Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på bia-bed til My

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken størrelse burde jeg kjøpe til My? Hun bruker enda den pittelille bia-bed'en vi har (minste str tror jeg det er, eller nest minste) men jeg vil gjøre henne den tjenesten å kjøpe en større så :drool:

Skrevet

Lyng er 51-52cm høy og vi har 60*70 bia. Han ligger ikke helt rett ut i den, men vil han ligge rett ut ligger han på gulvet. Zima på 63cm bruker samme bia'n på natta og er vist veldig fornøyd med det. Har vært hos noen med større, men da velger hun bare den lille:)

Skrevet
Lyng er 51-52cm høy og vi har 60*70 bia. Han ligger ikke helt rett ut i den, men vil han ligge rett ut ligger han på gulvet. Zima på 63cm bruker samme bia'n på natta og er vist veldig fornøyd med det. Har vært hos noen med større, men da velger hun bare den lille:)

Siden Mailin har 60x70 så er det også det vi har til Arn :drool: Var så heldige at vi fikk overta en av hennes en gang da vår gamle gikk opp i limingen. Det begynner forresten denne å gjøre nå. Men 60x70 har vi altså hatt til alle tre aussiene. De krøller seg lett sammen i den.

Skrevet

hehe,nå ligger lille pelsen i seng og hun har ikke trengt så stor,er masse plass rundt!Men,ble jo kjøpt til en relativt stor Engelsk Setter tispe som lå for det meste på ryggen med beina oppe!Jeg liker det er mye plass enn trangt da.

Skrevet

Vi har en stor hundemadrass også på gulvet i stua, den er vel 110lang og 75 bred eller noe sånt, hundene ligger endten flatt på gulvet, eller så ligger de sammenkrøllet i biaen eller på den ene halvdelen av madrassen. Ingen av de ligger flatt på madrassen hvor det er god plass.. Så da har ikke jeg tatt det så tungt.

Nå skal det sies at aussien min helst ligger flisene i gangen, og RR'n ligger helst i sofaen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...