Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart bli det valp...:D

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Ja, det blir kjempe spennende!! håper oppdretter legger ut bilder av valpene hver for seg etterhvert, så vi kan se hvem som er hvem...:)

Både Sivert og Yakita venter nok spent på den nye leikekammeraten...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg som er sååååå valpesyk da. dette er urettferdig. menblir forhåpenltighvis en liten en på meg å i løpet av våren/sommeren

hihi...ja, jeg har ventet siden juli i fjor selv...:) og det er absolutt verdt det! ;)

Hvordan hund er det du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha samme som sist, nemlig Mops :) Kan ikke si at jeg har ventet så lneg som deg, men det er fordi jeg absolutt ikke hade planlagt å få en død hund. Så derfor må jeg jo finne en erstatter ;) Og jeg bor ikke allverdens langt unna dere jeg heller, så kommer nok til å dra med meg Lill og hennes hund og henge meg på treffene deres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...ja, hverken moss eller skjeberg er så ille langt unna da...:) du får ta med deg familiehunden eller komme uten hund fram til du får din egen...;) alltid koselig å bli kjent med andre fra hundemiljøet...

Ja, er kjempe spent på hvilken valp jeg ender opp med jeg også...gleder meg til å se hvem av dem som hanne og hvem som er tispe og greier...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :lol: De neste åtte ukene går nok fort skal du se :lol:

ja, håper det går fort...om 5 uker skal vi besøke oppdretter og velge valp...og etter det trur jeg tiden går fort uansett! :D gleder meg som en unge... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Nei, går fort det nå...4.5 uke i dag faktisk... :icon_confused:

Lurer på om den mørke valpen øverst på bildet er en hanne jeg.... :icon_redface:

Var den jeg la merke til først på det bildet :cry:

Spennende å følge med videre i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...