Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Tenkte egentlig jeg skulle legge inn et par filmer fra valpekassa, men finner ikke ut åssen jeg skal gjøre det...filmene må konverteres til et annet format så de ikke skal ta så mye plass, men jeg får det ikke til!! :wub: søren og!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk den du ønska deg :blink:

Jeg har så fryktelig mongo ustabilt nett her hjemme i trøndelag at er lite med oppdateringer her fra. Men skal vel se om jeg får bomba dere med Ylbert og Ultra bilder når jeg kommer nedover igjen.

Tre uker går da superfort a gitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til vi skal hente han! tenk når vi feirer bursdag til helga er det bare 12 dager igjen :blink: og når jeg skal stille er det bare 4 dager igjen, så du får lage slike etapper, så blir ikke tiden så lang :wub:

godt du har en seriøs oppdretter i hvertfall :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når henter dere han? (Gidder ikke rekne :blink: )

Hehe...henter han 30.april...:D

gleder meg til vi skal hente han! tenk når vi feirer bursdag til helga er det bare 12 dager igjen :wub: og når jeg skal stille er det bare 4 dager igjen, så du får lage slike etapper, så blir ikke tiden så lang :hug:

godt du har en seriøs oppdretter i hvertfall :D

Er ikke lett å finne fram i jungelen av oppdrettere...er veldig glad for at vi valgte å importere fra Sverige egentlig, virker som de er mer seriøse der...hvertfall de vi var i kontakt med før vi bestemte oss for å kjøpe fra Nathalie...

Driver å lager meg litt sånne korte etapper for at tia skal gå, ja...:hug: men syns egentlig det går rimelig greit uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ho virker veldig åpen og trivelig...:blink: Alle tiders dame! :wub:

Hehe...Kita måtte vel vise fangsten sin til mamma da..:hug: syns ho er flink jeg...ho kan godt komme å fange noen her og...:hug: ho kan ta froskene, sivert mus og Ailo kan...hmm...være kosebamse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ho virker veldig åpen og trivelig...:yes: Alle tiders dame! ;)

Hehe...Kita måtte vel vise fangsten sin til mamma da..:P syns ho er flink jeg...ho kan godt komme å fange noen her og...:hug: ho kan ta froskene, sivert mus og Ailo kan...hmm...være kosebamse...

haha ikke sant:) men Kita kan jo lære han å fange jordrotter :icon_confused: for ho hadde vist fanga det i helga også :P en levende en sa mamma :icon_confused: kanskje jeg har fått meg en skikkelig jakthund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er jo kjekt! :icon_confused:

tenkte jeg skulle begynne å titte litt på det gjerdet vi skulle sette opp ute her en dag jeg...vært kjekt å hatt det i orden når vi henter Ailo...så er alt klart...eneste problemet er at sivert har tatt buret te knøttet:

SDC10496.JPG

SDC10497.JPG

Er han ikke nydelig...Ligger der og håper på at hvis han tar buret, så blir det ikke noen valp, og han kan fortsette å ha all oppmerksomheten aleine! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke lenge igjn :wub:?

Det blir bra!

Han er kjempe søt, gleder meg til å møte han på østfold treff

Nei, nå er det bare 14 dager igjen faktisk! Tia flyr jo som bare det!! ;)

Gleder meg til å ta han med på treff og treffe andre østfold doggiser jeg også...:) blir så utrolig bra!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...