Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok en "hvilken rase passer meg" tråd :)


potifa

Recommended Posts

Ganske mange av disse trådene her, så jeg håper dere fremdeles har bry til og svare meg :D

Jeg og samboeren har vår formening og hviken rase vi ønsker, men synes ikke vi skal utelukke at det finnes flere som kan passe, og når en ønsker seg noe blir en gjerne hengt opp i det! Derfor lurer jeg på om dere kan komme med forslag til raser dere synes passer våre kriterier.

- Vi ønsker oss en stor hund, gjerne "gigantrasene" som har blitt omtalt her inne.

- Heller mye pels enn lite, pels stell er urelevant. Men vi liker langhåret rasene.

- Vil gjerne ha en hund som kan bære kløv, trekke pulk eller lignende.

- En som er snill med barn, tålmodig og snill.

- En som tåler en dag uten tur uten og gå på veggene.

- Som er fornøyd med turer i skogen, fjell og mark, ski og båt osv.

- Som kanskje kan bli med på LP kurs, litt agility for moro og slike diverse aktiviteter.

- Hunden skal først og fremst være en familiehund til turer, kos og moro.

Har jeg glemt noe nå, så må dere si ifra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på va leonberger, men jeg kan ikke så veldig mye om rasen. Onkelen min har hatt to av den rasen, en hannhund og ei tispe, synes leonbergeren passet ganske bra til kriteriene.

Leonbergeren kan nok være litt vanskelig å trene i LP og agility, men hvis det bare er for moroskyld så gjør vel ikke det noe? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonberger var det første jeg tenkte på, berner sennenhund var det neste.

Andre muligheter er landseer, pyreneerhund, bouvier eller bearded collie (passer nok bedre for lydighet og agility enn de store trege).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonbergeren hadde jo passet bra.

Jeg har bare overtatt en voksen Leonberger så jeg kan ikke svare for hvordan de er som valper men som

voksne individ er de rolige, kjærlige, lekne og uredde.

De kan ha litt vokt men det er veldig variabelt.

DSC_1540-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...