Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo


TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet
Er planen at han skal stilles og eller?:)

tenkte vi skulle prøve oss litt i ringen, ja...spesielt siden oppdretter hadde så god tro på han! :wub:

Både gruer og gleder meg litt egentlig... :blush: har jo aldri stilt hund før!! ;)

  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da er vi i samme båt ;)

Gleder meg masse til å stille både den nye valpen min, og familie mopsen :)

Hihi...mopser er kjempe søte!! gleder meg til å hilse på dem på et av treffene framover...:wub:

Skrevet

Da har det kommet to nye filmer fra oppdretteren. ååå, de valpene er bare så utrolig nydelige!!! :)

Her er hele kullet ute på gulvet og leker:

Her leker de med Lillith, oppdretterens 3måneder gamle valp:

Skrevet

Ja, særlig den ene hannen der er skikkelig tøff i tryne på film 2, der de leiker med Lillith...:) skikkelig sinnatagg! :):lol:

Også et nytt bilde fra oppdretteren da. her prøver hun å stille han opp, men Ailo er nok ikke helt samarbeidsvillig... :) Litt feil vinkler og greier...men, men...sjarmtroll er han uansett!! :)

Oppstillingsbilde_av_Ailo.JPG

Skrevet

Ja, da er det bare 11 dager til lille Ailo blir nordmann!! :ahappy:

Den 27. april skal valpene helsesjekkes, vaksineres og chippes...og den 28. april skal de øyelyses og ta blodprøve av Ailo for å sende til Norges veterinærhøgskole, slik at vi kan ta han med over grensa på lovlig vis...:lol:

Skrevet

Hehe...ja, han er litt av en bolle...veide 315g da han ble født, og er vel på rundt 3kg nå når han er 6 uker...:ahappy:

Liker fargen hans jeg og, han er den lyseste i kullet, så som sagt tidligere, så skilte han seg ut helt fra starten...:lol: Litt moro å ha en staff som ikke er lik alle andre...har nesten ikke sett røde staffer her i landet jeg...hverken på utstillinger eller ellers!? :D

Brindle er fint det også da, men samboer'n er visst ikke helt enig med meg der! :lol:

Skrevet

Så en rød staff her jeg bor for et par uker siden. Det var litt overraskende. Vår gutt er 7 måneder og veier 13,5kg. Tung i stumpen sin han :blink:

Han har begynt å få sterke drifter :) :)

Kan tenke meg dere gleder dere til å få ham hjem nå :)

Skal han sendes med fly eller skal dere hente ham med bil?

Skrevet

Ja, han begynner vel å legge merke til tispene da, i den alderen der...Går seg nok til igjen...:)

Gleder meg som bare det her...snakker ikke om annet om dagen...Samboer'n blir helt oppgitt over meg! hehe... :blink:

Vi henter Ailo med bil... Er en kjøretur på ca 5 timer hver vei...Tar nok litt lenger tid på veien hjem, med tanke på at vi må stoppe litt så Ailo får tissa og greier, men trur det går fint...:)

Skrevet

Så nydlig! :blink: Utrolig fin rase :) Kanskje en rase jeg kunne tenkt meg som hund nummer 2? :)

Å for ett fint navn :) Gled deg masse til han kommer i hus, valp er kjempe kooos! :)

Skrevet

takk for kjempekoselig kommentar...:)

Staffen er en fantastisk rase, ja...gleder meg som en unge til å få krabaten i hus! :blink:

Skrevet

Vår gutt er nok litt mer forvirret enn at han starter tidlig på damene. Han starter tidlig på guttene, han :icon_confused: Prøver seg kun på hannhunden hos min mor, ikke tispa deres :lol: Vet ikke hva jeg skal tro jeg :S

Skrevet

hehe måtte le nå ja :lol: litten homostaff :icon_confused: hørtes jo søtt ut :wub:

men din storesøss som omgås så mange jenter bør bli skikkelig hippen på damer :lol: ser for meg blanding av kita og han :lol: :lol:

Skrevet

haha...ja, det hadde nok blitt en vakker blanding...Ser for meg Kita med små staffeører og lille Ailo med de dumboøra til Kita! :icon_confused:

Skrevet

jøss, blitt skikkelig vakker jo :P ser til og med at det er en staff nå :P men blir godt å få han hjem :P i over i morra er er det EN uke igjen :P

Skrevet

Ja, ikke sant? Han er jo blitt skikkelig barsk! :P

Tenk at det snart er bare en uke igjen a! var og tok ut de siste pengene i dag, så nå ligger de svenske pengene trygt og godt her hjemme og bare venter på å komme i hendene til oppdretteren! hehe...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...