Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge kan vom hundemat ligge i kjøleskap?


Baby

Recommended Posts

Superenkel spiselighetstest:

Er du i tvil, så la bikkjene avgjøre om maten fremdeles er spiselig. Eter de det, så er det spiselig. Eter de det ikke, så er det kastelig. :)

Lever alle hunder etter den regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superenkel spiselighetstest:

Er du i tvil, så la bikkjene avgjøre om maten fremdeles er spiselig. Eter de det, så er det spiselig. Eter de det ikke, så er det kastelig. :)

Hva om man har hunder som spiser ALT uansett da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke fungert å la min avgjøre det iallefall. Huff, husker fortsatt ånden hans da han hadde funnet en muggen fetaostpakke i hagen (av alle ting). Ikke mye kresen der nei.

Nei, samme her. Har hatt en som elsket mat og jo mer råtten, jo bedre. En senvinter stakk han av når vi var hos mine foreldre. Langt om lenge kom han tilbake med ei gammel ribbe i munnen. Den hadde masse hvit makk på seg og vi holdt på å spy da vi kjente lukten. Var nødt å dra den ut av ham, fra langt ned i halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever alle hunder etter den regelen?

Nja, her i huset lever mine tre hunder etter den regelen. Så når de ikke vil ha maten og det lukter rumpe av den, så gir jeg det hele til naboens hund. Han har en litt høyere terskel for hva som er etandes eller ei. I dag fikk han seg en deilig frokost bestående av cirka 1 kilo kyllinghalser. Hundene mine åt av dem i går kveld, men i morges var det i deres øyne slutt på spiseligheten. Naboens hund var derimot kjempefornøyd da han kom tuslende for å tigge litt frokost. Jeg dumpet kyllinghalsene i snøen i hagen, og lot ham ete av hjertens lyst.

Hunder er åtseletere. I naturen eter de sure, slimete kadavre som yrer av fluemakk og det som verre er. Bakterier er ikke noe stort problem for friske og sunne hunder som er vant til et variert kosthold. Men det kan føre til problemer hos hunder som aldri eter noe annet enn én type mat, dag ut og dag inn. Problemet skyldes ikke nødvendigvis bakteriene, men liksågodt at maten er uvant. Vi nordmenn får jo også ofte problemer når vi drar til utlandet og eter uvant mat (det behøver ikke å være sånn at maten er infisert av salmonella eller lignende!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra hodet vil jeg tippe.

Innpakket i kjøleskap 6-7dager

Åpent i kjøleskap 3-4dager

???

Fakta :

Holdbarhet fra fabrikken er 1år fra produksjonsdato.

Gjelder ikke om produktet har vært tint / ute av fryselager...

Vært å hentet 200kg i dag, så når har vi mat en god stund... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...