Gå til innhold
Hundesonen.no

Vidunderet Wilma!

Wilma

Recommended Posts

Ååååh! :) Så nydelig hun er! Jeg blir rett og slett dødsens valpesyk når jeg ser bilder av den vakre jenta, og gjett om det blir en rød tispe på meg neste gang! :D (og ja, jeg følger med på linjene som Wilma kommer fra.. :D )

Så gøy at du stiller ut og trener agility med henne, det høres ut som hun har det som plommen i egget hos deg altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Hun er jo bare lille bebisen :D Hun blir 9 mnd. i morgen, men var ganske tidlig ute med første løpetid! Men det varierer jo utrolig fra hund til hund også da. :D

Jamen Luna er jo 9 måneder. Nei, det er hun ikke forresten, hun er 11! Snart et år! :) Føles ut som om vi fikk henne i går...

Jaja, lykke til videre med Wilma (og bildeutleggingen)! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vakker! Har alltid ønsket en rød, de er helt enkelt spesielle og unike! Men det ble en brun denne gangen. Så her hilses det fra en 7mnd gammel brun dvergtispe!

Det er noe spesielt med småpudlene, jeg har begynt å forstå det nå etter å ha hatt store til for 3 mnd siden da jeg fikk min lille sjokoladejente. De er bare helt utrolige :D

Lykke til videre! Og vær så snill å holde oss oppdatert med masse bilder! :)

Mvh Cecilie og Stella

Først må jeg bare si tusen takk! :D Jeg var veldig usikker på fargene, men har alltid vært småforelsket i rød og brun. Planen var brun tispe fra Sverige, men det ble det visst ikke! Heldigvis, for da hadde jeg ikke hatt Wilma! Forresten så har Wilma en bestevenn, den brune Toy/Dvergvalpisen Zera! :D Det er hunden til venninna mi, og småtassene våre elsker og leke i lag! :D Wilma hilser tilbake, og sier at man må lære seg til og ikke bry seg om kvister i pelsen og våt pannelugg! :D

Må si meg enig i at de er veldig spesielle og utrolige, for det er de! Skal også prøve og oppdatere, håper jeg klarer det da, det er mange som presser her inne! :)

Ååååh! :D Så nydelig hun er! Jeg blir rett og slett dødsens valpesyk når jeg ser bilder av den vakre jenta, og gjett om det blir en rød tispe på meg neste gang! :D (og ja, jeg følger med på linjene som Wilma kommer fra.. :) )

Så gøy at du stiller ut og trener agility med henne, det høres ut som hun har det som plommen i egget hos deg altså. :D

Tusen, tusen takk! :) Jeg skjønner utrolig godt at du blir valpesyk, har hatt følelsen, trust me! Supert at det blir rød tispe på deg da! Kommer til og bli kjempeartig og se når du finner valpen din. (Morsomt at du følger med på linjene til Wilma forresten! :) ) Jeg får håpe hun trives, men det virker som hun gjør det da, og jeg tror hun kommer til og bli en reser i agillity! :D

Kjempe nydelig er hun :D

Hvor stor er hun egentlig? Høyde og vekt.

Takk! :D Er usikker på høyde og vekt, skal sjekke! :P

Jamen Luna er jo 9 måneder. Nei, det er hun ikke forresten, hun er 11! Snart et år! :o Føles ut som om vi fikk henne i går...

Jaja, lykke til videre med Wilma (og bildeutleggingen)! :lol:

Haha, ja det føles som jeg hentet Wilma forrige uke, og pang, nå er hun over et halvt år! :) Takk til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt hun er! Skikkelig herlig altså :D Bebisen min ble 9 måneder igår :P

Takk, jeg er enig! ;) De vokser så fort! Pluttselig, helt uten at du er klar over det, er de over et halvt år, og de har vokst mye! Men litt deilig med hunder som kan sove lenge om morgenen, være inn til du kan gå tur, ikke må luftes hele tiden, er renslig, ikke ødelegger og tygger på alt og blir mye roligere og kosne! :P Hverfall har Wilma blitt det :P

TILBAKEBLIKK:

Siden Wilma har blitt "voksen" og stor, tar vi nå et tilbakeblikk til da den lille snuppa var liten baby :P

Wilma på ferga. Vi er på vei til hytta! :P

21mvkuu.jpg

Vell framme på hytta går vi en tur:

ilezhg.jpg

Og når en baby har gått tur, blir dette resultatet:

xpreq8.jpg

Her sitter hun i "kroken" sin:

rjocg3.jpg

Her er hun sammen med Gulla i Hvitveisen!

20tgnrq.jpg

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Wilma er verdens herligste :) Hun nermer seg utrolig nok ett helt år! Tiden har gått så fort!

- Nå begynner jeg og tenke på forberedelsene til nyttårsaften. Tror egentlig ikke det kommer til og bli noe problem, siden Wilma tar veldig etter Gulla :) Hun vil helst være der Gulla er, og gjøre det hun gjør. Gulla er så lite redd rakketer som det går ann, og hvis mamma går ut, og døren er åpen, følger Gulla frivillig etter. Selv om det skytes opp rakketer for fullt. :)

- Når det gjelder julaften tror jeg det kommer til og bli den beste noen sinne :) Jeg skal feire den hjemme, sammen med familien og de beste hundene i verden! Vi skal spise god mat og åpne pakker, kan det bli bedre?

Wilma har et lite bjeffe-problem når det ringer på, men det jobber jeg med og trene bort. Vi øver litt Freestyle og når agillitybanen blir ferdig i påsken neste år, blir det full rulle! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :lol: (Har på følelsen at det ordet har blitt brukt utrolig mange ganger her inne!) Tusen takk for det du sa om bildene, jeg øver meg nemlig på og bli en bedre fotograf! Men "Tilbakeblikk" bildene er tatt med et kompaktkamera da. Nå har jeg heldigvis fått meg en speilrefleks!

Du er forøvrig også utrolig flink og ta bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Det er skikkelig høst her nå! ;) Jeg og Wilma øver mye på apportering, og jeg har kjøpt en Ruffwear leke til henne.

Jeg kjøpte "The Gourdo" som har alle disse fordelene:

- Apport - hendig snøre i enden, som gjør det enkelt å kaste og hente

- Den flyter - bruk den gjerne i vannet

- Perfekt når leke skal brukes som belønning

- Super til drakamp

- Fyll den med godbiter - hunden holdes aktivisert lenge

- Når det er varmt - fyll den med vann og sett den i fryseren. Hunden har nå tilgang på nedkjøling

- Utstyrt med knotter som masserer gummene

Den ser sånn ut:

j65svb.jpg

Jeg var faktisk ikke klar over alle fordelene når jeg kjøpte den, synes bare den så morsomt ut! Wilma synes den er superkul, og det er den eneste leken som hun ikke har fri tilgang til. Altså er det en luksusleke, og hun synes den er veldig spennende. ;) Vi skal trene (hobby)apport på fotballbanen i dag, så bilder kommer kanskje senere! :lol:

Slenger med et webcam skryte bilde av den greie hunden min :ahappy:

2a8rhp3.jpg

EDIT: Forresten har vi klipt henne ned! Før og etter bilder kommer! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Da var det på tide og oppdatere litt her. :lol:

Wilma har vokst og blitt en vakker liten jente! :lol: Hun er herlig tvers gjennom og er så utrolig morsom og jobbe med. Den siste tiden har vi holdt på en del med utstilling, og i går var vi på Rana Trekk - Og Brukshundklubb sin utstilling, 21/8-2010. Vi har hatt den beste utstillingen noen sinne, og jeg siterer meg selv i resultat-tråden:

"Dagen startet med og stå opp klokken seks, og kjøre av gårde sju. Bilturen gikk problemfritt og vi kom fram klokken ni tror jeg, og oppmøte tid var klokken ti, så vi skulle være helt klare. Forsinket ble det jo også, så vi fikk enda bedre tid enn planlagt. :D Men vi børstet henne litt og satt i strikken, og selvom den var rosa (vi hadde ikke noe annet..) skulle det vise seg at Wilma fikk enda et Cert! :cry: Ikke nok med det, men hun ble også Bir! Det hadde jeg aldri trodd, og jeg ble sykt glad. Når jeg satt henne opp på bordet under bedømmingen sa dommeren "Åh, DEN var fin! - Den var fin.". :lol: Det må jo ha lyst stolthet av meg..

I lykkerus ventet jeg på Gruppebedømmingen, og omsider av det gruppe ni voksen. Uten noe forventninger, bare med et lite håp løp vi inn i ringen med alle de andre og håpet på det beste. Jeg stilte henne opp og visste ikke hvor jeg skulle løpe når dommeren plutselig pekete på oss! Så jeg ble stående som en eller annen tosk midt på banen, men heldigvis kom det en med en Bichon og pekte hvor jeg skulle gå. Haha, må nesten le litt av meg selv, veldig vant til utstilling? Jaaaa. :icon_redface:

Så stod vi der da, jeg og fem(?) andre med oppstilte hunder og høy puls. Dommeren gikk bort til hun med mikrofonen og så leste de opp resultatene. Da hun sa "Og på førsteplass.. Dvergpuddel" ble jeg både sjokkert og utrolig, utrolig glad! :lol: Det hadde jeg virkelig aldri trodd!

Så etter en stund var det tid for dagens siste konkuranse. Best in show. Jeg var kjempe nervøs. Virkelig kjempe, kjempe nervøs og jeg skalv på hendene. Heldivis glemte jeg det meste når vi løp inn i ringen igjen. Det var utrolig mange fine hunder med og jeg gruet meg til og løpe alene, når alle skulle se på. Men til slutt var det min tur og vi hoppet i det. Vi gjorde det vi skulle gjøre, og når de andre også hadde gjort det ble vi klappet ut. Når de leste opp resultatene tenkte jeg jo ikke og vinne noe, men som sagt så har man jo alltid et lite håp. Når de ropte opp "Dvergpuddel!" på andre holdt jeg nesten på og begynne og gråte. :lol: På første fikk vi Finn Åge Haugli med en Grand Danois , kjempemasse gratulerer til han!

Det var så utrolig mange som gratulerte meg, både folk jeg kjenner og ikke kjenner. Det var utrolig hyggelig! For eksempel når jeg stod og ventet på og løpe inn i Bis ringen, kom det en dame jeg aldri hadde sett før. Hun ønsket meg lykke til og gratulerte med seieren og synes vi var flinke. Utrolig snilt gjort!

Kritikken:

Utmerket type, prima størrelse, prima farve, meget bra hode, bra brystdybde, kunne hatt lengre bakre ribben, kant-kroppet med gode vinker. Meget gode bevegelser. Dommer var Frank Christiansen."

Desverre fikk vi ikke dratt i dag pga. at pappaen min trengte bilen. Men med gårsdagens resultater sier jeg meg mer enn fornøyd! Wilma har vært kjempe-super-duper flink, og jeg kunne ikke ønsket meg mer! Igjen vil jeg også gratulere alle andre med fine resultater! :lol:

IMG_3121Pbordet.jpg

Wilma på bordet under bedømmingen av pudlene.

IMG_3124trepudler.jpg

IMG_3127Lpe.jpg

IMG_3157Gruppevinnergruppe9.jpg

BIG 9! :)

IMG_3163Bisbedmming.jpg

Best in show.

IMG_3175BIS2.jpg

Best in show 2! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :D:lol:

Gratulerer! Det var jo kjempebra! :lol: Må ha vært en herlig opplevelse!

Ja, det var det - virkelig! :D

Ojojoj det må jeg si! Gratulerer så mye, kjenner jeg blir rørt av å bare lese det jeg! Kan bare forestille meg følelsen av å komme så langt, veldig moro! :icon_redface:

Ntå, tusen, tusen takk! Blir virkelig veldig glad over og lese sånt! Takk igjen! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...