Gå til innhold
Hundesonen.no

Frossen kong - forslag til innhold?


Caligula

Recommended Posts

Frossen kong har vært en slager i huset her, og jeg har lyst til å la det være et fast innslag, gjerne hver dag. I kongen er det plass til ca. 130 gram med v&h. Jeg har ikke lyst til å gi dem så mye leverpostei hver dag. Hannen min kan få endel av matrasjonen, men tispa mi får bare 150 gram v&h hver dag. Derfor lurte jeg på om noen kunne komme med forslag til ting jeg kan fylle kongen med, og som kan frosses, og som ikke er altfor usunt, siden jeg har lyst til å gi det ofte. Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stappet inn masse frolic og havregrøt engang, og la i fryseren, fungerte fint det, havregrøten limte sammen frolicen så det tok lang tid.

Ellers går det jo ann å bruke peanøttsmør, og frolic. Hvis man legger noe tørrfor i bløt, også legger det i en kong i fryseren, er det sikkert også noe hunden må jobbe litt med. Har ikke prøvd enda, men leter også etter nye ting å prøve, siden han ikke skal ha for mye leverpostei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også vom mesteparten. Noenganger bløter jeg opp litt tørrfòr i vann med kjøttbuljong slik at da det bløte tørrfòret får en ekstra god smak:)

Ellers har jeg tatt vom, kokte grønnsakerog litt ris i mixeren og stappet i hele smørja i:)

Har noen venner som også driver å blander i blåbær yoghurt og lignende , men ikke prøvd det selv så kan ikke si noe på om det slår ann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kom på en liten idé. Det sies jo at Biola er bra for hunder også. Selv gir jeg alltid en dæsj med Biola naturell yoghurt i maten. Men idag var de visst utsolgt så da måtte jeg gå for melken istedenfor (som faktisk er ganske tykk). Så istedenfor å bløte opp fóret for så å legge i en dæsj med yoghurt, tok jeg likegodt og bløtet opp fóret med Biola melken. Det ville jo blitt en ypperlig ting å fryse i en Kong. Jeg skal ihvertfall prøve ikveld, så får snuppa noe å bryne seg på mens jeg er på jobb i morgen. Så får jeg fortelle hvor populært det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har medium kong, og etter forslag fra Landy her inne, så stappet jeg inn en kjøttbolle. (svensk sådan). Bridie brukte første gangen ca 30 min på å få den ut. en FROSSEN kjøttbolle. Om jeg presser på litt hardere kan man få to frosne kjøttboller inn i en sånn kong, og da er Bridie opptatt ei stund iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode ideer her - hadde aldri tenkt på at det gikk an å fryse :)

Hvorfor finner jeg ikke kongen min? Hvor blir sånne ting av?

Noen som har sånn kong stuff-a-ball? Er den veldig annerledes enn vanlig kong siden det står at den skal være beregna på å putte mat i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode ideer her - hadde aldri tenkt på at det gikk an å fryse :icon_redface:

Hvorfor finner jeg ikke kongen min? Hvor blir sånne ting av?

Noen som har sånn kong stuff-a-ball? Er den veldig annerledes enn vanlig kong siden det står at den skal være beregna på å putte mat i?

Under sofaer, stoler og tv-bord! Der er det jeg finner våres i allefall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen her i huset ligger alltid under sofaen. Da er den deilig innhyllet av hybelkaniner, og må ta seg en tur i vasken.

Pion, lurer også på det, vurderte å kjøpe en, men hadde ikke i large, så kjøpte jumi n jack istedenfor (ser veldig bra ut, men for liten... argh, noen som vil kjøpe? *snik snik*)

Men kan ikke helt se hva som skal være så mye bedre da, enn kongen, får jo mye inn der og, og tar en stund for hunden å få det ut uansett.

Biola og tørrfor skal testes ut, kjempelurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biola og tørrfor er ikke lurt i en kong som er litt for stor til at valpen får ut alt..

Her ble kongen liggende ved ovnen i går da vi dro ut. Trodde valpis hadde fått i seg alt jeg, men neida der lå halve innholdet igjen inni og lukta godt i varmen da vi kom hjem.. Morsomt å grave ut det igjen! ...bleeh :icon_redface:

Blir å prøve frossen kylling-kjøttbolle neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biola og tørrfor er ikke lurt i en kong som er litt for stor til at valpen får ut alt..

Her ble kongen liggende ved ovnen i går da vi dro ut. Trodde valpis hadde fått i seg alt jeg, men neida der lå halve innholdet igjen inni og lukta godt i varmen da vi kom hjem.. Morsomt å grave ut det igjen! ...bleeh :drool:

Blir å prøve frossen kylling-kjøttbolle neste!

Haha, huff! Det hørtes ikke så morsomt ut. Jeg klarte å glemme den uten å putte den fryseren, så tørrfóret trakk til seg mesteparten av Biolaen, så til tross for at hun ikke spiste opp alt så luktet det ikke. Jeg merket det ihvertfall ikke... men skal ha det i tankene til nesten gang, sånn at den ikke blir glemt stinkende.

Hmmm.. kylling kjøttbolle hørtes spennende ut! Skal nok testes det også til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det løst seg selv ved en feil jeg gjorde. Jeg bestilte en kong til så de skulle få en hver, og har tydeligvis bestilt en mye mindre variant enn den jeg hadde fra før. Denne er i perfekt størrelse til kveldsmaten for tispa mi, (og er ikke så liten at jeg er redd for at hun skal få den i halsen. Men er under oppsyn for sikkerhets skyld.) Vi bytter på hvilket måltid de får den til, og dette har virkelig vært en suksess hos oss. Frokost/Kveldsmat er nå utvidet fra tre minutter til en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...