Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke mål har du med hunden din?


Marthe

Recommended Posts

Mål med min hund og mitt hundehold :

Vi skal være bestevenner i tykt og i tynt, vi skal bestige fjell og topper sammen, vi skal være lojale og tro mot hverandre,

jeg skal prøve mitt aller beste på å holde henne frisk og skadefri, jeg vil at hun skal være den beste familiehunden for meg og min familie, jeg gleder meg til den lille datteren min kan få vokse opp med en så snill storesøster.

At vi har gjort det bra i LP klasse 2 og rundering og spor er bare bonus og bare en liten hobby vi har når vi gidder :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Jeg gidder ikke å skrive en gang at målet er to lykkelige hunder som får brukt seg litt, det er så klisjeaktig. :icon_confused:

Jeg håper jo at sommeren vil bringe et cert eller to, gjerne et stort ett. Emma skriver litt lenger bak at hun regner med en pause framover når det gjelder heder og ære, i åpen klasse skal man ikke bare være en lovende unghund lenger, og det gjelder altså for Symra også. Jeg kommer sikkert til å holde på til Symra er norsk og svensk sjampinjong, men regner med at det kan ta tid. Heldigvis synes jeg utstilling er så gøy at det er ingen katastrofe om vi ikke blir BIS hver eneste gang :icon_confused:.

Når det gjelder Pippin, er målet egentlig bare at han skal få så mye aktivitet og utfordringer at han har det fint. Han kommer til å bli med på mange utstillinger som maskot, og jeg har også planer om å begynne med lydighet eller spor med han etter hvert, selv om de planene hviler litt foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål, eller forhåpninger for mine hunder er vel omtrent sånn:

Shibaen min Linus har jeg nå startet på et grunnleggende kurs i hverdagslydighet, og 11 mai starter vi med grunnleggende kurs i lydighet.

Målet på sikt er å kunne konkurrere i lydighet.

Det er i hvertfall det jeg håper på, men på laaaaaang sikt altså.

Innen utstilling vil jeg gjerne ha Linus trygg på bordet igjen, noe vi jobber med både med å nettopp ha gjennomført et utstillingskurs, trener hjemme og gir han gode opplevelser på utstilling.

Håper vi skal få kloa i stor CERTET slik at han blir NUCH.

Med min Dansk Svenske gårdshund Hampus håper jeg på å komme aktivt i gang med agility.

Vi var på første kurskveld på nybegynnerkurs i går, og det virker veldig bra.

Hampus har gått et nybegynnerkurs før, og vi har trent litt hjemme bare for morro skyld.

Men jeg håper vi etter hvert kan bli såpass flinke og fulle av mot at vi tar sjansen på å starte agility etter hvert.

På utstillingsfronten er vel jakten på CERT i Danmark og Finland årets mål.

Han er jo allerede N SUCH og WW-08, men flere Danske dommere har anbefalt oss å vise han i Danmark, så det skal vi gjøre i august i år.

Ellers er målet mitt å ha et mest mulig hundevennlig hundehold.

Kose meg masse med guttene mine som jeg setter utrolig stor pris på og føler meg heldig som har rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å sette spenstige mål siden jeg har hatt min første hund i 3 uker nå, men jeg skal prøve. Vi skal ha god hverdagslydighet inkl super innkalling. Vi skal ta LPkurs og AGkurs og se om vi er gode til det. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å konkurrere, men må innrømme at det allerede begynner å friste. Så jeg får vel sette opp et mål om å starte i LP og AG konkurranser. Jeg har ikke satt meg inn i nivåer og klasser, men om vi begynner med konkurranse vil jeg jo at vi skal komme et stykke opp. Jeg vil hvertfall at vi skal få gode resultater i de nederste klassene :) Innen utstilling vil jeg at vi skal delta og at vi skal gjøre det bra, gjerne et ck eller to. Hadde vært kjekt med nuch, men jeg vet for lite om utstilling til å si om det er realistisk eller ikke. En eller annen form for brukstrening har jeg også lyst til at vi skal prøve, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt med Kali er å få opprykk til klasse 2. Hun er en sart sjel, så jeg vil ikke presse henne gjennom noe mer enn det.

Med Mitra har jeg som mål og bli N Sluch, utenom det så vil jeg konkurrere litt i rundering, også får vi se hvor langt vi kommer. Håper på opprykk til klasse 3 i lydighet i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med Knott er NVCH. Det innebærer tre ganger 1.pr. på blodsporprøve i Norge under tre forskjellige dommere. Minst en av blodsporprøvene må være oppnådd på ordinærprøve. To ganger minst 2.pr. på utstilling etter fylte 24 mnd., under to

forskjellige dommere, og dermed må hun også ha min. 90 poeng i gjeterkonkurranse i to forskjellige år. Phu. Dessuten har jeg lyst på en mentaltest på henne, og den dagen hun har alt det i boks- kanskje et aldri så lite valpekull. Det spøker vel litt for gjetingen, men det var lov til å ha mål som kanskje ikke er gjennomførbare, så det så.

Målet med Zima er at hun skal gå et ordinært blodspor (600 meter, med de vinkler og avhopp som kreves), og at hun skal få noen fine premieringer på utstilling sammen med den andre mammaen sin. Håper også at hun en dag skal få et kull med like blå(nde) sheltiebabiser som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Målet med Knott er NVCH. Det innebærer tre ganger 1.pr. på blodsporprøve i Norge under tre forskjellige dommere. Minst en av blodsporprøvene må være oppnådd på ordinærprøve. To ganger minst 2.pr. på utstilling etter fylte 24 mnd., under to

forskjellige dommere, og dermed må hun også ha min. 90 poeng i gjeterkonkurranse i to forskjellige år. Phu. Dessuten har jeg lyst på en mentaltest på henne, og den dagen hun har alt det i boks- kanskje et aldri så lite valpekull. Det spøker vel litt for gjetingen, men det var lov til å ha mål som kanskje ikke er gjennomførbare, så det så.

Målet med Zima er at hun skal gå et ordinært blodspor (600 meter, med de vinkler og avhopp som kreves), og at hun skal få noen fine premieringer på utstilling sammen med den andre mammaen sin. Håper også at hun en dag skal få et kull med like blå(nde) sheltiebabiser som hun er.

Eller så kan du stille henne i Sverige hvor det ikke er krav til gjeterprøve, få en blåsløyfe eller to og ha oppnådd kravet til NVCH..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke skryte av å ha de mest spektakulære målene på våre.

Bajas: Håp om bronsemerke, uansett prøve ut lydighet, og se om dette er noe han liker. Stille ham ut, og få god kritikk, og skal vi være litt mer urelaistiske kan vi jo håpe på cert, til tross for hans "luftige" ører :)

Bajas er utrolig spretten og leken, så tror han kunne gjort seg i Agility! Hadde vært gøy å testet ut!

Lita: Tror denne lille berta kan bli så lydig som man vil med den konsentrasjonen hun gir for noen usle matsmuler! Hehe. Så har lyst til å prøve litt lydighet med henne også. Skal stille henne ut èn gang som voksen vil jeg tro, bare for å få en kritikk. Hun er underbitt, og dermed feil, så hun får heller bli mini-maskot :) Hadde også vært morro å prøvd ut spor.

Jeg kan vel sies å ha ekstremt dårlig konkurranse-lyst, så jeg er mer, "prøve-litt-forskjellig-for-moro-skyld" type person. Aller først skal vi iallefall se hva de liker for noe å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du stille henne i Sverige hvor det ikke er krav til gjeterprøve, få en blåsløyfe eller to og ha oppnådd kravet til NVCH..

Wey, genialt, det tenkte jeg ikke på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ingen enorme mål egentlig. Men de vi har på planen så langt:

- MH-test høsten 2009

- Debutere i D-spor helst før vinteren

- Prøve oss på Bronsemerket i lydighet, just for fun

Det er så langt det vi har av mål. Jeg har ikke helt "driven" for konkurrering så utover det får vi bare se ann hva vi får lyst til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål med Nitro er (går jo ikke dette året da, men tenker på fremtiden jeg):

Bli NUCH

Bestått K- test og FA

Prøve noe nytt som blodspor etc og komme langt med det. Ett eller annet som vi syns er gøy å trene på.

Hvis alt går som planen, være disponibel til avl med han.

Jeg tror og håper dette er oppnåelige mål for oss. Tiden vil vise.

I år:

Delta på valpshow

På slutten av året delta på junior

Fortsette å bygge han opp til å bli selvsikker og trygg

Kanskje noen kurs?

Lære seg å svømme (og like det *knis*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Holder jo på å lærer Ally hva klikkeren betyr. Og hun lærer jaggu raskt med noen godbiter :) Skal også forsette å stille henne på utstillinger i Veteranklassen. Så blir det en del lydighet/dressur.

Så blir det å få redusert bjeffingen til Ally. Kommer aldri til å få den bort helt, men kan redusere den. Og hun har allerede vist bedringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene på å gå pent, passering og å lære henne å leke med andre hunder.

Forventer ikke ett mirakel, men håper å komme ett stykke i riktig rettning. :)

Hun lekte jo fint med Frøken :) Frøken kan sikkert hjelpe til med passeringstrening når hun er i form igjen etter operasjonen hun skal ta snart :)

Mål for Frøken dette året:

- Få kontroll på nervene i ringen (jeg)

- Opprykk til Lp2

- Starte i Lp2

- Starte i agility

- Bli kvitt angsbiting

- Bli mer stabil i treningen

- Holde treningshumøret oppe (gjelder for meg og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for i år er å få sette sammen øvelser og få trent mer rundt forstyrrelser og kanskje etterhvert finne oss noen treningskamerater (LP)

Må også få tatt en MH eller en k-test innen høsten er omme, også er målet å starte i bruks (spor) når vi føler at apell-øvelsene er inne. :)

Må også ha som en lite minimål å stille henne selv for første gang i sommer siden det er utstilling her i byen antar jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å trene rally :) Pablo har nok potensiale til å gjøre det bra, men helsa mi har en tendens til å stikke kjepper i hjulene. Så vi tar en ting om gangen og ser hvor langt vi kommer.

Har veldig lyst til å prøve agility, men det kan bli litt vanskelig å trene for meg. Men i stedet har vi kjøpt oss agilitysett som vi kan leke med. Skal sette det opp til helgen :)

Ellers er planen at Pablo skal bli dekksgutt på kajakken. Han elsker å ligge i kajakken på land, men har ikke hatt muligheten til å ha han med så mye på vannet ennå. Krysser fingrene for at han vil syns at det er ok, så vi kan få fine turer sammen.

Og så skal vi selvfølgelig gå fine turer i parken, i skogen, ved sjøen og i fjellet, og generelt kose oss og ha det hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross har jeg et håp om å få det siste certet på,få plass på MH i løpet av høsten og komme så smått igang med lp-trening.Målet med Arok er å få opp selvtilliten hans og trene på det rett å slett.Og så skal vi kose oss i mange,mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mål har du lyst å oppnå med den hunden du har nå? :)

Ikke tenk for mye, alt kan skje. Vær litt realistisk bare :)

(Tenker da innen alle hundesporter, konkurranser, prøver, utstilling...).

Her er det helt klare mål for Pepper: Kantarellsøk!

Hun er 12 uker nå og vi skal på kurs om noen uker for å bli klare til den store jakten til høsten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lekte jo fint med Frøken :) Frøken kan sikkert hjelpe til med passeringstrening når hun er i form igjen etter operasjonen hun skal ta snart :)

Takk, det hadde vært kjempefint! Hun ble forresten operert 30. april, for en hannhund lukta løpetid så tok det med en gang :) Vi kan jo treffes om en uke eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...