Gå til innhold
Hundesonen.no

US ME CH VV-07 NORDV-10 Riverhills Angie's Alfred 'Chico' - Kleiner Münsterländer


SiriEveline

Recommended Posts

Vel, det var vel på tide at han også fikk sin egen tråd. Dette er da altså "broren" min, altså mamma's lille dalt.

Han er en stående fuglehund av rasen Kleiner Münsterländer, som brukes i jakt.. ihvertfall så langt det går. Han er oppvokst (sine 3 første leveår) i Mexico, så fuglehundtreningen har vært litt vanskeligere en ventet. Han er nå blitt 5 år.

Han har nylig også startet litt snørekjøring med søsteren min, og viser mer og mer talent til tross for at han er ganske liten.

Her er noen bilder av han på utstilling i Mexico.

n533583992_1391412_339.jpg

n533583992_1391408_4171.jpg

n533583992_1391409_8992.jpg

n533583992_1391411_9947.jpg

Utenfor huset til Mamma og Pappa

n533583992_1538104_8320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han var :ahappy: Og helt fra mexico da gitt! Hvordan kan det ha seg?

Nei, vi bodde 3år der siden pappa ble tilbudt jobb der (via oljebusinessen). Men savnet etter hund var uansett stort så en helg pappa var på businesstrip så ringte mamma Riverhills Kennel og overførte depositum på vofsen. Noen uker senere ble han hentet av mamma med fly.

Han har altså nå bodd i tre land, i løpet av sine "nesten" 5 leveår.

Her er noen titler han har:

World Champion

American’s Champion

Mexican Champion of the World Dog Show

Han fikk også andre plass i gruppe 7 under World Dog Show i Mexico. Trolig er han også den eneste Kleinern som har mottatt slike titler i Mexico. Han var vel mest sannsynlig også det eneste eksemplaret i Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Så søt han er :lol: Er han ung på oppstillingsbildene i startinnlegget? Det så hvertfall ut som han hadde lagt seg mer ut i Lillestrøm :lol:

Også må jeg spørre angående tittelene. Med world champion, mener du verdensvinner (ww)? Og hva er mexican champion of the world dog show, er det vanlig mexikansk championat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han er :lol: Er han ung på oppstillingsbildene i startinnlegget? Det så hvertfall ut som han hadde lagt seg mer ut i Lillestrøm :lol:

Også må jeg spørre angående tittelene. Med world champion, mener du verdensvinner (ww)? Og hva er mexican champion of the world dog show, er det vanlig mexikansk championat?

Takk for det :lol: Ja han er ung, er vel rundt 2-3 år der.

Det mexican champion of the world dog show er jeg litt usikker på, var det jeg ble fortalt av min mor før jeg kunne så mye om utstilling. Jeg vil tro at det er vanlig meksikansk championat, men at han da antagelivis oppnådde det siste certet på det showet. Så får nesten beklage de titlene der, da det fint kan være litt misforståelser. Samme gjelder world champion, vil tro at mamma mener verdensvinner med den ja, altså tittelen hans VV-07.

EDIT: Da har jeg skjønt dette, Mexican Champion of the World Dog Show var en tittel som FCM (Federacion Canofila de Mexico) ga ut. American og World Champion er visst titler han har papirer på, men etter som jeg kan se er det ikke noe FCI logo på disse, American betyr forresten ikke USA men Amerika som kontinent (Las Americas).

I tillegg har han selvfølgelig BIR + VV-07. Veldig rart system dette her, og det virker som om NKK og FCM har veldig forskjellige måter og operere på men de 4 CACIB'ene fra Mexico så forholdsvis like ut som det norske han fikk nå i helgen.

Personlig syntes jeg han ser mye bedre ut nå, lagt seg mye mer ut og er rett og slett litt mer maskulin. Nå skal jeg bare ta skikkelig innsats fremover mot jaktsesongen og prøve å få til noe på den fronten, hadde vært fantastisk å få en premie på han sånn at han kan starte å motta cert, så får vi heller jobbe videre med 1.premie på jaktprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte hunden! og gratulerer med ny tittel! :)

er veldig facinert av rasen. De har noe utrolig vakkert og søtt over seg :hmm:

Tusen takk :lol:

Veldig spennende rase, og en utrolig personlighet. De er egenrådige og tøffe, samtidig som de gjerne leker søte og uskyldige. Absolutt en hund man bør samarbeide med, og ikke prøve å sjefe over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...