Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

JIPPI DET BLIR VALPER! JIPPI JIPPI!

Edit: Men på ultralydbildet ser det ut som ett alienhode... Derfor tipper jeg du får en alien istedet. En tispealien! HAHA! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Her ser vi jo en haug med championer, dette blir flott! :P

Der ser du neste års juniorverdensvinnere, faktisk! ;)

YEEEEY Grattis! :P

Hvor mange så dere?

Grattis Mona, så gøy! Sa de noe om hvor mange de så?

Vi så i alle fall 3 stk, men vi leita ikke etter flere. Er nesten umulig å finne riktig antall på tidlig UL, så det like godt være 10 stk. der inne! Vi får vente å se på røntgen etter dag 50. Hun er på dag 26 i dag.

Synes 6-7 er et greit antall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved start:

Mageomkrets: ca. 77 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

bilde:

HPIM0682.jpg

Uke 4:

Mageomkrets: ca. 75 cm.

Vekt: ca. 45 kg.

bilde:

bella_3ar.jpg

Hun har vært fryktelig dårlig til å spise i det siste, noe som har ført til at hun har gått ned litt og blitt litt tynnere. Vi har prøvd å blande alt mulig rart i maten hennes, kattemat, leverpostei osv, men alt har blitt slikket av mens tørrforet har ligget igjen.

Så i dag fikk jeg med meg 1 sekk med valpefor, litt boksemat og ei eske med geitemelk fra oppdretteren min, så da håper jeg at appetitten øker litt. ;) Hun spiste både frokosten sin og kveldsmaten i dag.

Takk for alle gratulasjoner! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved start:

Mageomkrets: ca. 77 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

Uke 4:

Mageomkrets: ca. 78cm.

Vekt: ca. 45 kg.

Uke 5:

Mageomkrets: ca. 82 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

n723220224_3065657_6489106.jpg

4 uker og 6 dager på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte jenta det :whistle: Synes tiden går sakte jeg, kan ikke valpene trille ut snart?

Næsj, synes godt hun kan vente et par-tre uker til, valpene er nok ikke særlig søte sånn som de ser ut nå. :)

I følge boka mi så er de på dette stadiet i dag

"42 dager:

Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4."

Og jeg skjønte ikke et eneste ord.

Om 3 dager derimot, så begynner pigmentflekker å komme til syne på kroppen, de begynner å få pels og skallen og virvler utvikles videre. Om 8 dager har de fått en proposjonert kropp.

Så jeg synes de kan vente en liten stund til før de triller ut!

Ved start:

Mageomkrets: ca. 77 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

Uke 4:

Mageomkrets: ca. 78cm.

Vekt: ca. 45 kg.

Uke 5:

Mageomkrets: ca. 82 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

Uke 6:

Mageomkrets: ca. 85 cm.

Vekt: ca. 46,5 kg.

Hun har lagt seg ut like mye som søstra hennes hadde i uke 6, 8 cm. siden start, og søstra hennes fikk 6 stk. Og i tillegg har Bella en mye større kropp å gjemme valpene i uten at hun trenger å legge seg ut like mye.

Allikevel tror jeg ikke det blir noe digert kull, har på følelsen av at det blir en 4-5 stk.

Moren til Bella hadde lagt seg ut 21 cm. i uke 6 under sitt siste svangerskap, men så fikk hun riktignok 10 valper også.

Sånn så hennes økning ut:

Magemål ved start: 76 cm

Magemål ved uke 3: 85 cm

Magemål ved uke 4: 88 cm

Magemål ved uke 5: 91 cm

Magemål ved uke 6: 97 cm

Magemål ved uke 7: 102 cm

Magemål ved uke 8: 113 cm

Magemål før fødsel: 115 cm

Nytt bilde kommer til helga. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4."

Prøvde meg på en enkel forklaring:

Ossifikasjon betyr dannelse av benvev, og jeg tror de mener at det skjer i brysthulen, de midtre ryggvirvlene, og på brystbenet og potene :blink:

Gleder meg til fødsel ! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4."

Prøvde meg på en enkel forklaring:

Ossifikasjon betyr dannelse av benvev, og jeg tror de mener at det skjer i brysthulen, de midtre ryggvirvlene, og på brystbenet og potene :D

Gleder meg til fødsel ! :)

Tusen takk Marie. :getlost:

Ved start:

HPIM0682.jpg

3,5 uker på vei:

bella_3ar.jpg

6 uker på vei:

berner.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kortere og kortere ned til bakken i alle fall *fnis* Håper hun har lært at man ikke hopper ut av biler i fart nå da i alle fall!

Bella hadde nok gjort det samme igjen uten å nøle, om hun hadde fått sjansen!

Ved start:

Mageomkrets: ca. 77 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

Uke 4:

Mageomkrets: ca. 78cm.

Vekt: ca. 45 kg.

Uke 5:

Mageomkrets: ca. 82 cm.

Vekt: ca. 46 kg.

Uke 6:

Mageomkrets: ca. 85 cm.

Vekt: ca. 46,5 kg.

Uke 7:

Mageomkrets: ca. 88 cm.

Vekt: ca. 48,5 kg.

bella_7uker_000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...