Gå til innhold
Hundesonen.no

Colloidal Silver spray - erfaringer


Recommended Posts

Noen her med erfaring med Colloidal Silver spray?

I følge informasjonen jeg finner på nett skal "Sølvvann" være et godt alternativ til antibiotika. Sølvvann skal ta knekken på bakterier, virus og sopp uten å ødelegge kroppens gode bakterier (slik som antbiotika gjør)

Because of its super fine microscopic structure (0.10-0.01 micon) it is capable of incredible healing and defensive powers as in the following:- osteoporosis, rheumatism, arthritis, broken bones, torn ligaments, swollen and sore joints, sprains, strains, stress, flu, colds, sore throat and is a phenomenal antibiotic alternative and germicide.

SILVER kills all known bacteria and viruses. ( Kolloidalt sølvvann dreper alle kjente bakterier og virus ).

SILVER stimulates immune system. ( K.sølvvvann stimulerer immunsystemet).

SILVER speeds up healing and repair. ( K.sølvvvann fremskynder leging av skader).

SILVER accelerates bone and muscle repair.( K.sølvvann fremskynder leging av skader i ben og musklatur).

SILVER tones body and creates feeling of well-being. (K.sølvvann øker elastiteten/spensten og gir en følelse av velvære i kroppen).

SILVER promotes healthy bones and joints. ( K.sølvvann styrker benstruktur og ledd i kroppen).

SILVER is the perfect skincare solution. ( KS. er et bra hudpleiemiddel).

SILVER safely kills infections in eyes, ears, nose and sinus. ( KS. stopper infeksjoner i øyne,ører,nese og bihuler).

SILVER speeds healing of torn muscles and ligaments.(KS.fremskynder leging av avrevet muskelvev og sener/leddband).

SILVER accelerates healing of stubborn skin ulcers. (KS. fremskynder leging av hudsår/liggesår).

SILVER has killed at least 650 known germs and viruses, and all germs, bacteria, allergens and pathogens introduced to colloidal silver en vitrio during tests in leading

scientific and medical institutions both in the USA and worldwide. • (KS. har vist seg å uskadeliggjøre 650 forskjellige virus,bakterier,allergener mm. som ble utsatt for K.S. i tester gjort i forsknings og medisinske institusjoner).

SILVER keeps water and foods free of bacteria (as used in most airlines and NASA spacecraft. ( K.S. holder vann og mat bakteriefritt, og er bla. brukt av flyselskap og i NASAs romstasjoner).

Det k.sølvvannet blir også nå brukt på subways i London og Hong Kong,sprayes på håndtak i osv. i vogner for å hindre spredning av bakterier og virus.

(Toyota har til og med laget bilratt med sølvpartikler i, for å hindre bakterievekst).

Sykehus har begynt å bruke det i luftekanaler for å hindre spredning av bakterier til andre rom/avdelinger).(Sciencedaily.com).

Plaster ,bandasjer har vært brukt lenge i forskjellige sammenheng. (Sciencedaily.com).

Det står mer her: http://alchemistsworkshop.com/_wsn/page3.

html http://www.chrissystems.com/peace.htm

http://www.alternativkanalen.com/rune/silverwater.htm

Alt jeg har lest om "sølvvann" er veldig bra, men det hadde vært interessant å lese om faktisk erfaringer :icon_confused:

Jeg har akkurat kjøpt en flaske fra Chris Christensen i håp om å ta knekken på fuktsoppen i potene til Sølve, det blir spennende å se. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange har hatt god erfaring med dette i forhold til virkelig uren hud, men det har i mange tilfeller vært utrolig uttørkende samtidig. Dvs at kvisene blir borte, men man får veldig tørr hud eller økt fettprodukjon i bytte. Skal bli spennende å høre din erfaring med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange har hatt god erfaring med dette i forhold til virkelig uren hud, men det har i mange tilfeller vært utrolig uttørkende samtidig. Dvs at kvisene blir borte, men man får veldig tørr hud eller økt fettprodukjon i bytte. Skal bli spennende å høre din erfaring med det!

Ja, jeg ser det står på sprayen at det kan brukes mot akne, kanskje Sølve og jeg kan dele sprayen :icon_redface:

Jøss, det var ikke måte på hva som ble "lovet"! Blir veldig spennende å høre hva din erfaring med det er!

Sprayen jeg kjøpte er Chris Christensen "Peace and kindness", kjøpte den hos hundefrisøren. H*n brukte den med suksse på en hund med ørebetennelser og eksem i ørene pga allergi, den var visst kjempebra mot det.

Jeg har behandlet fuktsoppen med Optima tidligere, men det fungerer dårlig så nå er jeg lei av at Sølve har røde og kløende poter. Jeg har startet å spray han i dag og frisøren lovet snarlig bedring, så det blir spennende å se. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. dette høres nok litt for fantastisk ut til å være sant, men det er sant altså :lol: Sølve er merkbart mye bedre i potene i dag.

I helgen slikket han voldsomt på potene, nær sagt med en gang han fikk anledning og fuktsoppen blomstret som igjen gjør at han slikker mer, ond sirker osv.

I går sprayet jeg potene hans 4 ganger og lot de lufttørke mellom hver omgang, og i natt hørte jeg ikke noe slikking, har heller ikke sett at han har slikket i dag. :D

Jeg fikk også testet ut Sølvvannet på broren min som hadde fått litt fotsopp mellom to tær, jeg rakk å spraye foten hans to ganger da han var innom i går. I dag var beskjeden at kløen nesten var vekk. Han er ikke typen som liker alternative ting så han var veldig forbauset.

Så lang er jeg hvertfall veldig fornøyd med Sølvvannet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. dette høres nok litt for fantastisk ut til å være sant, men det er sant altså :) Sølve er merkbart mye bedre i potene i dag.

I helgen slikket han voldsomt på potene, nær sagt med en gang han fikk anledning og fuktsoppen blomstret som igjen gjør at han slikker mer, ond sirker osv.

I går sprayet jeg potene hans 4 ganger og lot de lufttørke mellom hver omgang, og i natt hørte jeg ikke noe slikking, har heller ikke sett at han har slikket i dag. ;)

Jeg fikk også testet ut Sølvvannet på broren min som hadde fått litt fotsopp mellom to tær, jeg rakk å spraye foten hans to ganger da han var innom i går. I dag var beskjeden at kløen nesten var vekk. Han er ikke typen som liker alternative ting så han var veldig forbauset.

Så lang er jeg hvertfall veldig fornøyd med Sølvvannet. :)

Jøss! :) Men det er utrolig morsomt når sånne ting overrasker oss! Var den veldig dyr den sprayen? :ahappy: Får lyst å spraye den på noe bare for å se hva som skjer, men akkurat nå har jeg ikke så mye jeg skulle ha sprayet.. :) Eller, hvordan tror du den er på rød pels og litt tørr hud på albuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - veldig rart at det funker... Men hvorfor funker gullimplantat mot HD-problemer?

Men uansett - jeg har den sølvsprayen med meg i utst.kofferten, så den er med stor sett overalt, ja. Har opplevd den som nærmest "mirakuløs" på et sår med verk som den ene hunden min hadde på maven.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! :) Men det er utrolig morsomt når sånne ting overrasker oss! Var den veldig dyr den sprayen? :icon_confused: Får lyst å spraye den på noe bare for å se hva som skjer, men akkurat nå har jeg ikke så mye jeg skulle ha sprayet.. :P Eller, hvordan tror du den er på rød pels og litt tørr hud på albuene?

I know! :) Det er kjempemorsomt når et produkt imponerer slik. Jeg kjøpte min spray fra den lokale hundefrisøren til 199 kr. Den virker veldig drøy i bruk, jeg har nemlig rukket å spraye omtrent alt som kommer inn over dørterskelen og jeg kan omtrent ikke se at den har minket. Når det gjelder tørr hud og rød pels vil jeg tro den fungerer. Fuktsopp er som regel det som skaper misfarging i pelsen (rustbrun farge) og det tok sølvvannet knekken på hos Sølve hvertfall. Når det gjelder tørr hud så sprayet jeg moren min i går, hun har hodebunnspsoriasis og hun merket lindring og minsket kløe.

Så morro! Må prøve sånn der, på alt. :P Jeg skal kjøpe når jeg finner et sted de har, og teste på kviser, på tørr hud, på småsår osv, blir gøy å se! ;)

Jeg sprayer alt jeg ser for tiden og det er veldig moro. Jo fler som prøver jo bedre vil vi se hva slags effekt sprayen har, så jeg synes du skal slå til jeg ;) Sprayen kan kjøpes på nett (som Mini linket til), men også hos de fleste som tar inn Chris Christensen produkter. Jeg mener å ha lest at det går ann å kjøpes på apoteket, men det var en amerikansk artikkel..

Høres snodig ut. Mikroskopiske sølvpartikler i destillert vann? Uansett hvor små de er, så er det jo ikke oppløst i vannet.

Hadde vært artig å få vite hvorfor det virker også..

Om du sjekker noen av linkene jeg la ut så vil du kunne finne ut mer. Det er utrolig rart at det fungerer, men dette er visstnok veldig gammelt nytt. Sølv i vann har visst vært i bruk i maaaange mange år. ;)

Helt enig - veldig rart at det funker... Men hvorfor funker gullimplantat mot HD-problemer?

Men uansett - jeg har den sølvsprayen med meg i utst.kofferten, så den er med stor sett overalt, ja. Har opplevd den som nærmest "mirakuløs" på et sår med verk som den ene hunden min hadde på maven.

Susanne

Så godt å høre du også har gode erfaringer med sølvvann :P

får man bestillt den noen steder på nettet? Norske sider?

Siden som Mini linket til, andre Chris Christensen forhandlere og det kan jo hende apoteket har et liknende produkt?

Jeg tenkte på en ting Mini, og det er at Sølvvannet skal virke styrkende innvortes også. F.eks på mage/tarm problematikk. Den sprayen jeg kjøpte skal bare brukes utvortes, men ut i fra det jeg har lest er det mange som tar x antall t-skjeer med sølvvann daglig og har fått helsegevinst av det. Kanskje det kunne vært noe å prøve i fht Mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! :icon_confused: Det er kjempemorsomt når et produkt imponerer slik. Jeg kjøpte min spray fra den lokale hundefrisøren til 199 kr. Den virker veldig drøy i bruk, jeg har nemlig rukket å spraye omtrent alt som kommer inn over dørterskelen og jeg kan omtrent ikke se at den har minket. Når det gjelder tørr hud og rød pels vil jeg tro den fungerer. Fuktsopp er som regel det som skaper misfarging i pelsen (rustbrun farge) og det tok sølvvannet knekken på hos Sølve hvertfall. Når det gjelder tørr hud så sprayet jeg moren min i går, hun har hodebunnspsoriasis og hun merket lindring og minsket kløe.

Jeg sprayer alt jeg ser for tiden og det er veldig moro. Jo fler som prøver jo bedre vil vi se hva slags effekt sprayen har, så jeg synes du skal slå til jeg :) Sprayen kan kjøpes på nett (som Mini linket til), men også hos de fleste som tar inn Chris Christensen produkter. Jeg mener å ha lest at det går ann å kjøpes på apoteket, men det var en amerikansk artikkel..

Om du sjekker noen av linkene jeg la ut så vil du kunne finne ut mer. Det er utrolig rart at det fungerer, men dette er visstnok veldig gammelt nytt. Sølv i vann har visst vært i bruk i maaaange mange år. ;)

Så godt å høre du også har gode erfaringer med sølvvann ;)

Siden som Mini linket til, andre Chris Christensen forhandlere og det kan jo hende apoteket har et liknende produkt?

Jeg tenkte på en ting Mini, og det er at Sølvvannet skal virke styrkende innvortes også. F.eks på mage/tarm problematikk. Den sprayen jeg kjøpte skal bare brukes utvortes, men ut i fra det jeg har lest er det mange som tar x antall t-skjeer med sølvvann daglig og har fått helsegevinst av det. Kanskje det kunne vært noe å prøve i fht Mini?

Ja,jeg tenkte faktisk å spør deg om den kan brukes innvortes også. Jeg kan google litt og se om jeg finner sølvvann som kan brukes innvortes også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! WOW! WOW!

Det er nesten alt jeg har å si! Etter å ha blitt hjernevaska på telefonen av LivB, så fant jeg ut i all hemmelighet at jeg skulle bestille den fra Hiawata-siden som er linket til litt lenger opp her. Jeg bestilte vel i forigårs? Kan hende det var i går og, jeg vet ikke. Men jeg betalte ihvertfall i går, og i dag lå den jaggu i postkassa! Snakk om rask levering! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om dette kunne vært noe for My og flekken på albuen hennes med tørr hud pga demodex'en?

Hvordan kan man bruke sølvvann for å styrke immunforsvaret? My har utslag på hårsekkmidd (demodex) ppa svekket immunforsvar, så lurer på om dette kunne hjulpet henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det MYE tull ute å gå.

For det første mister slikt mye av sin troverdighet når sidene som omhandler den, automatisk går til angrep mot legemiddelindustrien med konspirasjonsteorier og tull og vås.

For det andre, til de som så "fornuftens fiender" vil vel dette høres bra kjent ut: "colloidal silver spray".

Colloidal kommer av ordet "colloid" som betyr "en blanding bestående av komponenter i løsning og i suspensjon". Colloidal betyr at dette har EGENSKAPER som MINNER om dette. Altså at det er enda mer utblandet, utvasket etc. Jeg ser på nettsiden at det er "fantastiske" 100% destillert vann med 999 rent sølv (makes no sense?) - men står rett etterpå at det er 30ppm kolloidalt sølv. Altså 30 parts per million. I 118 milliliter er innholdet naturlig sett RELATIVT utvannet. Vanlig vann har vel mer grums og tull i seg enn dette destillerte vannet har noe som helst kolloidalt sølv i seg.

http://www.mdanderson.org/departments/cime...743a0cdf23f193c

Her kan dere lese mer om hvilke vitenskapelige bevis som finnes for dette. Hilsen Universitetet i Texas.

IKKE BRUK METALLSKJE VED INNTAK, METALLET I SKJEEN VIL

PÅVIRKE DET K.SØLVVVANETS ELEKTRISKE LADNING OG DERMED ØDELEGGE VIRKNINGEN AV DET !

...dette vil jeg gjerne høre mer om. Skal gå og google elektriske ladninger til vanlige husholdningsskjeer.

PS: Ikke begynne å bli sure for at jeg er skeptisk, har ikke nektet noen å bruke det! :icon_redface: Dog i min videre søk for å finne ut mer av dette, har jeg kommet over en potensiell risiko av bruken:

"Long-term use of silver preparations can lead to argyria, a condition in which silver salts deposit in the skin, eyes, and internal organs, and the skin turns ashen-gray."

Men igjen, siden innholdet av sølv er helt usannsynlig lite så er vel risikoen også usannsynlig liten :icon_redface: Dessuten er det jo her snakk om en spray, og ikke overdrevet inntak slik som de har i USA.

EDIT, nei vent. Der fant jeg faktisk denne historien, som forteller noe om farene ved dette: http://rosemaryjacobs.com/

Les også her; http://www.ukskeptics.com/forum/showthread.php?t=2159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det MYE tull ute å gå.

*klipp klipp*

Altså, jeg forholder meg til det jeg har sett og erfart på min egen hund. Han ble kvitt fuktsoppen etter veldig kort tid takket være sølvsprayen. Og siden han ikke har snøring på hva jeg sprayer han med og han ikke har noe begrep om placebo effekt så tror jeg på det resultatet jeg ser. Sølvspray funket på han og da er jeg fornøyd. :icon_redface:

Jeg tror bestemt at jeg ikke utsetter han for risiko ved å spraye han. Hadde dette produktet vært farlig/helseskadelig så hadde det ikke vært til salgs i Norge. Vi er et land med meget strenge regler for helsekostprodukter.

At det meste av helsekost og medisiner har bivirkninger og kontraindikasjoner er selvsagt, men er det forbundet en reell helserisiko med produktet blir det opplyst om. For eksempel: de fleste jenter tar P-piller, ikke lurt om en skal leser kontraindikasjonene, men det går som regler bra. Selv tar jeg store doser med prednisolon, hyppige antibiotikakurer og 4 forskjellige astma/KOLS medisiner hver dag. Kontraindikasjonene på en av alle mine daglige medisiner er livsfarlige, men jeg lever stadig vekk. Hadde Argyria vært et reell høyrisiko tilstand så ville det vært opplyst om det, mener nå jeg. :icon_redface:

Jeg fant denne følgende side som omhandlet effekt og bivirkninger. Der sto det "Uavhengig av hva du måtte ha lest eller hørt så er det aldri registrert noen tilfeller av Argyria som følge av å ha benyttet elektrisk produsert ionisert sølv. Det gjelder både høy og lavspenningsprodusert ionisert sølv. Noen såkalte "godkjente" kjemisk produserte sølvmedikamenter har imidlertid forårsaket tilstanden tidligere på 1900-tallet. I alle registrerte tilfeller av argyria, uten unntak, har produktet som forårsaket tilstanden bestått av sølvpartikler eller ulike sølvbindinger som sølvnitrat eller sølvacetat. Begrepene "ionisert sølv", "kolloidalt sølv" og "ionisert kolloidalt sølv" refererer alle til samme rene produkt…produsert med elektrisitet og ikke kjemi." Link: http://www.icosil.no/Fungerer%20slik.html

Under bivirkninger på samme side er det et brev fra Departement of health and human services som konkluderer med at de ikke hadde funnet noen tilfeller med "adverse events associated with the use of Colloidal silver" anno 99

Link: http://www.icosil.no/Bivirkninger.html

PS: Ikke begynne å bli sur for at jeg er skeptisk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bestemt at jeg ikke utsetter han for risiko ved å spraye han. Hadde dette produktet vært farlig/helseskadelig så hadde det ikke vært til salgs i Norge. Vi er et land med meget strenge regler for helsekostprodukter.

At det meste av helsekost og medisiner har bivirkninger og kontraindikasjoner er selvsagt, men er det forbundet en reell helserisiko med produktet blir det opplyst om. For eksempel: de fleste jenter tar P-piller, ikke lurt om en skal leser kontraindikasjonene, men det går som regler bra. Selv tar jeg store doser med prednisolon, hyppige antibiotikakurer og 4 forskjellige astma/KOLS medisiner hver dag. Kontraindikasjonene på en av alle mine daglige medisiner er livsfarlige, men jeg lever stadig vekk. Hadde Argyria vært et reell høyrisiko tilstand så ville det vært opplyst om det, mener nå jeg. :icon_redface:

Det er ikke noe problem i at du velger å tro det, men da er det en personlig bestemmelse. Det gjør ikke produktet noe mer trygt eller utrygt. Vi er et land med regler som flyr litt hit og dit, og regler for alternative produkter er generelt mer åpen enn for ekte medisinske artikler - siden disse blir nøye utprøvd for å kunne legge fram alle reelle bivirkninger, potensielle bivirkninger og sjeldne bivirkninger. Hvem som skal bruke det, hvem som ikke skal bruke det, hvem som bør passe seg etc. Dessverre for noen er det en lang ventetid, men ventetiden er der for vår sikkerhet. Og husdyrenes. :lol:

Jeg fant denne følgende side som omhandlet effekt og bivirkninger. (...) Link: http://www.icosil.no/Fungerer%20slik.html

Finn heller en objektiv side som legger fram forskningsresultater, i stedet for subjektive påstander. Det kan jeg også gjøre, uten at det er en større / mindre sannhet.

PS: Ikke begynne å bli sur for at jeg er skeptisk :)

Sur? :icon_redface: Jeg synes slikt er skikkelig interessant jeg, jeg elsker å høre om nye alternative populærmidler i dagens samfunn. Liker å undersøke den vitenskapelige bakgrunnen til produktene, og hvor stor andel av vitenskapelige ord og uttrykk som enkelt misbrukes for å få produkter til å høres helt fantastiske ut.

Funker det, så funker det! Men jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke bare kan bli ordentlig testet av disse selskapene som lager de (man kan enkelt bestille vitenskapelige tester) og få det bekreftet? Det skal ikke mye til, og med de stive prisene kan det ikke være pengemangel det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nødvendigvis.

Poenget mitt er at jeg ikke ser hvordan det er noe annet enn destillert vann med helt vanvittig små menger innhold av "virkestoff".

Tørrfor er en annen ting, sammensetningen er forskjellig fra tørrfor til tørrfor for det første. Det er en reell sammensetning av stoffer. I tillegg har du f.eks hva hunder er vant med fra barndommen, hvordan familiens fordøyelsessystem har blitt avlet fram og hva akkurat det individed reagerer på er noe. Dette er helt klart noe annet enn hvordan huden til en hund reagerer på vannspray :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...