Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeutstyr


Wilma

Recommended Posts

Ja :wub: Nå jeg kjøper hundeutsyr over nettet er jeg ofte veldig skeptisk til kvaltitet, merke, levrandør osv. Det er jo ingen som har spessielt lyst til og kjøpe noe, og ikke få det man betaler for :lol: Det er jo selfølgelig lurt og velge et kjent merke med godt rykte, men man hører jo alltid så mye rart.

Så har du noen gode erfaringer med levrandør, et spessielt produkt, kvalitet og holdbarhet?

Del dine gode (og dårlige) erfaringer med oss andre! ;)

Hvis jeg starter med feks. med denne hundesengen

hundeseng1.jpg

Hundeseng1 : Hva synes du om den? Ser den holdbar ut? Ville du kjøpt den? Hvorfor/hvorfor ikke?

og denne

hundeseng2.jpg

Hundeseng2 : Hva synes du om den? osv.

Hvorfor ville du evt. kjøpt den ene i stede for den andre? Begge er fra Hööks, men det går tydeligvis ikke ann og linke direkte til feks. en hundeseng.. :rolleyes:

Også må dere komme med egne erfaringer og meninger! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med sengene..?

Men jeg kan i alle fall si at jeg er kjempefornøyd med vibri.com sine halsbånd. De er av god kvalitet, ganske enkelt. Ikke er de spesielt dyre heller, i forhold til andre kvalitetsbånd. :)

Jeg er også fornøyd med servicen på oshundeservice.no - skikkelig god service i nettbutikken der! :P De svarer kjapt og hyggelig på all mail.

Jeg vil også rose seleverkstedet.no for god service - de tar gjerne en lang telefonsamtale eller to for å hjelpe til med tilpasning av sele og råd på veien, og de svarer kjapt på mail. De har mye kompetanse på området, og deler gjerne med andre.

Ellers har jeg noen lærkobbel av merket Dingo som er utrolig gode; og de var myke og fine allerede da jeg kjøpte de. En tanke dyre kanskje, men absolutt verdt prisen!

Edit: på Doglegdesign.com/se synes jeg det var skikkelig dårlig kvalitet på varene. Bestilte en sele med fleecefôr, og det var standard fleece og bånd som ble brukt (altså helt ok greier), men klipsen til å feste selen med var helt elendig og passet ikke til båndet, ergo falt den av når hunden trakk, og vips - løs hund. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke så mye over nett, men en del ting jeg har vært fornøyd med gjennom tidene:

Kennel refleksvest, god kvalitet, noe dyr, men bedre enn trixie sine som revner med en gang er min erfaring.

Bia sengen, hatt den i mange år, holdbar og en veldig god seng.

Dårlige erfaringer:

Når jeg jobber i dyrebutikk får jeg jo høre en del tilbakemelding fra kundene:

Trixie er det generelt dårlig tilbakemelding på. Leker holder i fem minutter, halsbånd ryker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er dårlig kvalitet på Trixie utstyr, dyrt er det også i forhold til kvaliteten.

Selv har jeg nylig kjøpt en hundeseng fra Hunter som var på tilbud hos DinBesteVenn her i Bergen. Den var ganske dyr men vofsen eeeeeeelsker den og går gjerne å legger seg der i stedet for å "spørre" om å ligge i sofaen. Har også et godt halsbånd og kobbel fra Hunter, er generelt veldig fornøyd med det merket.

Har en kennel-sele, den er så som så.. helt ok kvalitet men ingenting ekstraordinært..

Når det gjelder nettbutikker har jeg ikke så mange erfaringer annet enn canis og hundekroken.no. Sistnevnte er jeg veldig fornøyd med - de svarer kjapt på mail og varene kommer kjapt.. Hos canis fikk vi en "trøstepremie" da varene tok evigheter før de ble sendt forrige gang. Hööks har jeg bestilt fra en gang, helt ok kvalitet og ganske rimelig.. bestilte et kobbel der som jeg aldri har brukt fordi det var direkte ubehagelig å holde i.. Ellers har de helt ok ting syns jeg. Men utrolig irriterende med den reklamen de sender i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er dårlig kvalitet på Trixie utstyr, dyrt er det også i forhold til kvaliteten.

Selv har jeg nylig kjøpt en hundeseng fra Hunter som var på tilbud hos DinBesteVenn her i Bergen. Den var ganske dyr men vofsen eeeeeeelsker den og går gjerne å legger seg der i stedet for å "spørre" om å ligge i sofaen. Har også et godt halsbånd og kobbel fra Hunter, er generelt veldig fornøyd med det merket.

Du sier noe der om trixie. Men innkjøpsprisene til trixie er faktisk ikke så alt for gærne, bare det at butikker overpriser det for å få det på nivå med andre "merke"varer har jeg på følelsen av-

Hunter ja. de er noe for seg selv. har ett hunterhalsbånd jeg er veldig fornøyd med. kunder virker også veldig fornøyd :) Og pipelekene til hunter holder faktisk mer enn 2 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med service'n hos Troll hundefôr. Jeg bestilte en sele som jeg skulle forskuddsbetale, og to dager etter at jeg hadde overført pengene lå selen i posten(betalte tirsdagskveld og selen kom på torsdagen). :) De svarer også raskt på henvendelser på e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt noen, fordi de ikke er i tøy.

Hvorfor foretrekker du tøy?

Jeg ville gått for den Siste av dem (nå aner ikke jeg noe om kvaliteten), men har man hund så blir det hår. Og med seng nr 1 vil hårene fort legge seg nedi sprekkene og senga er "vanskelig" å rengjøre. Seng nr 2 er mye lettere å holde ren etter min mening. Men som sagt jeg aner ikke noe om kaliteten på disse to sengene, jeg ser mer bare på utformingen og designet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor foretrekker du tøy?

Jeg ville gått for den Siste av dem (nå aner ikke jeg noe om kvaliteten), men har man hund så blir det hår. Og med seng nr 1 vil hårene fort legge seg nedi sprekkene og senga er "vanskelig" å rengjøre. Seng nr 2 er mye lettere å holde ren etter min mening. Men som sagt jeg aner ikke noe om kaliteten på disse to sengene, jeg ser mer bare på utformingen og designet her.

Skinn/kunstskinn er klamt og ekkelt, og det vises veldig godt når det blir skittent. Ikke alltid like lett å vaske det som folk påstår heller (har prøvd å vaske en Biabed, men måtte gi opp å få den ren), da foretrekker jeg å kunne kaste trekket i vaskemaskinen. Når det er sagt har jeg flere tøysenger, og ingen er vasket, så det er jo ikke et godt nok argument. Hovedargumentet er vel ganske enkelt at jeg ikke liker skinn-looken eller følelsen av skinn. Vi har ikke noe skinn fra før i huset, hvorfor skal hundesengen bli mismatch til møblene?

Alle hundesengene jeg har er i plysj (teddytøy) eller fleece. Hvis hundene tåler tøy (og det gjør de til tross for at sengene aldri er vasket), hvorfor ikke? Jeg synes ikke det er mye hår (hår vises bedre på skinn enn på tøy forresten), og skitten vises heller ikke. Jeg rister sengene en gang i blandt, støvsuger de noen ganger, og ellers får de stå så skitne de bare vil for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til senger som ikke er av tøy/Fleece selv om de kan vaskes synes jeg det blir så stygt med alle hårene.Har brukt Bia Bed i maaaange år og er kjempe fornøyd!

Hunter glemte jeg si enig med resten utrolig gode produkter derfra også!Har endel halsbånd fra de og selv om er masse brukt vises det minimalt med slitasje på de!

Jokke har også flotte produketer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i Hunter? Dyrebutikker eller nettbutikker som selger?

Jeg er veldig fornøyd med utstyr fra Hurrta. Det eneste jeg kan si om halsbåndene er at de plastikkbeskytterne over refleksen detter av veldig fort under labbisrulling, labbisleking og annet labbisbøll :) Dekken vi har derifra holder veldig bra, og sitter godt. Selene er også fine, og tørker fort.

Kingsize BiaBed i sort er også redningen når to gjørmete, sorte, røytende drog kaster seg rundt i lek oppi der rett etter tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager :icon_redface: tenkte ikke over at ikke alle visste at jeg jobbet på cc vest, tenker ikke så alt for langt til tider for å si det sånn

Jobber du på CC Vest du ja. Da har jeg sikkert sett deg der! Har handlet der noen ganger (når jeg får låne bil og sånn).

Ellers ang. seng har jeg etter å ha kikket frem og tilbake på seng til valpisen (nå som hun ikke gnager noe på den gamle, og den har blitt altfor liten), falt for en Bia seng! Og jeg er kjempefornøyd, nå har jeg i tillegg et fleecepledd oppi der og det er jo kjempegreit å bare vaske. Selvfølgelig er sengen oransj da, bare sånn for at den skal synes på rommet liksom! :rolleyes2:

Og Hurtta blir jeg bare mer og mer fornøyd med, ellers er også Hunter veldig bra. Jeg har også brukt Bobby en del, siden de har mye fint til små hunder. Men de viktiste tingene som halsbånd, kobbel, hundeseng, evt. dekken er ting som jeg mener at må være bra kvalitet, ikke noe du liksom må bytte ut etter 1 år (da blir det mange sengene i løpet av 16 år!).

Har enda ikke bestilt noe fra nettet enda da men, en dag skjer det nok.. men da ville jeg nok godt for enten merker jeg kjenner godt til og har god erfaring med. Eller varer jeg faktisk har sett og tatt på i en butikk/hjemme hos noen for å vite at det er noe bra, bortsett fra hvis det er noe billige greier som ikke er sååå farlig om det ikke er super bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter har de i dyrebutikker(eller ialefall her jeg handler i trondheim) nettadressen er www.hundsomhobby.no har også litt på www.Forbua.no.

Thank you :)

Vi selger noe av det også :D

Wee, da stikker jeg en tur innom deg og handler valpis greier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superkresen på hundeutstyr. Det meste av utstyr laget til hundekjører og huskyer liker jeg, det er utstyr jeg stoler på og vet at holder god kvalitet. Kvalitet koster litt og det legger jeg heller i. Gode kroker og minst mulig plast er best;)

Jeg styrer unna utstyr fra RuffWear, Hurrta, Trixie, eazydog, Kennel m.m. Jeg må føle at jeg kan stole på utstyret, og er jeg i det minste i tvil når jeg titter på det så kjøper jeg ikke. De merkene jeg har ramset opp har røket/gått i stykker alt for fort.

Det meste av vårt utstyr er fra Troll, Seleverkstedet, Løvås, Hundekjørerverkstedet, noe Hunter og noe Jokke. Og av hundesenger så er det vel bare Bia'n som har overlevd lengst her i huset.. Ja, så er jeg veldig fornøyd med Katahdindekkenet til ridgebacken (sålangt i alle fall) og dogman dekkenet til Lyng. Det fungerer veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med dekkenene våre fra Hurrta, de har god passform og ser ut til å ha god kvalitet. (Har bare brukt dem denne sesongen, men de er fremdeles nye og fine) Halsbånd og sånn fra Hurrta har jeg ikke vært like fornøyd med.

Karlie er jeg IKKE fornøyd med i det store og hele. Syns det er dårlige løsninger og dårlig kvalitet. Og hvorfor må alle lekene lukte vanilje??

Greshoppa liker jeg, stort sett, noen av halsbåndene derfra er veldig stive, men det meste er bra. Jokke liker jeg også.

Seleverkstedet er dyktige på seler og kløver og sånn. Og innmari god service.

Hunter er også bra, det eneste med dem er at det er vanskelig å få stabile leveringer, så det er (nesten) umulig å få tak i til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten veldig fornøyd med et par Yukon-seler Aynï har. Tviler på de ville passet bra på en stor hund, men på små hunder sitter de som et skudd! Er ganske mange som har villet ha sånn sele etter å ha sett Aynï sin. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri en gang tenkt på å kjøpe hundeutstyr over nettet... Det var jo en idé :icon_redface:

Ang. hundesengene ville jeg gått for den første. Den så mest behagelig ut, rett og slett :) Har jo ikke peiling på hvordan den egentlig er, men den andre så omtrent like myk ut som et bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som har noen meninger om Puppia sin Soft Collar sele? Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe en til Wilma :lol:

Vet ikke hvor stor hun er, men finner det ut om tre dager :whistle: Hun er en Dvergpuddel valp på 11 uker, og jeg er usikker på størelse..

Klippet fra en finn.no annonse:

XS-

Brystvidde på mellom 28,5 - 39cm

passer til -

F.eks.Små Chihuahua opp til ca 2,4kg,

Yorkshire Terrier-valp

S-

Brystvidde på mellom 32,5 - 45cm

passer til -

F.eks. Chihuahua, Maltese-valp

og små Valper

M-

Brystvidde på mellom 32,5 - 45cm

passer til -

F.eks. Pomeranien,DvergDacks,

Voksen Yorkshire Terrier

Maltese - Papillon

L-

Brystvidde på mellom 38 - 52,5cm

passer til -

F.eks.Westie,Jack Russell,Shih Tzu,

King Charles Spaniel,

Små Mini Schnauser-typer,Dacks

XL-

Brystvidde på mellom 57 - 80cm

passer til -

F.eks.Store King Charles-typer,

Cocer Spaniel,Mini Schnauser,

Petit Basset Griffon Vendeen

Også tror jeg det blir lilla! :o Eller så liker jeg rød, orange og grønn :)

Puppiasoftcollar.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...