Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass i sommer

voluz

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Bor i Trondheim og har 2 whippet'er (begge tisper, den ene snart 2 år og den andre ca. 8 mnd.). Flotte, snille og friske hunder! :)

Men til sommeren skal vi 2 uker til syden (13.-27. juni), og har ingen til å passe hundene... :)

Noen som vet om noen bra kenneler eller andre muligheter i Trondheims-området? :shocked:

post-2402-1239966225_thumb.jpg

Skrevet
Jeg er meldt som krisehjem til sommeren. Kanskje det blir slik at jeg passer på de :) Hos charlottes altså.

Hehe.... høres bra ut. :)

Spørs om det blir Charlottes.. de var litt dyre.. 300 kr pr. påbegynte døgn. Hvis hun tar det pr. hund blir det 600 kr om dagen. Det har vi ikke råd til når Orkdal Hundepensjonat bare tar 260 kr dagen for 2 hunder...

Skrevet

Charlottes tar 300,- i døgnet for hund nr. 1 og 250,- i døgnet for hund nr. 2. Blir 550,- i døgnet for oss da. Vi skal være borte i 14 dager, så det blir 7700,- - noe som er langt mer enn vi betaler for vår egen sydenferie...

Så Charlottes må utgå for oss pga. pris.

Orkdal Hundepensjonat AS tar 3640,- for samme periode, så da må det bli der...

Med mindre noen vet om andre hyggelige folk som passer for en billigere pris? :ahappy: Viktigste er jo at hundene får det bra, men "spa-opphold-pris" må dessverre utgå.

Oppdretteren vår hadde gledelig passet, men hun har dessverre akkurat flyttet 50 mil unna, så blir litt tungvindt.

Skrevet

Heihei! Nå ble jeg jo veldig nysgjerrig her! Kan jeg spørre hvem disse frøknene er?

Jeg skulle gjerne ha passet de,men har to whippetgutter her,hvorav den ene er en unghund og ei skikkelig hormonbombe,så han hadde stresset fælt med to tisper i hus tror jeg.

Men har du prøvd å spørre på myndeforumet? Eller på sidene til myndeklubben avd.Trøndelag?

• 1 year later...
Skrevet

Hei!

Bor i Trondheim og har 2 whippet'er (begge tisper, den ene snart 2 år og den andre ca. 8 mnd.). Flotte, snille og friske hunder! ;)

Men til sommeren skal vi 2 uker til syden (13.-27. juni), og har ingen til å passe hundene... :whistle:

Noen som vet om noen bra kenneler eller andre muligheter i Trondheims-området? :shocked:

Hei hei

har du funnet et sted å ha hundene dine? Jeg kan bistå men vet ikke hvordan du skal få dem til meg (Drammen)..

Guest Stella
Skrevet

Hei hei

har du funnet et sted å ha hundene dine? Jeg kan bistå men vet ikke hvordan du skal få dem til meg (Drammen)..

Siden det er 28. juni i dag, altså at de kom HJEM fra ferien i går, så antar jeg at de ikke trenger pass til hundene sine lenger :whistle:

• 1 month later...
Skrevet

Hei!

Bor i Trondheim og har 2 whippet'er (begge tisper, den ene snart 2 år og den andre ca. 8 mnd.). Flotte, snille og friske hunder! :icon_redface:

Men til sommeren skal vi 2 uker til syden (13.-27. juni), og har ingen til å passe hundene... :thumbsup:

Heisann! Ble jo litt sent denne gangen, men neste gang kan du eventuelt sjekke ut våre tilbud innen hundepass her.

Skrevet

Siden det er 28. juni i dag, altså at de kom HJEM fra ferien i går

Legg til for et år siden, så blir det veldig mye for seint :hmm:. Tråden ble startet i fjor...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
    • Hovawart er vel en vokterhund mer enn en gjeterhund, altså type hunder som går sammen med flokken og passer på dem. Det vil si at de er noe mindre førerorienterte og mer selvstendige, blant annet. Det er ikke fryktelig mange av dem i Norge, og de få jeg har møtt har hatt varierende gemytt, men det er lenge siden nå.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...