Toril Skrevet 4. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Da har vi vært på ultralyd og sett verdens fineste valper! Oi,må forte meg å få siste certet til dyret...ennå flere om beinet Gratulerer så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 4. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 JIPPI DET BLIR VALPER! JIPPI JIPPI! Edit: Men på ultralydbildet ser det ut som ett alienhode... Derfor tipper jeg du får en alien istedet. En tispealien! HAHA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Grattis Mona, så gøy! Sa de noe om hvor mange de så? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 4. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Gratulerer! Her ser vi jo en haug med championer, dette blir flott! Der ser du neste års juniorverdensvinnere, faktisk! YEEEEY Grattis! Hvor mange så dere? Grattis Mona, så gøy! Sa de noe om hvor mange de så? Vi så i alle fall 3 stk, men vi leita ikke etter flere. Er nesten umulig å finne riktig antall på tidlig UL, så det like godt være 10 stk. der inne! Vi får vente å se på røntgen etter dag 50. Hun er på dag 26 i dag. Synes 6-7 er et greit antall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 4. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 4. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2009 Ved start: Mageomkrets: ca. 77 cm. Vekt: ca. 46 kg. bilde: Uke 4: Mageomkrets: ca. 75 cm. Vekt: ca. 45 kg. bilde: Hun har vært fryktelig dårlig til å spise i det siste, noe som har ført til at hun har gått ned litt og blitt litt tynnere. Vi har prøvd å blande alt mulig rart i maten hennes, kattemat, leverpostei osv, men alt har blitt slikket av mens tørrforet har ligget igjen. Så i dag fikk jeg med meg 1 sekk med valpefor, litt boksemat og ei eske med geitemelk fra oppdretteren min, så da håper jeg at appetitten øker litt. Hun spiste både frokosten sin og kveldsmaten i dag. Takk for alle gratulasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 5. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2009 Der ser du neste års juniorverdensvinnere, faktisk! But of course! Det snakket dere vel om allerede ringside i fjor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pion Skrevet 5. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2009 Gratulerer så mye! Skal dere flere ganger på ultralyd? Nå gleder jeg meg ihvertfall til å se bilder av dem etter de har krabbet ut :] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MetteOgBeatrix Skrevet 5. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2009 Ååååh.. små bernervalper Her skal jeg følge med, gitt! (jeg er overbevist om at dette er en konspirasjon for å få meg ennå mer bernervalpesyk altså, hihi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 5. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2009 Yay! Da var jeg sanndrømt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 13. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2009 Ved start: Mageomkrets: ca. 77 cm. Vekt: ca. 46 kg. Uke 4: Mageomkrets: ca. 78cm. Vekt: ca. 45 kg. Uke 5: Mageomkrets: ca. 82 cm. Vekt: ca. 46 kg. 4 uker og 6 dager på vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 15. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2009 Maven vokser. :rolleyes2: Dag 37: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullen Skrevet 16. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2009 Bella kan snart kalles for Bolla.. Jeg er så spent på hvor mange det er som gjemmer seg inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 16. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2009 Søte jenta det Synes tiden går sakte jeg, kan ikke valpene trille ut snart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 20. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2009 Søte jenta det Synes tiden går sakte jeg, kan ikke valpene trille ut snart? Næsj, synes godt hun kan vente et par-tre uker til, valpene er nok ikke særlig søte sånn som de ser ut nå. I følge boka mi så er de på dette stadiet i dag "42 dager: Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4." Og jeg skjønte ikke et eneste ord. Om 3 dager derimot, så begynner pigmentflekker å komme til syne på kroppen, de begynner å få pels og skallen og virvler utvikles videre. Om 8 dager har de fått en proposjonert kropp. Så jeg synes de kan vente en liten stund til før de triller ut! Ved start: Mageomkrets: ca. 77 cm. Vekt: ca. 46 kg. Uke 4: Mageomkrets: ca. 78cm. Vekt: ca. 45 kg. Uke 5: Mageomkrets: ca. 82 cm. Vekt: ca. 46 kg. Uke 6: Mageomkrets: ca. 85 cm. Vekt: ca. 46,5 kg. Hun har lagt seg ut like mye som søstra hennes hadde i uke 6, 8 cm. siden start, og søstra hennes fikk 6 stk. Og i tillegg har Bella en mye større kropp å gjemme valpene i uten at hun trenger å legge seg ut like mye. Allikevel tror jeg ikke det blir noe digert kull, har på følelsen av at det blir en 4-5 stk. Moren til Bella hadde lagt seg ut 21 cm. i uke 6 under sitt siste svangerskap, men så fikk hun riktignok 10 valper også. Sånn så hennes økning ut: Magemål ved start: 76 cm Magemål ved uke 3: 85 cm Magemål ved uke 4: 88 cm Magemål ved uke 5: 91 cm Magemål ved uke 6: 97 cm Magemål ved uke 7: 102 cm Magemål ved uke 8: 113 cm Magemål før fødsel: 115 cm Nytt bilde kommer til helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MetteOgBeatrix Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2009 Spennende, spennende Gjett om jeg gleder meg til bernisvalpisbilder (beste ordet forresten) ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2009 Uhemmet gleding her Blir så spennende å få se dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2009 Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4." Prøvde meg på en enkel forklaring: Ossifikasjon betyr dannelse av benvev, og jeg tror de mener at det skjer i brysthulen, de midtre ryggvirvlene, og på brystbenet og potene Gleder meg til fødsel ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 23. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2009 Ossifikasjon av dens på axis, caudale vertebra-sentra 6-11 samt sternum 1-5; distale phalanger 1-5, proksimale phalanger 3-4." Prøvde meg på en enkel forklaring: Ossifikasjon betyr dannelse av benvev, og jeg tror de mener at det skjer i brysthulen, de midtre ryggvirvlene, og på brystbenet og potene Gleder meg til fødsel ! Tusen takk Marie. Ved start: 3,5 uker på vei: 6 uker på vei: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 23. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2009 Ingen tvil ,den kommende mamma'n er hvertfall nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 23. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2009 Ingen tvil ,den kommende mamma'n er hvertfall nydelig Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 23. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2009 Det blir kortere og kortere ned til bakken i alle fall *fnis* Håper hun har lært at man ikke hopper ut av biler i fart nå da i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 27. Mai 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2009 Det blir kortere og kortere ned til bakken i alle fall *fnis* Håper hun har lært at man ikke hopper ut av biler i fart nå da i alle fall! Bella hadde nok gjort det samme igjen uten å nøle, om hun hadde fått sjansen! Ved start: Mageomkrets: ca. 77 cm. Vekt: ca. 46 kg. Uke 4: Mageomkrets: ca. 78cm. Vekt: ca. 45 kg. Uke 5: Mageomkrets: ca. 82 cm. Vekt: ca. 46 kg. Uke 6: Mageomkrets: ca. 85 cm. Vekt: ca. 46,5 kg. Uke 7: Mageomkrets: ca. 88 cm. Vekt: ca. 48,5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 27. Mai 2009 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2009 Åååh, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar