tufs i dag sier samboeren min.. jeg har jobbet.. han spiste litt på en grestufs her for to dager siden... ( bar flekk under terassen) kan det være derfor?! han spydde bare skumm og slim nå..

Skrevet

Jupp, hun har rett, hunder spiser gress for å stabilisere magen, slik at den evtl spyr ut det den ikke "vil ha" ! Hadde ventet et par dager og sett! Som regel ordner de dette selv ! (Dersom det er vanlig magepine osv)

Klemsi fra Michi & Askepott !

Skrevet

Du kan se det litt an og går det ikke over da kan du jo ta han med til dyrlegen :D

Men som Anne sier da kan grunnen sikkert være at han har spist græs. Men jeg har altid hørt at Katten/hunden spiser græs fordi den vet den spyr av det,så den kommer av med hår og lign den har synket??

Men så at Anne skrev at den spiste græs når den hadde vondt i magen? Er det mig som har misfortått eller bare lest feil eller sånn?

Eller er det kanskje meg som tar feil angående det med græs? :D :?

Skrevet

Jeg hadde sett ann til imorgen.

Chicka pleier også å spise gress for å kaste opp når hun er dårlig, da skal hun helst ha det tykke "regn gresset".

Og da kommer det også masse slim og skum når hun kaster opp.

Skrevet

Diavola: Man reagerer ikke likt på gammelt gress som gress på sommeren. Det som er ute nå er rottent og ikke spiselig. Mens om sommeren er det helt ok for hundene å spise gress, nettop for å kaste opp hår o.l. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...