Gå til innhold
Hundesonen.no

Rå lydighet og C-arbeid av en dobermann

wizard

Recommended Posts

Skrevet
Denne filmen skal jeg vise til Ganzie, og håpe hun plukker opp litt :closedeyes:

Spiller den alt for min. Skal sette på repeat, for det trengs nok gjentagelser.

Guest Dratini
Skrevet
Er ikke noen som vet om den er på youtube? Orker ikke laste ned noe å se på den med. :)

Samme her, får ikke åpnet den med win mediaplayer... <_<

Skrevet
Imponerende! Men det var da veldig til armbruk på den damen *flir*

Akkurat det jeg også la merke til :) Men jeg er dypt imponert, ja :closedeyes:

Skrevet

Flinke vovven (og eieren da). :icon_redface: Men er det bare jeg som synes hunden går litt rart i fvf? Ser ut som den går med annethvert forbein noen steder, skal de gjøre det? :)

Skrevet
Flinke vovven (og eieren da). :icon_redface: Men er det bare jeg som synes hunden går litt rart i fvf? Ser ut som den går med annethvert forbein noen steder, skal de gjøre det? :)

hihi nei. Under lydighetsdelen i den type arbeid mener jeg tro at de foretrekker hunder som ligger så høyt i stress. For den der ser ut som den holder på å eksplodere hvert øyeblikk. For meg som er lp utøver så synes jeg det der var bare rot og en haug med dobbelkommandoer. Som IW ble jeg veldig imponert over hoppet :) Resten var så der, synes jeg da. Men så er jeg en pirk å da

Skrevet

Stusset også på armbruken.. Om noe må det vel i alle fall være en million dobbeltkommandoer? (ha ha ha!)

(Bikkja hadde fått seg en skikkelig smell hvis den kikker en annen vei eller sakker bakover i hvertfall....)

Susanne

Skrevet

Må si meg enig med Margrete her, pelsen klenger jo så damen har vanskelig for å gå rett. Og jeg har aldri skjønt greia med å brøle alle kommandoene jeg da men..

Men ja, hoppet var ganske så vakkert :icon_redface:

Enten så var damen liten eller så var bikkja schwæær! Holder vel en knapp på begge deler.

Skrevet

Pirkedamer. For oss sivilister var det morsomt å se på. Vi er jo vant til å forsere mønet på en litt annan måte vi da, men nå var vel poenget å komme seg over. :icon_redface:

Skrevet
Må si meg enig med Margrete her, pelsen klenger jo så damen har vanskelig for å gå rett. Og jeg har aldri skjønt greia med å brøle alle kommandoene jeg da men..

Men ja, hoppet var ganske så vakkert :icon_redface:

Enig!

Jeg synes fri ved foten var fryktelig rotete å se på, men jeg likte hundens arbeidslyst og iver. :) Jeg ble heller ikke så veldig imponert over de andre øvelsene, selv om jeg synes både hoppet og fremadsendingen var fine.

Edit: Endret quote.

Skrevet

Check out these videos of obedience and protection by a Doberman completing a Schutzhund III routine. Tell me that's not exciting! (Sabine Wiedemeyer handling Lennox von Aurachgrund, taking 2nd place in 2006 Deutschen Meisterschaft [German all-breed nationals] with 100-98-95 [100 points tracking, 98 points obedience, 95 points protection, out of a perfect 300])

Les teksten ,100i spor,98i lydighet og 95 i gruppe c,2plass i nasjonalt mesterskap for alle raser med en dober er særdeles imponerende.

Ja man kan gjerne pirke på armbruk,som noen tolker som dobbeltkomandoer samt at hunden klenger en del,noe som forøvrig var ønsket i rik sporten for noen år tilbake..

Ellers må jeg å si meg dypt imponert over slippen i gruppe c,null konflikt,rett og slett perfekt..

Skrevet
Check out these videos of obedience and protection by a Doberman completing a Schutzhund III routine. Tell me that's not exciting! (Sabine Wiedemeyer handling Lennox von Aurachgrund, taking 2nd place in 2006 Deutschen Meisterschaft [German all-breed nationals] with 100-98-95 [100 points tracking, 98 points obedience, 95 points protection, out of a perfect 300])

Les teksten ,100i spor,98i lydighet og 95 i gruppe c,2plass i nasjonalt mesterskap for alle raser med en dober er særdeles imponerende.

Ja man kan gjerne pirke på armbruk,som noen tolker som dobbeltkomandoer samt at hunden klenger en del,noe som forøvrig var ønsket i rik sporten for noen år tilbake..

Ellers må jeg å si meg dypt imponert over slippen i gruppe c,null konflikt,rett og slett perfekt..

Må ikke glemme at jeg som pirker er LP dame og vi vil ikke ha slik klenging og dobbeltkommandoer :closedeyes: Jeg vet dog at det er ønsket si RIK sporten. Siden jeg er LP dame, blir jeg ikke videre imponert og det må jeg få lov til å ikke bli synes jeg. Jeg så ikke c-arbeidet og der kan man imponere meg stort fordi jeg kan ikke en skitt om det! :icon_redface: Sporarbeidet til rik er jo ekstremt nøye (være i sporkjernen hele tiden) og jeg er sikker på at dere "gremmes" over å se ett nbf spor? Sånn til sammenligning, mener jeg.

Skrevet

Selfølgelig må du få lov til å men det og jeg skjønner hva du mener,men det gjør det ikke mindre imponerende for min del .Nbf spor er innt det,men for min del så syns jeg det er langt mer innt å gå rolig bak hunden å se den jobbe seg gjennom et ipo spor.

Guest Gråtass
Skrevet
Må ikke glemme at jeg som pirker er LP dame og vi vil ikke ha slik klenging og dobbeltkommandoer :closedeyes: Jeg vet dog at det er ønsket si RIK sporten. Siden jeg er LP dame, blir jeg ikke videre imponert og det må jeg få lov til å ikke bli synes jeg. Jeg så ikke c-arbeidet og der kan man imponere meg stort fordi jeg kan ikke en skitt om det! :icon_redface: Sporarbeidet til rik er jo ekstremt nøye (være i sporkjernen hele tiden) og jeg er sikker på at dere "gremmes" over å se ett nbf spor? Sånn til sammenligning, mener jeg.

Nei, det er ikke det. Det er bare det folk dekker seg bak og sier at de har en "driftsterk hund" sannheten er at svært mange RIK hunder går på ballforsterker og ikke lydighet, mot hundefører. Derfor blir det unøyaktig, klengete og ofte med lydeffekt..

Jeg personlig syns c-arbeidet var langt bedre en lydigheten. (og nei jeg syns ikke at det var ett program til 98 poeng)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...