Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerne rust


Ingvild

Recommended Posts

Jeg skal ha kulestøt i en egentreningsperiode i gymmen ( :whistle: ), så gymlæreren min gikk gjennom alt utstyret før hun til slutt fant en gammel og rusten kule innerst i et skap (kula er alt for tung forresten, så det er overhengende fare for at det kan bli litt vonde tær etter tre uker med kulestøttrening). Jeg kunne tenke meg å slippe og kaste en rusten kule, så jeg lurer derfor på om noen har noen gode tips når det gjelder å fjerne rust fra en jernkule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør med gamle jerngryter, utegrillen m.m er å skrape av det verste med stålull, og så fjerne resten med husholdningspapir dyppet i olje. Det finnes jo kjemikalier som fjerner rust, på bensinstasjoner f.eks. men jeg tror slikt fort koster litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrubbet litt med sandpapir, og nå står den og godgjør seg litt i rustfjernergreier til bil, så får vi se hvordan den blir etterpå. :)

Bare den ikke forsvinner, var det første jeg tenkte..! :) Men tråden er jo noen dager gammel, så kanskje du kan si hvor mye som ble igjen av den?

Forresten, kulestøt er for pyser når man skal ha egentrening. Vi fikk ha både ping-pong og biljard (!!) som egentrening i gymmen, og jeg var slu og hadde ridning; på den måten fikk jeg ri samtidig som jeg fikk "betalt" for det, hirr hirr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den ikke forsvinner, var det første jeg tenkte..! :) Men tråden er jo noen dager gammel, så kanskje du kan si hvor mye som ble igjen av den?

Forresten, kulestøt er for pyser når man skal ha egentrening. Vi fikk ha både ping-pong og biljard (!) som egentrening i gymmen, og jeg var slu og hadde ridning; på den måten fikk jeg ri samtidig som jeg fikk "betalt" for det, hirr hirr! :)

Den er nokså stor og tung, så det hadde ikke hatt noe å si om den ble mindre. :) Men det ble faktisk veldig bra, jeg fikk fjernet all rusten og dermed ble den veldig mye mer delikat å håndtere. Neste gang må jeg dog finne meg et snøfritt sted å trene på, for det var et h elvete å få kula opp fra den våte og tunge snøen hver gang...

Og pft, kulestøt er ikke for pyser! Alle andre har valgt turn, svømming og ski - da syns jeg faktisk at jeg er flink som er kreativ nok til å finne på kulestøt (selv om jeg heller skulle hatt noe jeg kunne dratt med bikkja på). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nokså stor og tung, så det hadde ikke hatt noe å si om den ble mindre. :D Men det ble faktisk veldig bra, jeg fikk fjernet all rusten og dermed ble den veldig mye mer delikat å håndtere. Neste gang må jeg dog finne meg et snøfritt sted å trene på, for det var et h elvete å få kula opp fra den våte og tunge snøen hver gang...

Og pft, kulestøt er ikke for pyser! Alle andre har valgt turn, svømming og ski - da syns jeg faktisk at jeg er flink som er kreativ nok til å finne på kulestøt (selv om jeg heller skulle hatt noe jeg kunne dratt med bikkja på). :D

Og jeg hadde hundekjøring som egentrening :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...