Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine hundene :)

ElinT

Recommended Posts

Skrevet

I går var vi på tur sammen med Argyros og hennes schæfer gutt, Garm. For en gangs skyld hadde jeg både husket kamera, ladet det, og husket å bruke det! *ler* alt pleier liksom ikke å klaffe på en gang...

Her er gjengen!

Først Garm, han prøver å fly han :icon_confused:

17okt159.jpg

17okt157.jpg

17okt156.jpg

17okt152.jpg

17okt146.jpg

17okt144.jpg

17okt142.jpg

17okt140.jpg

Molly var som vanlig nesten umulig å få noen intelligente bilder av, men her er ett forsøk ihvertfall...

17okt163.jpg

17okt180.jpg

17okt176.jpg

17okt174.jpg

Supraen er mye lettere å ta bilder av :)

17okt170.jpg

17okt197.jpg

Alle tre på ett bilde, hurra *flir*

17okt195.jpg

Her har jeg klart å få frisbee'en til å lande nesten under ved stabelen og Molly må jobbe for å få den ut igjen...

17okt214.jpg

Fiiine gutten :)

17okt188.jpg

17okt219.jpg

17okt189.jpg

17okt191.jpg

Skrevet

Det var enda flere bilder til og med...

Garm kan løpe fort!

17okt133.jpg

Og finne frisbee laaangt nedi heia.... :icon_confused:

17okt097.jpg

17okt093.jpg

17okt094.jpg

17okt091.jpg

Og så litt Supra spam helt til slutt :)

17okt115.jpg

17okt123.jpg

17okt107.jpg

17okt121.jpg

17okt136.jpg

17okt166.jpg

Skrevet
Flotte bilder av flotte hunder :icon_confused:

Supra har.... emm... så lite pels :)

Vakker :)

*ler* hun har faktisk røytet endel nå selv om ikke så veldig mange tror på det :rolleyes:

Skrevet
*ler* hun har faktisk røytet endel nå selv om ikke så veldig mange tror på det :rolleyes:

Ja, jeg ser hun har mindre, men DEN halen da *ler*. Jeg tror du fint kan stille henne avrøytet liksom :icon_confused:

Skrevet
Ja, jeg ser hun har mindre, men DEN halen da *ler*. Jeg tror du fint kan stille henne avrøytet liksom :)

*ler* nei jeg tror nok ikke jeg behøver å bekymre meg så kjempe masse for pelsen hennes på vårens utstillinger :icon_confused:

Skrevet

det er den mørkeste schæferen jeg har sett... han var kjempeflott! belgerfrøknene var også nydelige! en helt vannvittig pels på supra! :icon_confused:

Skrevet
I går var vi på tur sammen med Argyros og hennes schæfer gutt, Garm. For en gangs skyld hadde jeg både husket kamera, ladet det, og husket å bruke det! *ler* alt pleier liksom ikke å klaffe på en gang...

Det synes jeg du bør få til flere ganger altså, for kameraet mitt lager ikke så fine bilder som ditt gjør. :icon_confused:

Masse fine bilder her! :)

17okt188.jpg

Han må da minst få inn riksTV med de greiene der? :)

Skrevet
Det synes jeg du bør få til flere ganger altså, for kameraet mitt lager ikke så fine bilder som ditt gjør. :icon_confused:

Masse fine bilder her! :ahappy:

Han må da minst få inn riksTV med de greiene der? :ahappy:

Skal prøve å få med kameraet neste gang det er fint foto vær :ahappy:

Og ja- jeg kikket på ørene hans på det bildet jeg også, de ser da ikke så svære ut ellers! *ler*

Skrevet
Skal prøve å få med kameraet neste gang det er fint foto vær :icon_confused:

Og ja- jeg kikket på ørene hans på det bildet jeg også, de ser da ikke så svære ut ellers! *ler*

Joda, han har store schäferparaboler, han - du har knipset dem i akkurat riktig vinkel til å se hvor digre de faktisk er! *fnis*

Skrevet
Oh, Garm var et tøft navn på en stilig hund!

Takk skal du ha! Her nede på Sørlandet høres det visst bare rart ut. :ahappy: Gææm, med en umerkelig rar R inni der.

det er den mørkeste schæferen jeg har sett... han var kjempeflott!

Takk! :ahappy:

Oi så fin Schæfer :icon_confused: Har aldri sett en med sånn farge.

Takk! 107_animal.gif

Skrevet

Kuuuleste fly-schäfern med viasat paraboler :ahappy:

LOL.... litt OT: de frisbeesene, hvordan duger de? Er de "bite-safe"? :icon_confused:

Jeg har en Roma skjønner du, som elsker frisbee... Men de holder som oftest ikke mer enn 2 kast, så er de i flere biter.. *sukk* og i såfall, hvor har du kjøpt dem :ahappy:

Skrevet
Kuuuleste fly-schäfern med viasat paraboler :ahappy:

LOL.... litt OT: de frisbeesene, hvordan duger de? Er de "bite-safe"? :icon_confused:

Jeg har en Roma skjønner du, som elsker frisbee... Men de holder som oftest ikke mer enn 2 kast, så er de i flere biter.. *sukk* og i såfall, hvor har du kjøpt dem :ahappy:

Svarer på denne jeg, selv om det ikke er mine frisbeer. De kan kjøpes på canis (gummifrisbee i 2 størrelser, den store koster 77), og tyggesikkerheten kommer vel an på hvem som spør. :ahappy: De har vart i to uker, men Supra klarte å flerre opp den ene på den turen (den var vel sliten av all brettingen, kanskje).

Til sammenlikning så varer hardplastfrisbeer fra biltema en halv tur med min schäfer, så jeg har bestilt sånne fine fra canis i dag.

Skrevet
Svarer på denne jeg, selv om det ikke er mine frisbeer. De kan kjøpes på canis (gummifrisbee i 2 størrelser, den store koster 77), og tyggesikkerheten kommer vel an på hvem som spør. :icon_confused: De har vart i to uker, men Supra klarte å flerre opp den ene på den turen (den var vel sliten av all brettingen, kanskje).

Til sammenlikning så varer hardplastfrisbeer fra biltema en halv tur med min schäfer, så jeg har bestilt sånne fine fra canis i dag.

KNALL! Tusen takk... (leite rundt og se om jeg finner siste gavekortet fra Canis :ahappy:)

Skrevet
KNALL! Tusen takk... (leite rundt og se om jeg finner siste gavekortet fra Canis :ahappy:)

Om du logger deg inn på canis og går på "min konto", så er det en link på venstresiden som heter "mine gavekort". :icon_confused:

Skrevet
Om du logger deg inn på canis og går på "min konto", så er det en link på venstresiden som heter "mine gavekort". :ahappy:

Alt hva jeg lærer idag :ahappy: Nå er 2 stk frisbees bestilt for Roma-testing... :icon_confused: Og så ble det jo litt annet gøy og (ja vi har fått lønn i dag :ahappy:)

Skrevet
Alt hva jeg lærer idag :ahappy: Nå er 2 stk frisbees bestilt for Roma-testing... :icon_confused: Og så ble det jo litt annet gøy og (ja vi har fått lønn i dag :ahappy:)

Nå må canis fylle på tror jeg, for jeg bestilte fire stykker tidligere i dag. *flir*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...