Gå til innhold
Hundesonen.no

TYPE Vom og hundemat.?

Tore

Hvilken type v&h.? og hvorfor.?  

57 stemmer

1. 1.

• nr. 25
      20
    • nr. 33
      21
    • kylling
      10
    • Storfevom
      2
    • Valp
      11
    • sprint
      3
  2. 2.

• Jeg mener det er best
      54
    • Hunden får ikke dårlig ånde av det :P
      1
    • Det er det eneeste forhandleren har
      3

Recommended Posts

Skrevet

Bruker nr 33, da det stort sett er det forhandleren har, samt at det stinker mindre en nr 25 (som vi også har prøvd, men mannen sier nei til det flere ganger pga lukta...).

Valpene får valpeforet de første månedene.

Skrevet

Jeg bruker for det meste nr.25, men bytter litt på. Vi har 5 frysere fulle og alle varianter, så her kan jeg bare velge :yes: (Vi selger V&H...)

Og jeg synes ikke nr.25 lukter noe særlig jeg da.... :banana:

Skrevet

Kahlo får valpeforet fremdeles hun. Spise opp de kg'ene vi har med det, så går vi over til 25 eller 33. Må teste hva hun liker best.

Skrevet

Bruker nr 33 på Spikkedyret, det er det eneste han tåler. Valpefrøken får valpefôret og er storfornøyd med det...

Skrevet

Valp, fordi jeg mener det er best - siden hun tross alt er en valp :banana:

Til Trixie byttet vi på og kjøpte litt av vert.. Tenkte det var sunt med litt variasjon.. men hun likte ikke! den med laks..

Skrevet

Fórer foreløpig med valpefóret.. Men når er det egentlig på tide å gå over til noe vanlig? Hun er en 4 måneder gammel Phalene, hun får jo også et måltid med RC tørrfór for valp (veterinary).

Skrevet

Jeg bruker alle tre nr 25, 33 og kylling om en annen... OG neste gang tror jeg skal kjøpe litt sprint i tillegg..

Skrevet

Jeg krysset av for "jeg mener det er best", men må da legge til "for min hund". Min hund ble rett og slett dårlig i magen av nummer 25, så her går det på 33. Hun var veldig ung da, så kanskje man kunne prøvd 25 igjen. Skal likevel være enig med de her som kan styre seg for lukta - den er ikke god på 25!

Skrevet

Det burde egentlig vært mulig å krysse av for flere. Jeg bruker omtrent like mye av 25/33 også varierer jeg innimellom med de andre for smaksløkene til hunden sin del.

Skrevet

Det burde gå an å velge flere ting! :banana: Jeg brukte valpefôret på Aynï frem til hun var ca 9-10 mnd, vanligvis bruker jeg 25 på Tulla, men akkurat nå går de på 33. Har lyst å prøve Sprint også, men det har ikke forhandleren her i dalen, heller ikke valpefôr annet enn på spesialbestilling (hvis han husker å bestille det da). :yes:

Hvorfor jeg bruker det jeg gjør: jeg liker i utgangspunktet å gi hundene variert kost (derfor velger jeg heller 25 over 33), men Aynï liker 33 bedre enn 25, så derfor får de det akkurat nå. Det blir jo variasjon fra 25 uansett, hehe.. ;) Valpefôr sier seg selv; det må de få når de er i vekst. Ellers har jeg ikke fått prøvd ut så mye, pga dårlig utvalg hos forhandler. Til og med 25 må jeg spesialbestille, siden ingen andre vil ha det visstnok. Så strengt tatt selges det kun 33 her.

Skrevet

Håper jeg krysset rett nå :P

Jeg brukte nr.25 uten fisk, pga lukten av 33... Jeg sto å kuttet nesten 40kg i blogger i stuen min en gang, og jeg glemte også i kjølskapet når jeg reiste bort ett par helger. Etter det klarer jeg ikke lukten :D

Nr.25 syns jeg egentlig ikke lukter noe. Fins det i laks også nå? Er det ren laks?

Skrevet
Jeg bruker laks og valp til mine. :D

Obs obs! nr. 25 er den som kalles for laks :P nr. 33 er kylling også er det to ren vom typer kylling og storfe. :P

Jeg bruker 25, 33 og sprint til Sofus. Sprint får han i blandet med de to andre (avhengig av hvilken type som er tint) til de perioder hvor han er meget aktiv hvor han trenger mere energi :P (han blir så tynn hvis ikke.)

Skrevet

Mine to får kylling, nr 33 og 25 litt sånn om hverandre(kommer ann på hva jeg tar opp av fryseren) , i tillegg til litt tørrfor...

Hos oss liker ikke gubben lukta av nr 25 så det er blitt litt mindre av det i det siste. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...